יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בריטניה משנה את חוק המעצרים

ראש ממשלת בריטניה יציג היום לממשלתו שינוי בחוק המעצרים הבריטי. זאת, בעקבות ביטול נסיעתם ללונדון של בכירים ישראלים מחשש שייעצרו

אהרן שיין, י"ח באדר תש"ע - 04/03/2010 11:30
האם בכירים ישראלים יוכלו סוף סוף לחזור לעשות שופינג בלונדון?  ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, הודיע כי יציג היום לממשלתו שינויים בחוקי התביעה המעבירים את הסמכות לעצור מנהיגים זרים החשודים בביצוע פשעי מלחמה משופטי בתי המשפט לתביעה הממלכתית.

התיקון בחוקה מגיע על רקע הימנעותם של בכירים ישראלים מביקור בבריטניה וביטול נסיעתה ברגע האחרון ללונדון של יו"ר האופוזיציה, לבני, מחשש שתיעצר בעקבות תביעה שהוגשה ע"י ארגונים פלסטיניים לעצור אותה לחקירה בחשד לביצוע פשעי מלחמה במבצע 'עופרת יצוקה'.

התביעה הוגשה תוך ניצול פרצה בחוק הבריטי שמאפשרת לכל אזרח להגיש תלונה לשופט ולבקש ממנו להוציא צו מעצר כנגד אזרח זר שנחשד בביצוע פשעי מלחמה וששוהה בשטח בריטניה. עתה, בכדי למנוע מצב כזה, מבקש גורדון בראון, להעביר את סמכות התביעה והמעצר לידי התביעה הממלכתית בבריטניה.

בטור שפרסם אמש בעיתון בריטי כתב בראון בין השאר: "חובתנו המוסרית היא להבטיח שאלו החשודים בפשעים בינלאומיים מהמין החמור ביותר לא ימצאו מקום מסתור", אולם, הוסיף בראון, "יש חשש ממשי שגופים פוליטיים ינצלו זאת כדי ליצור כותרות, גם במקרים שבהם ידוע להם שאין סיכוי למצות את הדין עם החשודים".

בראון הצדיק את הדרישה לשינוי החוק: "לפעמים, מדובר בני אדם שמייצגים מדינות וגופים שעמם בריטניה חייבת לעמוד בקשר כדי להגן על הצרכים הלאומיים שלה, כמו גם לחזק את השפעתנו החיובית ברחבי העולם",  לדברי בראון, המצב הקיים שכל אזרח יכול באמצעות תלונה לגרום למעצרו של אדם אחר פוגע בזכויות האדם של החשוד, ולפיכך ראוי להביא לביטולו.

הבוקר התקשר שגריר בריטניה בישראל,  ליו"ר האופוזיציה ובישר לה על השינוי בחוק. יו"ר האופוזיציה לבני אמרה בתגובה כי "זה צעד מבורך".