פרשת שבוע
-
קברות התאוה (פרשת: חיי שרה)
הרב חיים ברים כ"א בחשון תש"ע - 08/11/2009 10:55מוח האדם יש בו חסרון, אין בו אפשרות להזדקק לשני דברים בו זמנית, הוא מוגבל מעצם היותו קשור לאדם שמטבע הדברים כוחותיו מוגבלים המה
-
משפט האמת (פרשת: וירא)
הרב יוסף ברוק, ראש ישיבת "נתיבות עולם" י"ז בחשון תש"ע - 04/11/2009 12:46עלינו להיות בטוחים בכל לבנו כי תשובות טובות יש לקב"ה על כל שאלותינו, אך לנו אין את הזכות לדעת זאת עכשיו
-
תורת היחסיות (פרשת: וירא)
הרב חיים ברים י"ד בחשון תש"ע - 01/11/2009 03:00אין המעשה נמדד רק ביחס לגופו אלא ביחס למה שסובב את האדם וממלאו בתחושות ובהרגשים שונים
-
ברית העם והארץ (פרשת: לך לך)
הרב יוסף ברוק י' בחשון תש"ע - 28/10/2009 10:54"וְנָתַתִּי לְךָ וּלְזַרְעֲךָ אַחֲרֶיךָ אֵת אֶרֶץ מְגֻרֶיךָ אֵת כָּל אֶרֶץ כְּנַעַן לַאֲחֻזַּת עוֹלָם וְהָיִיתִי לָהֶם לֵאלֹקִים": תופעה בלתי נתפסת, נאמנת עד כלות
-
מזונא וחייא (פרשת: לך לך)
הרב חיים ברים ז' בחשון תש"ע - 25/10/2009 03:00מאן דיהיב מזוני – יהיב חיי! וכיון שנגזרה עליו גזרה טובה זו, מובטח לו שהוא בן העולם הזה
-
בשורת היונה (פרשת: נח)
הרב יוסף ברוק ד' בחשון תש"ע - 22/10/2009 00:22"וְהִנֵּה עֲלֵה זַיִת טָרָף בְּפִיהָ" , רש"י: אמרה יהיו מזונותי מרורין כזית בידו של הקב"ה ולא מתוקין כדבש בידי בשר ודם
-
מן הכח אל הפועל (פרשת: נח)
הרב חיים ברים ל' בתשרי תש"ע - 18/10/2009 03:00במצב שהאדם אינו מסוגל להשלים את מעשה המצוה בו התחיל, יבוא הקב"ה וישלים את מעשה האדם ולא זו בלבד, אלא שאף יזקפנה לזכות האדם, כאילו עשה הוא עצמו בפועל ידיו את מעשה המצוה מהחל ועד גמירא
-
בראשית ברא אלוקים, ולא אלוקים ברא בראשית (פרשת: בראשית)
הרב יוסף ברוק כ"ז בתשרי תש"ע - 15/10/2009 11:04במילים הפותחות את ספר הספרים טמון אוצר אלוקי, אך יש צורך "בכלי חפירה" כדי להגיע למצוא אותו
-
כלים שלובים (פרשת: בראשית)
הרב חיים ברים כ"ג בתשרי תש"ע - 11/10/2009 03:00מוכר ומפורסם הוא אותו משולש שוה צלעות, המורכב מ'עולם', 'שנה' ו'נפש', שכל שישנו בזה ישנו בזה. גם מידות הדין והרחמים הצועדות שלובות ידים בעולם, תצעדנה בד בבד גם בשנה ובנפש.
-
מגילת קהלת (פרשת: )
הרב חיים ברים ט"ז בתשרי תש"ע - 04/10/2009 03:00חשוב ביותר כי בשעת שמחה ייתן כל איש אל לבו לדעת שמחת אמת מה היא, כי לא בגשם ישמח לבנו כי אם בשם קדשו, בנכסי רוח.