יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ברוך שכוונו לדעת רבנן

דבר העורך: הררים של ספיקות ופקפוקים בצדקת הדרך, פישט מכתב מרנן ורבנן בעניין אתרי הרכילות ברשת. חיים טברסקי מודה לה' על דעה בינה והשכל מן העבר, ומתפלל על העתיד. ברוך אשר יקים את דברי התורה הזאת

חיים טברסקי, עורך ראשי - אתרוג כ"ד בכסלו תש"ע - 11/12/2009 10:19

אין זה סוד כי הקמת פורטל תוכן אינטרנטי או למעשה כל כלי תקשורת חדש, מלווים בהמון ספיקות, התרוצצות מחשבות בלב ובמוח, ולחישות יועצים מכאן ועד להודעה חדשה בענייני התוכן הרצוי והקוים המנחים של המוצר החדש אשר יוגש לציבור.

בערך לפני כשנה, בימי חג האורים תשס"ט, עת קרמה המערכת של 'אתרוג' עור גידים וקרמה, היתה תקופת ההתחבטות שלנו. מצד אחד, בעלי הפורטל ומנהליו, הובילו קו נוקשה של שליחות, של דרך, של השקפה. מבחינתם, 'אתרוג' אמור היה להיות עמוד האור בתוך החושך הנורא הממלא את רשת האינטרנט. יועצים שונים מטעם עצמם ששמעו על המיזם, דאגו ללחוש באוזנינו בלהט, על כך שהציבור רוצה אקשן, הציבור צריך דברים מעניינים, כשהקריצה הנלוית לדברים מסבירה היטב למה הם מתכוונים.

ההתחבטות היתה קשה, מצד אחד, כלי תקשורת הוא בראש ובראשונה מיזם עיסקי, ובאין עם אין מלך. מצד שני היתה דרישתם הנחרצת של הבעלים והמנהלים להיצמד לקו שקבעו גדולי ישראל השונים ליומונים החרדיים השונים בעניין התוכן. ומצד שלישי גם קשה היה לנו לקבל את דברי הקיטרוג הללו, כביכול הציבור החרדי צריך שיתבלו עבורו את הסולת במעט או בהרבה תבן בשביל שזה יהיה 'מעניין'. הציבור החרדי שאנחנו הכרנו, היה ציבור איכותי, רוחני, ומבקש ה'.

ההחלטה שנפלה לבסוף, כפי עיניכם הרואות מזה קרוב לשנה, היתה כי אנו נוטלים על עצמנו את השליחות להעמיד לרשות הציבור החרדי הנמצא במילא ברשת, פורטל תוכן אקטואליה, תורה, הסטוריה יהודית, ושלל נושאים מגוונים, על טהרת הקודש. תחת המוטו המלווה אותנו מיום הווסדנו, 'שלא יפחת מרמת התוכן של היומונים החרדיים'. לפיכך, לא תמצאו בפורטל המיוחד שלנו, תכנים הקורצים לציבור בגינם כדאי לו להתחיל ולגלוש ברשת האינטרנט. הפורטל שלנו נועד בראש ובראשונה לתת לציבור שנמצא ברשת תוכן מזוקק כסולת נקיה.

לשמחתנו הרבה, נוכחנו מהר מאוד בדעתם הקצרה של כל אותם יועצים. כמויות הגולשים האיכותיים שהפכו את 'אתרוג' לאתר הבית שלהם, התגובות החמות והנלהבות, התשוקה לקבל עוד ועוד תוכן יהודי מבוקר ומזוקק, לא הפתיעו אותנו. תמיד ידענו שהציבור החרדי הינו ציבור איכותי עד למאוד, וגם בעת אשר נזקק הוא להגיע אל המקום הזה, מחפש הוא את הטוב, הנקי והאיכותי מכל. כמויות הצפיה בתכני הפורטל הגודלות מיום ליום מראה לנו באופן מוחשי, כי כשם שלא יעלה על דעת היהודי - עובד ה', להכניס אל ביתו עיתון יומי לא מבוקר, כך הוא לא יעשה שקר בנפשו, ויעדיף תמיד להתעדכן, להחכים ולקנות דעת ומוסר במקום אשר דרך התורה וחוקותיה הינם נר לרגליו. 

דבריהם של גדולי הדור שליט"א במכתבם שפורסם הבוקר על אתרי אינטרנט: ה"מוציאים לחוץ כל מיני חדשות ורכילויות, והוצאת שם רע על הציבור החרדי, ומפיצים איסורי לשון הרע ורכילות, שקרים וטומאה נוראה של תועבות לאלפים ולרבבות, והדבר נעשה כהפקר ממש", נראים כיום לכל מי שמבקר ב'אתרוג' ומכיר את רוח המקום, כלקוחים היישר מתוך מסמך עקרונות העריכה של הפורטל החשוב הזה, הקובע שלילה מוחלטת והתרחקות מכל מה שנראה או מריח קשר לאיסורים הנ"ל.

בימי האורים הבאים עלינו לטובה, עלינו להתבונן מעט בהסטוריה של העם היהודי. מלחמת החשמונאים - בני אור, ביוונים - בני החושך, התנהלה במגוון חזיתות. היה את מתתיהו הכהן הגדול שהדליק את הנרות בחצרות הקודש, היו את מנתצי האלילים בחוצות העיר, היו גם גודרי הפרצות שפרצו היוונים בחומות הקדושה, והיו החלק היוצא למלחמה, אלו שחדרו ללב מחנות החושך, גזלו את החנית מיד היווני והציתו שלהבות אור במוקדי החושך הנורא.

