שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

איזו קופ"ח מעניקה תמורה מקסימלית?

איזו קופ"ח מעניקה תמורה מקסימלית?

נתונים מדוייקים: משרד הבריאות: הבטוח המשלים של מכבי משקיע הכי הרבה במבוטחים

איתמר רוזן י"ט בחשון תש"ע - 06/11/2009 12:32

מנתוני משרד הבריאות לשנת 2008 עולה כי "מגן כסף ומגן זהב" של מכבי משקיעים את השיעור הגבוה ביותר של כספים בחברים. לאור הזכויות הרחבות שמציעים הבטוחים המשלימים של מכבי, נעזרים החברים במיוחד בזכות להתייעצות עם מומחים, לבצע טיפולי שיניים ובמידת הצורך לקבל מימון לניתוח בחו"ל. דמי החבר ב"מגן זהב" הם הנמוכים ביותר מבין כל הקופות החולים.
 

למכבי יש אמנם תדמית יוקרתית וגם יקרה אך עיון מעמיק בנתונים מגלה כי הכי משתלם להיות חבר בבטוחים המשלימים של מכבי שירותי בריאות. מתוך כל הכסף שנגבה מן המבוטחים לאורך השנה במסגרת חברותם ב"מגן כסף" או "מגן זהב", הם מקבלים בחזרה 88 אחוזים ממנו בצורה של זכויות רפואיות ישירות. לשם השוואה, המצב בכללית הוא שרק 75 אחוזים חוזרים אל המבוטחים, במאוחדת 69 אחוזים בלבד ואילו בלאומית זכויות החברים מהוות רק 65 מן ההוצאה של הבטוח המשלים. שאר האחוזים (והכסף) מושקעים בהוצאות מנהל ושיווק. המשמעות היא שחברי הביטוחים המשלימים של מכבי מקבלים את הזכויות הרחבות ביותר ובמימון הגבוה ביותר והקופה פועלת בצורה היעילה ביותר ללא מנגנון ניהולי רחב וללא בירוקרטיה מיותרת.

נתונים אלה מתאימים גם לדוח שיצא בשנה שעברה ואולם נראה כי בחלק מן המדדים הפערים לטובת מכבי אף הולכים וגדלים. אחד הנתונים המעניינים הוא שבסך הכל בישראל 73 אחוזים מן הציבור חברים בבטוחים המשלימים אך במכבי שיעור זה עולה לכדי 85.4 אחוזים והוא הגבוה ביותר מקרב כל קופות החולים. יתרה מכך מנתוני מכבי עולה כי בקרב המגזר החרדי השיעור הוא אף גבוה עוד יותר ועומד על כ88 אחוזים.
 

לצד הנתונים על הבטוחים המשלימים, ניכר כי התחרות בין קופות החולים גוברת ומכבי ממשיכה להיות הקופה האטרקטיבית ביותר כאשר 12,597 מבוטחים חדשים הצטרפו אליה רק השנה. זוהי הקופה עם שיעור הנאמנות הגבוה ביותר ובמכבי מייחסים זאת לפריסת השירותים הטובה וזמינות הרופאים הרבים הפרוסים במרפאות הפרטיות. עוד מדגישים במכבי כי הם גאים על כך שכמעט מחצית מתושבי בני ברק ועוד ריכוזים חרדיים רבים בחרו במכבי להיות הקופה שלהם.

  []