פרשת שבוע
-
שבת גדול לעם גדול (פרשת: צו)
הרב יוסף ברוק, ראש ישיבת 'נתיבות עולם', י' בניסן תש"ע - 25/03/2010 15:39שבת זו הקודמת לחג הפסח מבטאת את גדולתו של עמנו, רחמנים וגומלי חסדים.יאה לה השם שבת "הגדול", כי גדול הוא העם
-
איילת השחר (פרשת: ויקרא)
הרב יוסף ברוק, ראש ישיבת 'נתיבות עולם', ג' בניסן תש"ע - 18/03/2010 10:18"עַם זוּ יָצַרְתִּי לִי תְּהִלָּתִי יְסַפֵּרוּ:" (מתוך ההפטרה – ישעיהו מ"ג, כ"א)
-
קצרים לשולחן שבת (פרשת: ויקרא)
הרב יוסף סגל, ב' בניסן תש"ע - 17/03/2010 09:41"כי כל שאר וכל דבש לא תקטירו ממנו אשה לה' " (פרק ב', פסוק י"א)
-
המטרה ואמצעיה (פרשת: בהר)
הרב חיים ברים, ט"ז באייר תשס"ט - 10/05/2009 05:00תכליתנו בקיום מצוות היא התדבקות בו יתברך, ברגע שאתה מכשיר אמצעי פסול כלשהו ומשתמש בו, הרי ניתקת את עצמך ממנו יתברך - גם אם היתה מטרתך רצויה, וכבר יצא שכרך בהפסדך
-
סיקול הלב (פרשת: אמור)
הרב חיים ברים ט' באייר תשס"ט - 03/05/2009 00:00כאשר רואה האדם מעשה רע שעשהו זולתו, יחשוב הוא בדעתו מפני מה הזמין ה' לפני לראות הדבר הזה, אם לא כי הנגע הזה נוגע בקירות הבית שלי, אלא שמחמת הסתת היצר טחו עיני מראות
-
לב טהור (פרשת: קדושים)
הרב חיים ברים ג' באייר תשס"ט - 27/04/2009 05:00מצות לא תקום הינה מצוה שבמעשה, ומצות לא תטור הינה מעשה שבמחשבה, וטעם שניהם הוא, שירגיל האדם עצמו בכפיית יצרו המטהו לאנוכיות מוחלטת, ועל ידי ציוויים אלו יכופנו לאהבה לכל ישראל.
-
מאורות להאיר (פרשת: אחרי מות)
הרב חיים ברים, ב' באייר תשס"ט - 26/04/2009 05:00אין לו לאדם להסיח דעתו אפילו רגע אחד מן האויב האורב לו בסתר לבו ורוצה להכשילו תמיד בכל דבר מגונה
-
מדת הצל (פרשת: תזריע)
הרב חיים ברים כ"ו בניסן תשס"ט - 20/04/2009 05:00אדם המתהלך מול השמש כל תנועה שעושה נראית מיד למולו על ידי הצל המחקה כל תזוזה שלו. כך גם נוהג הקב"ה כלפי האדם, שאינו נוהג עם האדם ואינו עושה עמו אלא כפי מה שהאדם עצמו עושה.
-
כלים ריקים (פרשת: תזריע)
הרב חיים ברים כ"ה בניסן תשס"ט - 19/04/2009 00:00משל לשני כלים שהיו אצל בעל הבית, אחד מלא דבש ואחד מלא זבל, והוציאם לחוץ. אותו שהיה מלא דבש מתקבצים לו כל הזבובים והרמשים, ואותו שהיה מלא זבל - הגם שיכנסו לה קצת מהרמשים לא ישוה לשל דבש.
-
שכר השתיקה (פרשת: שמיני)
הרב חיים ברים י"ב בניסן תשס"ט - 06/04/2009 05:00אחד הדברים הקשים ביותר עבור האדם הוא שעבוד תאוות ומחשבות לבו לעבודתו יתברך. ועל אף זאת מצינו שתורתינו מצוה את האדם לכוף את יצרו הרע גם בדברים שבלב, משמע, שביד האדם הוא.