יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

עסקת שליט: האם המחיר מוצדק?

דעת הקהל: האם המחיר שישראל נדרשת לשלם עבור שחרור שליט, ראוי או מופקע? בואו לכתוב את דעתכם

מערכת "אתרוג" ז' בכסלו תש"ע - 24/11/2009 09:39
עסקת שליט הולכת ונרקמת בין ירושלים לקהיר, מספרי ושמות האסירים שישוחררו עולים ויורדים – והכל תמורת חייל יהודי אחד שנחטף, גלעד בן אביבה שליט, הזקוק לרחמי שמים מרובים לשחרורו המהיר בקרוב.
 
מה בעצם אנחנו יודעים על העסקה המתרקמת? אם להסתמך על התקשורת הערבית, שמפזרת בימים האחרונים רמזים שונים אודות זהות המחבלים המרצחים שישוחררו, הרשימה, לכשתתפרסם, תכה בהלם את הציבור בישראל.
 
בינתיים, הצנזורה מטילה איפול מלא על הנעשה מאחורי הקלעים, אך הדיון הציבורי בעניין נפתח: האם ראוי שמדינה תשחרר אלף מחבלים, רבים מהם עם דב רב על הידיים, תמורת חייל אחד? האם אין זה מתנגש עם הקביעה ש"אין פודין יותר מכדי דמיהן"? ואולי המחיר שננקב עבור שליט כן ראוי?
 
וכמובן שעולה גם השאלה, האם שחרור אלף מחבלים תמורת חייל אחד לא עלול להביא, חס ושלום, לעידוד המחבלים – הפועלים באופן חופשי ואלה שישוחררו – לבצע פעולות דומות נוספות כדי להביא לשחרורם של עוד מחבלים ואסירים?
 
נשמח לשמוע את דעתכם, הגולשים היקרים.
 
הדיון הציבורי עובר למערכת התגובות לעמוד זה למטה.


  1. 111. נגד
    מרכזי 03/12/2009 02:08
    אם לצבא האמריקאי אין שום בעיה לקבוע מדיניות שהם לא משחקים שום משחקי 'קלף מיקוח' על אף שאין שם חוק גיוס חובה ואף חייל לא ירצה להירקב בשבי אוייב ובגלל זה חטיפת חייל אין שם שום עניין בפוליטיקה והאוייב לא דווקא מעניין בזה ולישראל שיש במילא גיוס חובה ולא יעזור שום טענות ש'ארקב בשבי ולאף אחד לא איכפת' ולכן לדעתי מדינת ישראל חייב לשנות מדיניות בנושא. וכך לא יהיה חשק להאוייב לחטוף שוב
  2. 110. בעד ונגד
    זובי 01/12/2009 16:15
    נגד העיסקה ובעד שחרור שליט! פשוט להפוך את כל עזה!
  3. 109. בעד! [לל"ת]
    רותם 25/11/2009 20:53
  4. 108. נגד
    ואוא 25/11/2009 16:10
    לא צריך לשחרר כי 1 הוא בטח כבר מת 2 חייל אחד פחות - מי מרגיש בחסרונו
  5. 107. ברור שזה לא פשוט, אבל...
    חיים 25/11/2009 09:34
    המחיר לא שוה את הסיכון, בייחוד שהיה אפשר לעשות את זה אחרת. כמובן שאם ח"ו אני הייתי אבא לחייל במצב הזה הייתי חושב אחרת
  6. 106. אין ברירה חייבים לשחרר
    משתאה 25/11/2009 06:49
    אסור לעכב יותר את העסקה

    צעירים לא יסכימו להתגייס עם העסקה לא תצא לפועל
  7. 105. no no no
    Beni - New York 25/11/2009 06:48
    immposible to do it
  8. 104. תשחררו ונחטוף עוד חיילים
    אחמד 25/11/2009 04:47
    יאללה תשחררו כבר
  9. 103. אגב, ככה דנים דיני נפשות???
    יואל 25/11/2009 04:55
    באמצעות סקרים טפשיים? מה התכלית מכל זה????