אמונים אנו על שיטתו בקודש של כ"ק הרבי זיע"א מליובאוויטש, אשר גרס על פי תורת החסידות וקבלת האריז"ל כי 'אין רע יורד מן השמים', וכל אשר בארץ מקורו מן הטוב, אלא שכוחות הטומאה מנצלים אותו לצרכיהם השפלים. הוא הגבר אשר עודד ודחף לנצל את כל יתרונות והתקדמות הטכנולוגיה לשם הפצת האור, אור התורה ואור האמונה בכל מקום, במיוחד במקומות הנידחים אותם ממלא החושך.

אמונים אנו על דעת תורתם הרחבה של גדולי ישראל בדורות האחרונים, אשר התירו בדוחק רב להקים עיתונות חרדית יומית, מתוך אותה כוונה, מתוך אותו רצון טהור, לגזול את החנית מיד המצרי או היווני, ולהביא את האור אל הלב בכל דרך אמצעית. ולמרות החשש הכבד שליווה את העיתונים החרדיים בתחילת דרכם, הרצון להעמיד מגן ומחסה מול שלל עיתונות ההשכלה והחילוניות שפשו באותם ימים, היוו הכרח בל יגונה לצעד זה.

גם כיום, בהביטנו אל הפורטל המשגשג שלנו, פך שמן הזית הזך. בהביננו כי נותרנו כמעט לבדנו, נקודה של אור בתוך מדבר החושך. אמונים ונשענים על דרכם של מאורי האומה זיע"א, ונסמכים על דעתם הרחבה של גדולי הדור שליט"א, יכולים אנו להסתכל בסיפוק אל המפעל הנאה הזה, אשר זכה כבר בימיו הקצרים להוות מגדלור ומצפן של הקפדה על טוהר הקולמוס, ובריחה מכל מוקד של פולמוס. לשם לתפארת ולתהילה.

ברוך שכוונו לדברי תורה, ברוך שכוונו לדעת גדוליה.

שבת שלום, וחג חנוכה שמח.

  1. 12. צביעות במיטבה
    ישר באדם 13/12/2009 22:49
    בחיים לא ראיתי כזאת צביעות,
    גדולי ישראל שללו את האינטרנט מכל בכל, כולל כל האתרים החרדים.
    קחו דוגמא ממנהל אתר החדרי חרדים הרב דוב פוברסקי
    שקודם כל הודיע שהוא שומע בקול גדולי ישראל, ופרש.
    בטח תצנזרו את תגובתי אבל לפחות תדעו מה חושבים עליכם.
  2. 11. טוב מאוחר מלא כלום. המאבק היה צריך להתחיל מזמן... [לל"ת]
    ישעיה בלום 13/12/2009 13:30
  3. 10. המשיכו כך, ואל תיבהלו מהמגיבים. [לל"ת]
    אורי בקרמן 13/12/2009 13:29
  4. 9. אשריכם שזכיתם לשמוע בקול חכמים [לל"ת]
    אחד העם 13/12/2009 13:29
  5. 8. מאמר משובח. כל מילה בסלע... [לל"ת]
    איש כנרות 13/12/2009 13:28
  6. 7. צבועים...
    אבי 12/12/2009 20:49
    נו באמת...
    בואו נהיה רציניים.
    או שמותר אינטרנט או שאסור.
    ואם אסור sms אז פשוט שאינטרנט אסור.
    אלא מאי?לבעל האתר יש קשר ליתד נאמן כראה....
  7. 6. חלש
    ברוך 12/12/2009 18:33
    לא משכנע. אני רואה את אתרוג בדיוק כמו כל האתרים האחרים.
  8. 5. תקרא שוב ותסכים עמנו
    שמוליק לוין 11/12/2009 13:08
    הרבנים בהחלט שוללים אינטרנט מכל סוג שהוא. אבל בקול הקורא שיצא היום הרבנים מדגישים שהם יוצאים נגד אתרים שמפיצים לשון הרע ורכילות.
  9. 4. לא משכנע
    יוסי 11/12/2009 12:27
    הקול קורא של הרבנים שולל את האינטרנט באופן מלא ומוחלט להוציא מקרים מיוחדים ונדירים של ענייני עבודה, שלא רלוונטיים לאתר זה.
  10. 3. אני בהחלט מרגיש כך
    יהודי כשר 11/12/2009 12:26
    אני בהחלט מרגיש שאתם הפורטל המייצג את הרבנים ברשת, המשיכו להוות את השופר הכשר ברשת ואל תכנעו לדברי ויועצי בלע המקטרגים על עם ה'.
  11. 2. תודה. תמשיכו להדליק אור בלבבות. [לל"ת]
    מרדכי זינגר 11/12/2009 12:24
  12. 1. עד עתה לא הבנתי את ייעודו של האתר. עכשיו....
    אליהו 11/12/2009 11:37
    קראתי את הדברים והתרגשתי, הבנתי למה אני צריך את אתרוג ובע"ה אפסיק להיכנס לשאר האתרים החרדים. יישר כוח לעוסקים במלאכה.
    אליהו.