יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

בד"ה: הרב מנחם שנק ז"ל

טרגדיה בעמנואל: האברך הצעיר ר' מנחם שנק מחסידי צאנז, שהתמוטט בשבוע שעבר, השיב הבוקר נשמתו ליוצרה בדמי ימיו, כשהוא מותיר אחריו אלמנה ושלושה יתומים. הלוויתו יוצאת כעת מביהמ"ד המרכזי בקרית צאנז.

יוחנן וייסברג כ' באב תשס"ט - 10/08/2009 10:22
הבוקר (ב') התבשרו חסידי צאנז אודות התממשותה של הגזירה הנוראה אשר ריחפה מעל לראשו של האברך הצעיר, ר' מנחם שנק זצ"ל, אשר התמוטט בסוף השבוע שעבר, ולפני שעות ספורות נפטר  בבית החולים בלינסון והוא בן כ"ג שנים בלבד.
הנפטר נולד בשבט תשמ"ו, לאביו ר' צבי שנק שיבדל"א, ואת תורתו קנה במוסדות החינוך של קרית צאנז, בלומדו בת"ת, ישיבה קטנה וישיבה גדולה של מוסדות החסידות, שם התעלה בתורתו, למד בהתמדה רבה, נבחן על מאות דפי גמרא והוכתר בתואר 'חבר'.
 
לפני חמש שנים, בשנת ה'תשס"ד, נשא לאשה את ביתו של הרה"ח משה פריד, והעתיק את מקום מגוריו לצידו, בעיר עמנואל. שם שקד על תלמודו בכולל של חסידות סלונים, כאשר חבריו לספסל הלימודים מציינים בדמע כי תמיד היה מקפיד להגיע לכולל מעל שעה לפני תחילת הסדר, על מנת שיוכל להתחילו כראוי.
ביום רביעי האחרון, כאשר ראהו אחיו יושב ולומד בחשקה, שאלו 'מה הוא לומד', השיב לו הר' מנחם ז"ל, כי מכיוון שכיום הוא לומד 'הלכה' בכולל, הציב לעצמו הסדר מיוחד, בו הוא לומד את דברי הגמרא, על מנת שימשיכו להיות שגורים על פיו במתיקות, כך תיאר ל'אתרוג' אחיו של הנפטר, שיבדל"א.
אך יום לאחר מכן, ביום חמישי האחרון, בעת שחזר מבית הוריו, שם שהה ב'בין הזמנים', התקשר כהרגלו להוריו, לבשר להם כי הגיע בשלום אל ביתו, על מנת שלא ידאגו, ואז התמוטט.
אשתו, שתבדל"א, הבחינה כי המצב אינו כשורה, והזעיקה עזרה רפואית, במהלך הגשתה פונה לבית החולים 'מאיר', משם, לאחר בדיקת סי.טי. הובהל לבית החולים בלינסון, שם הבהירו הרופאים כי מצבו קשה מאד.
עם התפשטות הבשורה המרה בקרב הקהילה, התארגנו במהירות בכל בתי החסידים של צאנז מנייני תפילה וזעקה, על מנת לבטל את הגזירה הקשה מעל לראשו של האברך הצעיר. בנסיונות הכבירים לקרוע שערי שמים עלה מניין מיוחד אל ציונו של בעל ה'שפע חיים' מצאנז בבית העלמין בנתניה, שם העתירו בתפילה ובתחנונים למען הצל חייו.
אך היום, ניתכה שנית הבשורה הנמהרת, כי ננעלו שערי שמים, והאברך השיב את נשמתו שהסתלקה לגנזי מרומים.
 
ר' מנחם ז"ל הותיר אחריו בפטירתו אלמנה שבורה ורצוצה ושלושה יתומים רכים.
 
הלוויתו יוצאת בשעה זו  (13:00)  מביהמ"ד המרכזי בקרית צאנז לעבר בית העלמין בנתניה, שם ייקבר ליד ציוניו של רבו, הארמו"ר מצאנז זצוק"ל, אשר לדברי קדשו קשור היה בכל נימי ליבו ונפשו.
ת.נ.צ.ב.ה