    לבטל את המדינה הציונית!!!
  10. 102. הפתרון: לבטל את המדינה הציונית
    יואל 25/11/2009 04:55
    שנהיאה לעם ישראל רק צרות, חורבנות, נזק, וצער, ברוחניות וגשמיות, בגוף נפש ונשמה.
  11. 101. בעד העסקה
    ברוריה 24/11/2009 22:36
    הגיע הזמן לעצור את הבלגן הזה
  12. 100. חבל על המשא ומתן המתקיים כאן
    התורה היא חיינו 24/11/2009 22:32
    שאלה של פקוח נפש שייך לגדולי ישראל שכל מחשבותם בתורה ולעשות נחת רוח לבוראינו, וחוץ מהם אין לאף אחד לפסוק.
  13. 99. חד משמעי
    ישראל 24/11/2009 22:00
    לדעתי דעת קודש! אין לשחרר את גלאד שליט תמורת המחבלים כי בגלל ששחררו חיילים אחרים תמורת מחבלים זה הביא להם תיאבון לחטוף עוד חיילים, וחוץ מזה שהמחבלים האלה חוזרים לפעולה!
  14. 98. לשחרר [לל"ת]
    בית"רניק 24/11/2009 21:58
  15. 97. נגד נגד
    הגיוני 24/11/2009 21:45
    אין פודין את השבוים יותר מכדי דמיהן [גיטין מה]
  16. 96. בעד ונגד.
    סטודנט 24/11/2009 21:25
    בעד - כי כמובן כואב על חייו של כל חייל שבוי. כמו גם, שבניגוד לטיעוניהם של אלה האומרים "חייל צריך לדעת שהוא מקריב את עצמו למען המדינה" מוטעה, כי חוק הגיוס בישראל הוא חובה ולא כל מי שרוצה לשרת בעורף מגיע לשם, רבים משרתים בחזית בניגוד לרצונם.
    נגד - כי כמובן שחרור של 1000 מחבלים יכול להביא להגברת הטרור והריגה של עוד יותר אנשים.
  17. 95. אני בעד שחרור ערבים תמורת שחרור שליט [לל"ת]
    מירי 24/11/2009 21:09
  18. 94. רק יחידים בדורנו יכולים להחליט
    גיליון 24/11/2009 19:56
    והם גדולי הדור
  19. 93. לשחרר ומיד
    חסוי 24/11/2009 19:46
    לשחרר ומהר!
  20. 92. אין ברירה אני בעד העסקה [לל"ת]
    איתמר 24/11/2009 19:24
  21. 91. מסכים עם 86, צריך לבצע את העסקה
    בולדוג 24/11/2009 19:06
    הריגת שליט לא תסייע לאף אחד
  22. 90. לשחרר ומיד [לל"ת]
    זיו 24/11/2009 19:03
  23. 89. מסכימה עם תגובה 83 [לל"ת]
    יהודיה עם לב חם 24/11/2009 18:56
  24. 88. אני בעד
    בנצי וינברג 24/11/2009 18:51
    אין ברירה במצב החברתי של ישראל
  25. 87. נגד, נגד, נגד, נגד, נגד
    ירושלמער 24/11/2009 18:51
    אנחנו פותחים פתח לחטיפות נוספות
  26. 86. כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא !
    דני 24/11/2009 18:16
    באחד מ-99 הימים בהם הייתי במשמרת רצופה של 24 שעות ביממה למען גלעד שליט בפתח מחנה מטכ"ל ומשרד הבטחון בתל-אביב, מסרה לי אחת החיילות ששרתו במחנה, שלדבריה פגשה לא פעם את בנימין נתניהו בכניסתו לקבל עדכונים מראש מערכת הבטחון, מכתב. במכתב היא ספרה לנתניהו שסבתא שלה נהרגה בפיגוע ב'קפה שפילד' לפני כ-7 שנים והרוצח כלוא בישראל. "דברנו על זה במשפחה שלנו" היא ספרה לי, "והחלטנו לכתוב לראש-הממשלה שמבחינתנו נכון לשחרר את הרוצח של סבתא, אם זה מה שיעזור לגלעד שליט לחזור הביתה !?". המכתב נמסר על ידי למישהו מלשכת-ראש-הממשלה ונתקבל אצלי אישור שהמכתב הגיע לתעודתו. על מכתבים ואמירות כאלה שמעתי מעוד בני-משפחות שכולות, לעומת אלה שעדיין מעדיפים את הצדק הטהור, מיצוי המשפט, וכנראה (כך הודה מישהו מהם באזני) גם נקמה. "צרת רבים חצי נחמה ?" אני שואל. האם אובדנו של גלעד שליט יביא מנוחה לנפשותיהם הכואבות של בני-משפחות שכולות, כי "עכשיו גם שמפחת שליט תרגיש כמונו מה זה שכול !" ? הרי את המתים כבר אי-אפשא להחיות. לפחות נציל נפש אחת של חייל צעיר, וכאילו הצלנו בכך עולם מלא !
