פרשת שבוע
-
לרתק את השרשרת (פרשת: תולדות)
הרב יוסף ברוק, ראש ישיבת "נתיבות עולם" ב' בכסלו תש"ע - 19/11/2009 10:48שישים ושלש שנים חיכה עשיו לרגע הזה. עתה הוא נקרא אל יצחק אביו המודיעו כי הוא עומד לברך אותו. כהקדמה לכך הוא מבקש ממנו שיעשה לו מטעמים כדי שיוכל לברכו בהתגברות ההטבה
-
בית הבחירה (פרשת: תולדות)
הרב חיים ברים כ"ח בחשון תש"ע - 15/11/2009 09:40וכל כך חשובה אפשרות הבחירה שביד האדם אצל הקב"ה, עד שבכדי לתת לאדם אפשרות זו "מוותר" הוא כביכול על שאר ענינים הנראים חשובים
-
נשיא אלוקים (פרשת: חיי שרה)
הרב יוסף ברוק, ראש ישיבת "נתיבות עולם" כ"ד בחשון תש"ע - 11/11/2009 16:42דרכו של האדם השלם: יודע את מעלתו על בני דורו, אך הוא מודד עצמו כלפי בוראו, ומכאן ענווה וצניעות
-
קברות התאוה (פרשת: חיי שרה)
הרב חיים ברים כ"א בחשון תש"ע - 08/11/2009 10:55מוח האדם יש בו חסרון, אין בו אפשרות להזדקק לשני דברים בו זמנית, הוא מוגבל מעצם היותו קשור לאדם שמטבע הדברים כוחותיו מוגבלים המה
-
משפט האמת (פרשת: וירא)
הרב יוסף ברוק, ראש ישיבת "נתיבות עולם" י"ז בחשון תש"ע - 04/11/2009 12:46עלינו להיות בטוחים בכל לבנו כי תשובות טובות יש לקב"ה על כל שאלותינו, אך לנו אין את הזכות לדעת זאת עכשיו
-
תורת היחסיות (פרשת: וירא)
הרב חיים ברים י"ד בחשון תש"ע - 01/11/2009 03:00אין המעשה נמדד רק ביחס לגופו אלא ביחס למה שסובב את האדם וממלאו בתחושות ובהרגשים שונים
-
ברית העם והארץ (פרשת: לך לך)
הרב יוסף ברוק י' בחשון תש"ע - 28/10/2009 10:54"וְנָתַתִּי לְךָ וּלְזַרְעֲךָ אַחֲרֶיךָ אֵת אֶרֶץ מְגֻרֶיךָ אֵת כָּל אֶרֶץ כְּנַעַן לַאֲחֻזַּת עוֹלָם וְהָיִיתִי לָהֶם לֵאלֹקִים": תופעה בלתי נתפסת, נאמנת עד כלות
-
מזונא וחייא (פרשת: לך לך)
הרב חיים ברים ז' בחשון תש"ע - 25/10/2009 03:00מאן דיהיב מזוני – יהיב חיי! וכיון שנגזרה עליו גזרה טובה זו, מובטח לו שהוא בן העולם הזה
-
בשורת היונה (פרשת: נח)
הרב יוסף ברוק ד' בחשון תש"ע - 22/10/2009 00:22"וְהִנֵּה עֲלֵה זַיִת טָרָף בְּפִיהָ" , רש"י: אמרה יהיו מזונותי מרורין כזית בידו של הקב"ה ולא מתוקין כדבש בידי בשר ודם
-
מן הכח אל הפועל (פרשת: נח)
הרב חיים ברים ל' בתשרי תש"ע - 18/10/2009 03:00במצב שהאדם אינו מסוגל להשלים את מעשה המצוה בו התחיל, יבוא הקב"ה וישלים את מעשה האדם ולא זו בלבד, אלא שאף יזקפנה לזכות האדם, כאילו עשה הוא עצמו בפועל ידיו את מעשה המצוה מהחל ועד גמירא