יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אמנסטי: צה"ל השתמש בילדים פלסטינים כ'מגן אנושי'

"חיילים ישראלים השתמשו באזרחים פלסטינים, ובכלל זה בילדים, כ"מגנים אנושיים" במבצע עופרת יצוקה, כך מאשים דו"ח ארגון הזכויות הבינלאומי את ישראל בדו"ח השנתי ל2010. "בעקבות התקיפה, 4 מתוך 5 פלסטינים נזקק לסיוע הומניטרי" . ולגבי הפלסטינים? "הרקטות ששגרו לא גרמו להרג ישראלי". עיניים להם ולא יראו?

איתן פריד י"ד בסיון תש"ע - 27/05/2010 10:17
חיילים ישראלים השתמשו באזרחים פלסטינים, ובכלל זה בילדים, כ'מגנים אנושיים', או שאילצו אותם לבצע מטלות מסוכנות", כך מאשים היום (ה') הדו"ח השנתי של הארגון העולמי לצדק, 'אמנסטי אינטרנשיונל' בדו"ח לשנת 2010. הדו"ח מכתיר את ישראל שוב כמדינה כובשת, הממררת את חייהם של האזרחים הפלסטינים התמימים אשר רק "קבוצות קיצוניות מתוכם" מנסות מדי פעם לשגר רקטות לעבר ישראל, אך "לא הורגות".

הדו"ח, אשר מתייחס גם לשביו של החייל הישראלי החטוף גלעד שליט בשתי שורות קצרות בלבד, מאזכר בקצרה את העובדה שלמרות שאלפי אסירים פלסטינים שטבחו בתושבי ישראל זכו לביקורי עורך דין, ארגונים המוניטריים ופגישות משפחתיות, מוחזק גלעד בשבי ללא כל זכויות. אך כאן לא יוצא הדו"ח מגדרו: "חמאס המשיך למנוע מהחייל החטוף גלעד שליט גישה לצלב האדום (ICRC) או לאשר ביקורים של משפחתו". בהמשך הדו"ח נכתב כי באוקטובר 2009 פרסם חמאס קלטת של שליט, בו הוא נראה חי.

הדו"ח קובע, כי ישראל הביאה את הרשות למצב שבו כל ארבעה פלסטינים מתוך חמישה זקוקים לסיוע הומניטרי, וכי ההתנהלות של צה"ל בעיכוב מתן עזרה רפואית הוא זה שהביא למותם של  28 חולים, שמתו בהמתנה לאישור יציאה לטיפול רפואי.

אמנסטי נשען, כמובן, גם על דו"ח גודסטון שאף הוא האשים את ישראל בביצוע פשעי מלחמה במהלך מבצע ההגנה 'עופרת יצוקה' שערך צה"ל בעזה.

"
כן פתחו חיילים ישראלים במתקפה מתוך בתים מאוכלסים של שכנים. "כוחות ישראליים ביצעו מתקפות על בתי חולים, אנשי צוות רפואי ואמבולנסים, וכן על מתקנים הומניטריים. לפחות 15 מתוך 27 בתי החולים בעזה ניזוקו, חלקם באופן נרחב; כ־ 30 אמבולנסים נפגעו ו־ 16 עובדי הצלה נהרגו".

בהתייחסות מינורית לאלפי האזרחים הישראלית שנרצחו בידי אנשי חמאס, קובע הדו"ח כי ירי הרקטות מעזה לא היה מאורגן, וכי הוא פרי מעשה של קבוצות חמושות קיצוניות. על פי הדו"ח, הירי לא גרם גם להרוגים. (!).

"ישראלים נהנים מבריכות שחיה בהתנחלות מעלה אדומים שבגדה המערבית, בעת שהפלסטיניים נאבקים על זכותם לנגישות למים, אפילו אם מדובר בכמויות מעטות לצרכיהם הבסיסיים", מציין הכיתוב לתמונה המאיירת את הדו"ח.

על טרור מתמשך ועל נפגעי חרדה, על מתנחלים שנעקרו מביתם על מזבח השלום המדומה עם הערבים, על הקפאה חונקת כמחווה לפלסטינים ועל בתי חולים מלאים בנפגעי טרור - על זה לא הצליחו לשמוע ב'אמנסטי'. תמיד קל יותר להאשים צבא, מאשר להסכים שקן של צרעות לא תמיד חייב להיות ממסד מאורגן.
  1. 1. צביעות אירופית רגילה [לל"ת]
    ארתור 27/05/2010 13:04