  27. 85. ח''ו בשום אופן לא לשחרר
    יהודי אמוני 24/11/2009 17:47
    בשום אופן לא לשחרר מחבלים ערבים נאצים הצמאים לדם יהודי, אלא לחסל את כולם.
  28. 84. ברור שצריך לשחרר בעד חייל
    שמאלני 24/11/2009 17:09
    מבחינתי שישחררו את כולם........ בלב ים,
    חבל על כל שקל שהם עולים למדינה בא נפטר מהם כמה שיותר,
    ולקבל הביתה את גלעד שליט
  29. 83. יש דרך אחרת
    אנגלי 24/11/2009 17:00
    לעשות קידנפינג על א' מבכירי החמאס או בני משפחתם (לא ע"י המדינה באופן רשמי) וכל המיקוח יתנהל ע"י אירגון ימיני כלשהו
    וזה יהי' פייר חטיפה מול חטיפה ואז יהא גדי בא' או שני ולא ידרש כמה מאות
  30. 82. בעד.
    יהודי חכם 24/11/2009 16:54
    בוודאי שבעד העסקה!
  31. 81. בשביל הדו-קיום יש לשחרר מחבלים [לל"ת]
    רנין בולוס 24/11/2009 16:50
  32. 80. כרגיל - - - אני שותק [לל"ת]
    בוריס שניידרובסקי 24/11/2009 16:47
  33. 79. ישתבח שמו, אני נגד [לל"ת]
    אשר סימוני 24/11/2009 16:47
  34. 78. קשה להחליט מה טוב יותר לעסק שלי... [לל"ת]
    שי שטרית 24/11/2009 16:46
  35. 77. הקהילה שלנו בעד כמובן [לל"ת]
    ליאון שניידרובסקי 24/11/2009 16:45
  36. 76. כמרקואית נשואה, אני בעד בעלי כמובן [לל"ת]
    עינב בובליל 24/11/2009 16:45
  37. 75. כצרפתיה אני לא מתמצאת בענין [לל"ת]
    ונסה אלוש 24/11/2009 16:45
  38. 74. כאשקלוני אני נגד [לל"ת]
    יוסי בובליל 24/11/2009 16:44
  39. 73. כתל אביבית אני בעד [לל"ת]
    שפרה קורנפלד 24/11/2009 16:44
  40. 72. לא יודע מה לומר [לל"ת]
    חירניק 24/11/2009 16:44
  41. 71. בדיעבד - בעד. [לל"ת]
    האיש בלי שם 24/11/2009 16:43
  42. 70. - - - נ - - - ג - - - ד - - - [לל"ת]
    תום אבני 24/11/2009 16:42
  43. 69. לא שירתתי בצבא, מי אני שאגיב?!
    סלאמאת 24/11/2009 16:42
    ובכל זאת אני מעז לומר שאני נגד
  44. 68. בעד, אבל יש לי תנאי...
    צביקה פיק 24/11/2009 16:41
    למחוק יחד עם השחרור כמה רחובות בעזה.
  45. 67. כמה שקשה לי לומר זאת, אבל אני נגד [לל"ת]
    ג'ובניק 24/11/2009 16:40
  46. 66. נגד,חייל אמור לקחת בחשבון שלא יחזור
    סמל בגולני 24/11/2009 16:21
    וב',אף אחד לא מוכן לשלם על חייו בגלל מחדלי ממשלת אולמרט אף על פי שהביטחון בא"י היתחזק ומי יודע אם החלאות האלה לא היו נתפסות אולי גם עד היום היו פיגועים.
  47. 65. נגד
    אלון 24/11/2009 15:36
    אין דבר יותר דפוק לעשות מלשחרר 1000 מחבלים
  48. 64. ברור שחייבים לעשות כל מאמץ לשחרר את שליט
    הגיוני 24/11/2009 15:31
    גלעד שליט, אנו לא שוכחים
  49. 63. ועוד תגובה לשילת
    סביח 24/11/2009 15:27
    ומה עם הג'ובניקים? הא, הם משרתים? אז גם אנו משרתים בישיבה. אם אינך מבינה את החשיבות של קיום הישיבות, תתמודדי עם זה.
  50. 62. הייתי חייל, ואני נגד. [לל"ת]
    חובש קרבי 24/11/2009 15:26
  51. 61. נגד, וכבר מפחד מהחטיפה הבאה! [לל"ת]
    אשר ינקלביץ 24/11/2009 15:25
  52. 60. נגד. נגד. ועוד פעם: נגד [לל"ת]
    מוישה נוחם 24/11/2009 15:25
