יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

פרשת שבוע

"המפנה אפשרי מכל מצב"

בכל שטחי החיים פשט הרקבון. החלשים, חסרי הקשרים והכח נרמסו והושפלו, איש לא היטה אוזן לזעקתם. מערכת השלטון והמשפט נגועת שוחד ושלמונים. נשמע מוכר? הרב ברוק מדריך אתכם בנבכי הפטרת שבת חזון. מכל נקודה, גם משפל גדול - המפנה אפשרי

הרב יוסף ברוק ה' באב תש"ע - 16/07/2010 11:06
להטהר כשלג

" רַחֲצוּ הִזַּכּוּ הָסִירוּ רעַ מַעַלְלֵיכֶם מִנֶּגֶד עֵינָי חִדְלוּ הָרֵעַ: ...
לְכוּ נָא וְנִוָּכְחָה יאמַר ה' אִם יִהְיוּ חֲטָאֵיכֶם כַּשָּׁנִים כַּשֶּׁלֶג יַלְבִּינוּ אִם יַאְדִּימוּ כַתּוֹלָע כַּצֶּמֶר יִהְיוּ:" (מתוך הפטרת שבת חזון) 
 
התוכחה הקשה והנוקבת מפי ישעיהו הנביא נשמעה שוב ושוב בירושלים "רחצו הִזַּכּוּ הסירו רוע מעלליכם". בכל שטחי החיים פשט הרקבון. החלשים, חסרי הקשרים והכח נרמסו והושפלו, איש לא היטה אוזן לזעקתם. "שפטו יתום ריבו אלמנה" זועק הנביא. מערכת השלטון והמשפט נגועת שוחד ושלמונים, וכל מעיניהם לצבור רכוש, זיוף, הונאה, כל הדרכים כשרות.

גם עבודת ה' ירדה פלאים. אמנם עבודת בית המקדש המשיכה לכאורה כרגיל, אך עתה היה זה פולחן וטקס ללא מעורבות רגש, התלהבות ופנימיות הלב, עד כדי כך שגם על העליה לרגל שהיתה מקור להתעלות ולהתקדשות בכל הרגלים ולכל ישראל אומר הנביא "כי תבואו לראות פני מי בקש זאת מידכם רמוס חצרי". שונא הקב"ה את המנסים "לעבוד עליו".

לכאורה אין תוחלת ותקווה. מהיכן לקבל את נקודת הזינוק ולצאת מהשפל התהומי?

כאן באה לידי ביטוי טהרתה של נשמת ישראל, הנקודה הפנימית שממשיכה להיות קשורה לבורא, ומכאן מבטיח הנביא בשם ה' "רחצו הזכו, הסירו רוע מעלליכם" – בידכם הדבר. אני מוכן לסלוח. שנו דרך, עלו על המסילה, אזי אף הקשים בחטאים "השנים" – "כשלג ילבינו". לעולם לא ננעלו שערי התשובה, ויד הבורא פתוחה לקבל את בניו. כאשר ישוב המשפט על מכונו, ותחת הגזל והעושק יעשו צדקה, אזי "ציון במשפט תפדה ושביה בצדקה".
 
יזכנו ה' לראות בנחמת ציון וירושלים.