שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27/07/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

צדקה תציל ממוות

בעל צרכנייה העניק ליהודי מזון לסעודות שבת. היהודי הגיע להודות לו ברגע קריטי שהביא להצלת חייו

יוחנן וייסברג י"ב באב תשס"ט - 02/08/2009 15:46
זהו סיפור מדהים שכותרתו "צדקה תציל ממוות", פשוטו כמשמעו, המכה גלים ברחובות קריית בעלזא בירושלים.
 
הכל התחיל כשהאברך ר' ש.מ.ר., בעל משפחה ברוכת ילדים המתגורר סמוך לקריית בעלזא, התהלך ביום שישי ברחוב של קריה כדי לחפש מאין יבוא עזרו. עוד מעט שבת-קודש, ובביתו אין שום דבר כדי לבשל, להכין ולאכול. הוא מתהלך הלוך ושוב, נכנס ויוצא מהצרכנייה השכונתית, אך כסף בכיסו הוא לא מוצא. המשמעות מבחינתו: שולחן שבת ריק ממאכלים, ועוד שבוע של רעב לבני משפחתו.
 
בעל הצרכנייה הבחין ביהודי המוטרד, ושואל אותו האם הוא מחפש משהו או מישהו. השיב לו ר' ש.מ.ר., כי אין לו מה לחפש, אך הוא בכל זאת מחפש את היהודי הטוב שייתן לו כמה שקלים לשבת. השיב לו בעל הצרכנייה: "תמלא לך מכל טוב בלב רחבה, לשבת-קודש ולכל השבת, ושיהיה לך א-גוט שבת". בצאתו מהחנות, העניק לו בעל המקום כמה מאות שקלים, ואמר לו שיפנה לחנות נעליים הסמוכה, כדי שיוכל לקנות לעצמו זוג נעליים חדשות לכבוד שבת.
 
היהודי מגיע לביתו עם כל טוב בידו, ובנפש חפצה ניגש לחנות הנעליים כדי לרכוש זוג לכבוד שבת-קודש, דבר שלא עשה כבר תקופה ארוכה מאד.
 
ומה עושה יהודי כשמאן-דהוא גומל לו טוב? מגיע כמובן להודות! וכך גם עשה היהודי דנן. הוא מגיע לחנות, שואל היכן בעל המכולת, ומקבל תשובה כי האיש הלך לדרכו. לאן? מתברר, שבעל הצרכנייה גומל חסדים טובים ומנהל במקביל את מטבח החסד באולמות שע"י המרכז העולמי דחסידי בעלזא.
 
היהודי החליט לרדת למקלטים שם שוכנים המטבחים, כדי לומר תודה לגומל עמו חסד. היהודי צועד לו בנחת במסדרונות האין-סופיים של הבניין הגדול ובמשך דקות ארוכות מחפש את המטבח סמוך לאחד האולמות הריקים של יום שישי.
 
בעודו מתקרב למטבח, הוא שומע דפיקות חזקות וזעקות נואשות של "הצילו". ר' ש.מ.ר. כמובן רץ מיד לעבר הקולות, והחל לפרוץ את הדלת הנעולה מבחוץ. מהר מאד התברר, כי שריפה גדולה פרצה במטבח, והדלת נטרקה בצורה שלא ניתן היה לפתוח אותה מבפנים.
 
לולא הגיע האיש למקום כדי להודות למיטיבו, ספק רב אם הייתה אפשרות לצאת מהחדר בחיים.
  1. 6. מזה? [לל"ת]
    חסוי 08/09/2009 16:00
  2. 5. תגובה ל"אחד ש(חושב שהוא) חושב"
    שמואל ברד 03/08/2009 15:18
    אוי למי שאינו מאמין
    הפתגם "וצדקה תציל ממות" אינו של גבאי צדקה/ שנוררים או כל אינטרסנט אחר. מקרא מלא הוא במשלי (שכתב שלמה המלך - למי שאינו יודע). וכל יהודי מאמין נוטה להאמין לסיפור כזה שהוא מצטרף למאות סיפורים אמיתיים כאלו שקורים בימינו.
  3. 4. אשרי המאמין
    אחד שחושב 03/08/2009 13:29
    ולך תוכיח שזה גם היה נכון
  4. 3. הנדיב הדגול ר' אהרן שטיסל בעל צרכניית "למענך" [לל"ת]
    משה 02/08/2009 22:48
  5. 2. סיפור מדהים מצוה לפרסם.
    בנימין ברים עזרת תורה ירושלים 02/08/2009 17:33
    גדולים מעשי ה'. ע"ז נאמר שלח לחמך... כי ברוב הימים תמצאנו.... כן נמצאה תוך שעות ספורות.
  6. 1. אין עליכם, סיפור מרגש
    זלמן 02/08/2009 16:10
    אין עליכם אתרוג. סיפור מרגש מאד.