  53. 59. בשביל מה יצרתם את השאלה הזו בכלל?
    חרד לדבר ה' 24/11/2009 15:21
    עצם המשא ומתן עם החמאס על שחרור הרוצחים, הפך את זה לשאלה. וזה הפשע הגדול - יצירת השאלה...
  54. 58. זו שאלה בכלל? וודאי שנגד
    מדבר מניסיון 24/11/2009 15:19
    עצם הדיון בענין עד עכשיו, שיחק לטובת שונאינו מהחמאס. עכשיו אנו נותנים להם את הפינל'ה.
  55. 57. בעד ונגד
    משה 24/11/2009 15:02
    הרגש בעד אבל השכל נגד. אם מדובר בהקרבת חיים של יהודי אחד תמורת השחרור, הדבר אסור בהחלט! גם אם יש מישהו שמוכן להתנדב ולהיות בין נפגעיו של הפיגוע שיבוא בעקבות השחרור, חלילה, עדיין אין לו זכות הכרעה עבור כולם. חשבון קר ויבש מתוך ראייה כוללת של כל המכלול, מובילה לעיתים את הרגש להתנגדות מוחצת, למרות כל המלל בתקשורת הצבועה. אכן, אם היו שואלים אותי, הייתי בעד, לא הייתי יכול לעמוד מול ההורים השבורים, אבל לכן אני לא ראש ממשלה...
  56. 56. למגיבים החילונים
    יהודי 24/11/2009 13:42
    אנחנו שמחים מאד שאתם עיינים באתרים חרדיים, כנראה שאתם סומכים ובטוחים שהאתר הוא נקי.
    לכן אם אתם רוצים לשמוע את דעות הציבור החרדי כדאי שתקשיבו לכל המכלול.
    יש סיבות למההציבור החרדי לא הולך לצבא,והדאגה לגלעד שליט היא בגלל שהוא אחינו באותה מידה שההורים השכולים הם אחינו. והנידון הוא בעיקר הלכתי ורגשי מתוך דאגה לאחינו.
  57. 55. אני חושב שהשאלה היא אחרת
    רונן 24/11/2009 13:25
    האם יש לשחרר מחבלים כבדים כמו אחמד סאדאת או מרואן ברגותי תמורת גלעד שליט, או שאותם יש להניח להירקב בכלא.
  58. 54. אולמרט נושם לרווחה
    אהוד 24/11/2009 13:22
    כמה כיף לראות את הבא בתור מתמודד עם לחץ בלתי אפשרי
  59. 53. אסור להפקיר יהודים
    ישראל מביתר 24/11/2009 13:20
    וברגע שמשחררים את המחבלים, זה ללא ספק מפקירים את היהודים.
  60. 52. מבחינתי שישחררו אותם,
    עם ישראל חי 24/11/2009 13:17
    לא לפני שידביקו אותם עם המחלה ממקסיקו,
  61. 51. הכי נגד שיש!
    גולן 24/11/2009 13:13
    אסור לשחרר 1000 מחבלים תמורת חייל אחד. לא 1000 לא 450 לא 200 לא 100 לא 10 ולא 5 ולא 2 .
  62. 50. נגד
    איש טוב 24/11/2009 12:54
    זה כמו לפתוח צבא לאויב
    להחזיר להם את כל המחבלים המאומנים ומומחים לחבלה
  63. 49. אין ספק שיש צדדים בעד ונגד
    דיין ציבורי 24/11/2009 12:50
    אבל כל אחד שחס וחלילה יהיה במצבם של משפחת שליט,
    שינסה להגיב אחרת!!!
  64. 48. לא נגד לא בעד
    ברוכי 24/11/2009 12:42
    כי לא צריך לדון על הדברים הללו בתקשורת, אנשי המקצוע צריכים לעשות את העבודה בשקט
  65. 47. זה ברור כשמש שחייבים לשחרר את כל הערבים
    יהודי לא ציוני 24/11/2009 12:41
    ובוודאי כשזה תמורת יהודי
  66. 46. בעד, וללא שהיות [לל"ת]
    baby 24/11/2009 12:35
  67. 45. הצנזורה [לל"ת]
    האם מותר לדון בנושא הזה לפי החוק 24/11/2009 11:58
  68. 44. הלוואי ויכולתי לענות
    שלמהלה 24/11/2009 11:56
    מצד אחד, וודאי שחייבים. יש למשהו את המושג מה עובר על ההורים, על המשפחה, על החברים, יום יום, שעה שעה, שמץ של מושג אין לנו, ושהשם יעזור שלא יהיה לנו.
    מצד שני, האם המחיר מוצדק? כמה קשה לענות, הלב אומר שחייבים לעשות הכל, המח צורח, איך מותר לשחרר 1000 רוצחים פונטיציאלים? איך?

