יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

בד"ה: הרה"ח אברהם אהרן פרידמן ז"ל

הרב פרידמן לקה בלבו בנסיעה, התנגש בעוצמה ונפצע קשה. אחרי חצי שנה של סבל, החזיר את נשמתו ליוצרה

יוחנן וייסברג ד' בכסלו תש"ע - 21/11/2009 22:42
חסידי בעלזא וקהל רב מאנשי ירושלים מבכרים מרה את פטירתו של הרה"ח רבי אברהם אהרן פרידמן ז"ל מחשובי חסידי בעלזא שהלך לעולמו במיטב שנותיו מלא בתורה ויראה, ובכתר שם טוב.

המנוח ז"ל נולד בחודש אדר תש"ח לאביו שיבדלחט"א הרב החסיד ר' ישעי' פרידמן שליט"א ולאמו שתחי' בת הגה"ח ר' אברהם אהרן פרידמן זצ"ל מח”ס הגדה של פסח בית אברהם בית אהרן, מחשובי חסידי בעלזא.

בבית הוריו קיבל את חינוכו הזך באדנים של תורה וחסידות, אשר ליווהו בכל ימיו. בשנות בחרותו עלה והתעלה במדרגות התורה והיראה בישיבה דחסידי בעלזא, שם ניכר באצילות נפשו ובעדינות ליבו.

כל רואיו וסובביו העידו על ישרותו ויראת שמיים שניכר אצלו בכל צעד ושעל. בצניעות מופלגת הוא נחבא אל הכלים, ובמסתורים ישב וגמא ספרים רבים של ראשונים ואחרונים, הלכה וחסידות, אשר הרוו את צמאונו הרב לתורה.

בהגיעו לפרקו נשא את זוגתו החשובה שתבדלחט"א בת הרה"ח ר' משה קאפל וייס ז"ל מחשובי חסידי ויזניץ בבני ברק. יחד הם בנו בית נאמן בישראל.
דבוק היה בכל נימי נפשו לכ"ק מרן אדמו"ר מבעלזא שליט"א, עמד לימין מוסדות בעלזא ביד רחבה, וחינך את ביתו כדוגמא אישית להתבטלות מוחלטת ולאמונה מובהקת בצדיק.

אחד מחבריו סיפר ל'אתרוג', שכמי שעסק לפרנסתו בבניית הארץ, ניכר ומפורסם היה כאיש ישר דרך, נקי כפים, אשר יראתו קדמה לחכמתו. נזהר היה תדיר ושמר עצמו מכל משמר מלהכשל בכספים לא כשרים.

עוד הוסיף חברו, כי המנוח ז"ל היה אהוב על הבריות ורבים ראו בו ידיד נפש. קיבל כל אדם בסבר פנים יפות ואף אחר שלקה בליבו, לא הראה זאת לסובביו.

כל שעה פנויה מילא בלימוד התורה. מסכתות רבות סיים בעיון, בשיעוריו הרבים לפני ואחרי העבודה. ביום אשר לא הלך לעבודה, היה יושב מול ספרי הגמרא והמפרשים, מייגע מוחו וכוחו בגרסא דאורייתא. קונטרסים גדושים בחידושי תורה העלה על הכתב, ורק בטעות נתגלו החוברות לילדיו.

לפני כחצי שנה לקה בליבו כשנהג ברכבו, מה שגרם לתאונה ולפציעתו באורח קשה. יסורים קשים ומרים עברו עליו מאז. חיוכו לא מש מפניו המאירים, ואנחה לא נשמעה מפיו. עודד את מבקריו וחיזק את משפחתו באמונה מצויינת ומופלאה. תפילות רבות נזעקו לרפואתו, בשבועות האחרונים הוסיפו את השם 'רפאל' על שמו, אך שערי שמים ננעלו, ונשמתו עלתה השמימה בליל שבת קודש, כאשר על ידו ניצבים צאצאיו מקבלים עול מלכות שמים.

הותיר את אביו הרב ישעי' ואמו תחי', את בניו הרב זאב שמואל, הרב מרדכי, הרב יונה, חתנו הרב שמואל יעקובוביץ, אחים ואחיות, זרע ברך השם כולם צועדים בדרכי התורה והחסידות לתפארת ישראל סבא.