יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

המערב הגיש לרוסיה ולסין הצעה חדשה לסנקציות על איראן

ארה"ב ומדינות המערב הגישו טיוטת הצעת סנקציות נוספת לרוסיה ולסין בניסיון לגייס את תמיכתן בהטלת סנקציות על איראן. רוסיה בוחנת את ההצעה, בייג'ין טרם הגיבה. קלינטון כשלה בניסיונה לגייס את תמיכת ברזיל בהצעת המערב

אהרן שיין י"ח באדר תש"ע - 04/03/2010 08:01
המאמצים הדיפלומטיים נמשכים: אמש נמסר כי דיפלומטים של מדינות המערב וארה"ב הגישו לרוסיה ולסין נוסח מתוקן של הצעת סנקציות על איראן. בהצעה המעודכנת סנקציות כנגד משמרות המהפכה האיראניות וכן הגבלות על המסחר עם המדינה האיסלאמית.

בתגובה להצעה, הביעה ממשלת רוסיה את רצונה לדון בדברים. מנגד ממשלת סין, טרם הגיבה להצעה. 

בתחילת השנה העבירה ממשלת ארצות הברית הצעה להטלת סנקציות על איראן – למדינות בעלות זכות וטו במועצת הביטחון - רוסיה, סין, בריטניה וצרפת - וכן לגרמניה. מאז מנסות המדינות לקדם את ההצעה כדי לעצור את המרוץ האיראני לנשק גרעיני.

בנתיים, המאמץ הדיפלומטי לא רושם הצלחה, איראן החלה לאחרונה להעשיר אורניום באופן שמתאים לייצור פצצת אטום. כשמנגד שרת החוץ האמריקנית, קלינטון, מתקשה לגייס את תמיכתן של סין ורוסיה. עקב כך הודיעה השבוע קלינטון כי תהליך הטלת הסנקציות יסתיים ככל הנראה בעוד מספר חודשים.

כישלון נוסף רשמה שרת החוץ, קלינטון, לאחר שלא הצליחה לגייס את תמיכתו של נשיא ברזיל, לולה שאמר השבוע טרם בואה של קלינטון לברזיל, כי "אסור ללחוץ את איראן לפינה בהטלת סנקציות" וכי "יש להמשיך במשא ומתן" אמר הנשיא הברזילאי.