    בכאלה מצבים, אני מודה להקב"ה שלא שם אותי בין מקבלי ההחלטות
  69. 43. כן ולא
    המגיב מאלעד 24/11/2009 11:54
    משהו יודע מה דעת גדולי ישראל?
  70. 42. בעדדדדדדדדד!!! [לל"ת]
    ביבי 24/11/2009 11:49
  71. 41. שאלה מטופשת
    רוביק 24/11/2009 11:42
    אין ספק שצריך לשחרר
  72. 40. חייבים לעשות את העסקה [לל"ת]
    בוקי 24/11/2009 11:41
  73. 39. בעד [לל"ת]
    ציפי 24/11/2009 11:30
  74. 38. נגד
    שמיל משה 24/11/2009 11:30
    .
  75. 37. מותר ורצוי
    ציון מבת ים 24/11/2009 11:27
    אין לנו צורך באלף רוצחים שנמצאים בכלא הישראלי, שילכו לעזה וששם ירצחו
  76. 36. 2 צדדים למטבע
    מתלבט 24/11/2009 11:26
    איך אפשר לענות על זה בכלל? ראינו את כל הנתונים על השולחן? אין לדיין לדון אלא מה שעיניו רואות
  77. 35. אני חושב שאסור
    קוטשמיך 24/11/2009 11:24
    להערכתי אסור, ואין כאן המקום להאריך בסכנות שכרוכים בשחרור המחבלים, האם מחבל אחד יצא משם עם כוונות לרצוח נוספים, האם נוכל להגיד ידינו לא שפכו א תהדם הזה?
  78. 34. גלעד עדיין חי!!!
    דפנה 24/11/2009 11:24
    צריך לשחררו גם במחיר שחרור מחבלים.
  79. 33. נגד לגמרי
    חושב פשוט 24/11/2009 11:20
    מה הטמטום??? הרגש משפיע? נהיינו עם של עיזים?
    אם החמאס היה דורש בתמורה לשחרור שנהרוג 40 ישראלים, היינו מסכימים?
    הממוצע של 200 מחבלים משוחררים בשורת התוצאה זה 40 הרוגים [כך היה בפעמים שעברו..], אז בואו נציע להם במקום שחרור לחסל בעצמנו 40 ישראלים עבור שליט.
  80. 32. אני מצטרף לגולש קבוע מ22
    יהודי מאמין 24/11/2009 11:18
    מה לכם באתרוג להביא דעת הקהל, אנו מתעניינים בדעת תורה, הבו לנו דעת הרבנים מה הם חושבים, אני חושב שבזה אתם חזקים, עיין ערך הבחירות ברחובות.
  81. 31. תגובה ל'גולש הקבוע'
    מזועזע 24/11/2009 11:10
    עדיף שתפסיק להיות כאן גולש קבוע! "מה זה מעניין אותנו"? רק אם אתה באמת לא יהודי - אז זה יכול להיות שזה 'לא מעניין אותך'. חיי יהודים מונחים על כפות המאזניים, ואתה? מוציא עצמך מן הכלל! צא וזהו!
  82. 30. חייבים להחליף את הכותרת
    אפרים 24/11/2009 11:07
    הכותרת לפי דעתי צריך להיות: גלעד בן אביבה זקוק לרחמי שמים.
    ולפי דעתי הגיע הזמן של המוסד, שב"כ וכדו' שימצאו את שליט ויחזירו אותו הביתה ללא שחרור אף אחד מהמחבלים.
