שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27/07/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקום או אתר

שביל המעיינות - יד קנדי

בין הזמנים כמעט בפתח - רגע לפני שאתם מתחילים לארוז כדאי לכם לקבל המלצות מהמומחה שלנו יחיאל בראון, שפותח עמכם יחד סדרה חדשה לרגל הקיץ: "שביל המעיינות" בהרי ירושלים

יחיאל בראון, כ"ג בתמוז תש"ע - 05/07/2010 12:11
אנחנו נחלק את המסלול לארבעה פרקים. א. יד קנדי. ב. חורבת סעדים ועינות סעדים. ג. עינות עוזי והשומרה. ד. עין חנדק.

המסלול המלא של שביל המעיינות הוא מסלול די ארוך (יותר משלוש שעות) והוא בדרגת קושי בינונית. השם "שביל המעיינות" הוא שם שיוצר רושם מוטעה של משהו משפחתי קליל, ולא היא. יש במסלול קטעים די קשים, בוודאי שאין מקום להליכה עם פעוטות או עם עגלת תינוק. בהליכה משפחתית, עוד אפשר לשאת ילד על הידיים. אבל בטיול בית ספר- גן ילדים, אין אפשרות ללכת עם ילדים שאינם מסוגלים לקפוץ מגובה מטר ויותר, או שאינם יכולים ללכת סמוך לתהום ללא מעקה. (לטעמי, מכתה ו' ומעלה)

למעשה. אפשר להגיע ל"יד קנדי" עם רכב. גם ל"חורבת סעדים" יש גישה עם רכב. לעין חנדק, אפשר להגיע בהליכה לא ארוכה ממושב אבן ספיר או מחניון בית החולים הדסה עין כרם. אבל המסלול המלא, יש בו קטעים קשים כפי שהזכרנו.

נפתח עם יד קנדי

יד קנדי

יד קנדי ממוקם בצמוד למושב עמינדב שבהרי ירושלים. יוצאים מירושלים לכיוון בית החולים הדסה עין כרם, ממשיכים בצומת לכיוון מושב אורה, ממשיכים עם הכביש למושב עמינדב, מעט אחרי מושב עמינדב אנחנו מגיעים ליד קנדי.

יד קנדי נמצא על רכס גבוה (832 מטר מעל פני הים) הצופה על כל הרי יהודה ושפלת יהודה. בראש הרכס הוקם מונומנט הנראה כמו גזע עץ כרות. המראה המיוחד הזה משמש כאנדרטה לזכרו של נשיא ארה"ב המנוח גון קנדי, שנרצח בשיא פעילותו הציבורית.

במקום מוזיאון קטן לזכרו, עצים שנטעו בני משפחתו, פינות מוצלות, מים ושירותים. (השירותים פתוחים לקהל רק בשעות הפעילות של מרכז ההדרכה והמוזיאון)

בתצפית למזרח, נראה את קצה השכונות הדרומיות של ירושלים ואת הכפרים הערבים הגדולים שנמצאים על צלע ההר. מבט דרומי יותר נותן לנו את קצה העיר ביתר עילית, את נס הרים ואת הדרך היורדת לבית שמש, כשלמטה נמצא אפיק נחל רפאים ההולך למערב ומתחבר לנחל שורק הזורם לכיוון הים.

מבט למערב נותן תצפית על הרכסים הגבוהים, איתנים, הר הטייסים ועוד. ביום בהיר אפשר לראות את העיר אשדוד עם הארובות הגבוהות של תחנת הכח. מבט לצפון המערבי נותן את נופו של הסטף, תל צובה ועין צובה. הקסטל, מבשרת והסביבה.

בצד מערב של הפסגה, מדרגות היורדות לשירותים ולמרכז ההדרכה המקומי. מעט יותר מערבה, השביל היורד לכיוון חורבת סעדים. מיד בתחילת הירידה, מקום רחב ידיים עם שולחנות עץ וצל מלא. וכמובן, אויר הרים מבושם בניחוח אורנים.

בפרק הבא, נמשיך את הדרך לחורבת סעדים, עין סעדים וסקירה על הצמחיה באזור.

צל ופינות ישיבה []

תל צובה []

מפגש נחל רפאים עם נחל שורק []

האנדרטה המתנשאת לגובה 7 מטרים []

הירידה מיד קנדי למסלול שביל המעיינות []

הנטיעות []

הנטיעות []

נוף לדרום []

נוף לדרום בתקריב []

נוף למערב []

נוף לצפון מערב [צלם]

נופים למערב []

נופים למערב []

נופים למערב [צלם]

נחל רפאים במפגש עם נחל שורק למרגלות יד קנדי []

עוד נוף לדרום []

עוד נוף לצפון מערב []