יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

איפא"ק לאובמה: מודאגים מיחס הממשל לישראל

השדולה הפרו-יהודית בוושינגטון - איפא"ק, פירסמה הלילה הודעה חריגה בה היא מביעה דאגה עמוקה מיחסו החד-צדדי של ממשל אובמה כלפי ישראל ."ההצהרות האחרונות של ממשל אובמה בקשר ליחסים עם ישראל הן נושא מדאיג מאוד", נאמר בלשון ההודעה

אהרן שיין, כ"ט באדר תש"ע - 15/03/2010 08:08
יהודי ארה"ב נחלצים לעזרה – בעקבות העימות הדיפלומטי חסר התקדים בין הממשל בוושינגטון לממשלת ישראל. פרסמה הלילה השדולה היהודית-אמריקנית למען ישראל בוושינגטון – איפא"ק הודעה חריגה בה היא מביעה "דאגה עמוקה" מהצהרות האחרונות של הממשל בוושינגטון כלפי ישראל.
בעוד שבוע בדיוק, אמור להיפתח הכינוס השנתי והחשוב של השדולה שהנואמת המרכזית בו אמורה להיות שרת החוץ האמריקנית, קלינטון, המובילה עתה את הקו החריף והתקיף נגד נתניהו וממשלתו.

בדרך כלל דרך הפעולה של השדולה היהודית היא טיפול מאחורי הקלעים בסוגיות העומדות על הפרק שבין שתי המדינות, אולם הלילה חרגה השדולה ממנהגה ודרשה מאובמה לפעול להפגת המתיחות עם ישראל.

"ההצהרות האחרונות של ממשל אובמה בקשר ליחסים עם ישראל הן נושא מדאיג מאוד", נכתב בהודעת הארגון. ההודעה הוסיפה כי "ישראל היא בעלת הברית הקרובה ביותר של ארצות הברית במזרח התיכון. בבסיס יחסי ארצות הברית וישראל ישנם אינטרסים אסטרטגים, ערכים דמוקרטיים משותפים ומחויבות ארוכת זמן לשלום באזור".

איפא"ק הזכירה לראשי הממשל, כי "האינטרסים האסטרטגיים הללו, המשותפים לנו ולישראל, חלים על כל היבטי החיים בארצות הברית ועל יחסינו עם המדינה היהודית, וכן הם נהנים מתמיכה על-מפלגתית רחבה בקונגרס ובקרב הציבור האמריקני".

לפיכך, מבקשים ראשי השדולה מאובמה "להקדיש מאמץ ניכר להימנעות מדרישות פומביות ולוחות זמנים חד-צדדיים כלפי ישראל".

אנשי איפא"ק בקשו גם להזכיר לאובמה שעל הפרק עומדים עתה עניינים אסטרטגיים כדוגמת ניהול משבר הגרעין האיראני שחשיבותו עולה בהרבה מהמשבר על כבוד הממשל הפגוע. באיפא"ק קראו לאובמה "לפעול בתיאום ובפרטיות עם השותף הישראלי באופן ההולם את השותפות האסטרטגית ולהתמודד עם כל נושא העומד ותלוי בין שתי המדינות".