  83. 29. אולי תחשבו לפני שאתם בעד
    דקלה 24/11/2009 11:05
    נראה כי כולם כאן מיד בעד, תחשבו קצת לפני שאתם תומכים.
  84. 28. דעת התורה
    רבי 24/11/2009 11:05
    דעת תורה היא לשחרר במקרה כזה. זה שהמדינה תצטרך להשקיע רבות בבהשגחה על בטחוןם החיילים מעתה? ומה בכך? שיעמלו קצת, וכפי שאמר הגולש - כשהם בחוץ - קל יותר לחסל אותם. אני סומך על השב"כ שיידע לשחרר אותם באופן כזה שיוכל למצוא אותם בידו הארוכה ולחסלם, מה שאי אפשר לעשות כשהם עצורים בידינו
  85. 27. לשחרר אין ברירה [לל"ת]
    דיני 24/11/2009 11:05
  86. 26. בעד בעד בעד [לל"ת]
    שמוליק לוין 24/11/2009 11:04
  87. 25. release!
    sandy 24/11/2009 11:03
    release our captive, and do it now, as long as we know he's a live!
  88. 24. ספסרים
    ספסרים 24/11/2009 11:02
    מספסרים בדמים. כמה הרוגים זה יעלה לנו? מה הסיכויים שגלעד ימות? מה אנחנו חושבים על זה?
    אתם נורמלים? מה אתם נכנסים לזה בכלל?
  89. 23. לשחרר
    מצביע - משפיע 24/11/2009 11:01
    וכמה שיותר מהר
  90. 22. לא מתאים לכם
    גולש קבוע 24/11/2009 11:00
    לא מתאים לכם לעסוק בנושאים כאלו. תמשיכו לספר מה קורה במגזר החרדי ואל תחרגו לנושאים שלא נוגעים אלינו
  91. 21. לשחרררררררר
    עוד אם יהודיה 24/11/2009 10:59
    חייבים לשחררו, תחשבו על האמא שממתינה לו בוקר וערב וצהריים
    שה' ישמור את גלעד בן אביבה וישיבו חי ושלם.
    אמן
  92. 20. עוד תגובה לשילת
    זה מה שיש לך לומר כשמדברים על משהו ענייני? 24/11/2009 10:58
    אפילו תגובה נזעמת: מדברים כאן על חייו של חייל יהטודי שבוי, היקר לכולנו. אנחנו מדברים מן העבר השני גם על חייהם של חיילים נוספים העומדים בסכנה. מה הקשר בכלל להיכנס לוויכוח חרדים - חילונים? וויכוח מטופש וחסר טעם כעת! ולכותב תגובה מספר 19 - מה אתה נחלץ כמו שד מבקבוק להגן על המגזר החרדי מפני טוקבקיסטית תוקפת?
    שתחשוב כך. שתגיד מה שהיא רוצה. אנחנו לא אמורים לנפנף בתורה ובחסד שאנו עושים, הגאווה הזו מנוגדת גם היא לדרך היהדות.
    כלפי שמיא אתה יודע שאתה בסדר 0או שלא...) וזהו.
  93. 19. אף אחד לא חצוף
    תגובה לשילת 24/11/2009 10:50
    החרדים מחרפים את נפשם במערכות אחרות למען עם ישראל, ראי ערך זק"א ותבדקי כמה חרדים שירתו בצבא בזמן הקמת המדינה, ותבדקי כמה מהם מסייעים כך או אחרת למדינה.

    תפסיקי להשמיץ
  94. 18. לשחרר כבר
    מהר ומהר 24/11/2009 10:49
    ולסגור את הבלגן שנוצר בעקבות כך
  95. 17. אסור לשחרר
    אני 24/11/2009 10:48
    בשטום פנים ואופןןןןןןןןןןן
    אסור לשחרר!!!
  96. 16. דילמה קשה
    יהודי עמך 24/11/2009 10:46
    מן הצד האחד עומדת הנטייה הראשונית והטבעית לצדד בשחרור. חייל יהודי בשבי צוררים, חמאסניקים מרצחים.
    מן הצד השני - עומד סבלם של הנרתחים לשעבר, ואיני רוצה לפתוח פה לשטן - אבל גם הנרצחים לעתיד ח"ו.
    אין מה לעשות.
    הם צמאי דם המשוחררים העתידיים, כי אוויתם כבר נמוגה מאז הרצח הקודם.
    למרות שזו החלטה קשה, אני חושב שאסור לשחרר. הנסיון הוכיח שזה מסוכן מדי
  97. 15. כל המציל נפש אחת מישראל...
    משה יצחק 24/11/2009 10:45
    ...כאילו קיים עולם מלא.
    תחליטו אתם לבד מה פירוש הכתוב
  98. 14. ?
    אליקים 24/11/2009 10:43
    מה השאלה בכלל? לשחרר את גלעד שליט, וכמה שיותר מהר. 1500 יום בשבי החמאס, מישהו יכול לתאר מה זה????
  99. 13. לשחרר
    אם אין אני לימילי 24/11/2009 10:42
    לשחרר
  100. 12. חצופים!
    שילת 24/11/2009 10:42
    מי אתם בכלל להדיין בשאלה כזו?
    חצופים מפני שתי סיבות: גם כי אתם חרדים ועומדים מהצד ולא חולמים שאי פעם תעמדו בסיטואציה כזו, כי אתם בבית, לא בחזית, וגם כי למי יש זכות לדון בחירותו של יהודי אחר? רק בגלל שהוא לא חרדי?
    חוצפה!!!
  101. 11. אני בעד העסקה [לל"ת]
    איציק 24/11/2009 10:42
  102. 10. לב מלכים ושרים ביד ה'
    אחד שחושב 24/11/2009 10:40
    מה שבטוח שלי אין דעה בנושא, ונותר לנו רק להתפלל שה' יחוננן את האנשים הנכונים בעצה טובה.
  103. 9. שליט
    אם יהודיה 24/11/2009 10:28
    גם אם ישחררו רק חמישה מחבלים. יהיה לראשי המנגון הפלשתיני דרבון להמשך פיגועים
    כי מה שקובע אצלם זה תאוות הרצח וגובה השיק ששולחים להם מאירן. אין אצלם שיקולים ענייניים של כדאיות פוליטית. אז לפחות ששליט יחזור הביתה
  104. 8. מפחדת לומר 'נגד'
    ציפי 24/11/2009 10:27
    כי אני מקווה שאף פעם לא אהיה בסיטואציה הזו, אבל הלב ממש מתנגד

    אולי השכל בעד
  105. 7. אני בעד, אבל..
    חילוני 24/11/2009 10:26
    לא מבין למה חרדים שלא מתגייסים מריצים כזה סקר
  106. 6. בעד
    צביקה 24/11/2009 10:26
    אין בכלל שאלה שחייבים במצב שנוצר לשחרר אותו
  107. 5. מי אנחנו להחליט? למה להתחבט בכלל?
    קבל עם 24/11/2009 10:15
    במאמר שעלה כאן באתר הזה, מובאת דעת ההלכה, ואני מצטטת: פרשני התלמוד התקשו במקרה זה למה לא נהג רבי יהושע כתקנה שאין פודים את השבויים יותר על כדי דמיהם ותירצו את השאלה בכמה סייגים להלכה זו, אחד הסייגים הוא שהלכה זו לא נאמרה כאשר השבויים נמצאים בסכנת חיים ובמצב של פיקוח נפש פודים את השבויים בכל מחיר, סייג נוסף להלכה זו הוא שבמקרה ובו השבוי תלמיד חכם וגדול בתורה גם אז מותר לפדותו בכל סכום מפני חשיבותו, היתר מיוחד נוסף מתיר לבעל לפדות את אשתו גם כן ללא מגבלת סכום.

    http://www.tog.co.il/he/Article.aspx?id=145

    האם יש כאן בכלל ספק של פיקוח נפש?
    רק שכאן השאלה היא אכן שלא על דמים במשמעות של כסף, כי אם דמים ממש. ועל שאלת חיים ומוות שכזו - רק גדו"י אמורים לענות.
    נישא תפילה לשלומם של כל אחינו בני ישראל; אלו הנתונים בשביה, ואלו שעלולים לעמוד בצרה בעקבות שחרור השבויים.
  108. 4. בעד
    יואב, ראשון לציון 24/11/2009 10:12
    אני חושב שברי ושמע ברי עדיף. יש כאן אסיר חי וחייבים לשחררו.
  109. 3. אני בעד
    מגיב סדרתי 24/11/2009 10:03
    די, צריך כבר לגמור עם הפרשה הכאובה הזו.
    גלעד שליט חי. ראינו את זה בקלטת וידאו בערב חג הסוכות. כל רגע נוסף שהוא שם, גורם לו ולמשפחתו ולכל עם ישראל סבל בל יתואר.
    והמחבלים? הם ממילא מקבלים תנאים של מלון 7 כוכבים בכלא הישראלי. אז שילכו להתגורר בחורבות רצועת עזה, ברחובות ובבתים המוזנחים, ואולי הם יתגעגעו מהר מאד לכלא הישראלי.
    רק שלא יבצעו פעולות טרור שיגרמו להם לחזור לשם מהר מדי.
    ומצד שלישי, כשהם בחוץ ניתן יהיה לחסל את המחבלים מהר יותר, אם יטלו חלק בפעולות טרור.
  110. 2. במצב הנוכחי אני בעד
    ישראלי 24/11/2009 09:59
    בעקרון צריך להתנגד לכזו עסקה, אבל החברה הישראלית לא בנויה להמשיך ולהתקשקש עם הפרשיה הזו. וחייבים לשחרר אותו
  111. 1. בעד [לל"ת]
    yossi 24/11/2009 09:58