יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נקודת זיכוי במקום הטבת מס

בית המשפט העליון חייב את המדינה להכיר בהוצאות טיפול בילדים כחלק מההוצאות המוכרות לצורך מס. האוצר התנגד, והיום אושר בממשלה הצעה חדשה: נקודת זיכוי לאמהות עובדות, בשווי 197 שקל לחודש. החוק ייכנס לתוקף רק בעוד שנה וחצי

שמואל ברזל כ"ב בסיון תשס"ט - 14/06/2009 13:39
הממשלה עקפה היום את בית המשפט: לאחר שבג"ץ הורה למדינה להכיר בהוצאות טיפול בילדים לצרכי מס, אישרה הממשלה הצעת חוק חדשה שהגיש שר האוצר, יובל שטייניץ, ולפיו, אמהות עובדות יפוצו על הטיפול בילדיהם.
 
הצעת החוק החדשה מציעה תשלום מדורג לאמהות לפי גיל הילד, עד שיגיע לגיל 5. החוק ייכנס לתוקפו בשנת 2011, ויעלה בצורה מדורגת, כאשר ההטבה תינתן בשנה הראשונה לכניסת החוק לתוקף, עבור ילדים עד גיל שנה, בשנת 2012 ההטבה תינתן לאמהות לילדים עד גיל שנתיים, וכן הלאה.
 
את ההטבה תקבלנה האמהות בדמות נקודת זיכוי, ששוויה 197 שקלים בתלוש השכר, עבור כל ילד, לפי הוצאות בגודל של 1,300 שקל. העלות התקציבית לשנה עומדת על כ-285 מיליון שקל.
 
במקביל, כדי לקבל את ההטבה בדמות נקודת הזיכוי, על האמהות העובדות לעבור "מבחן השתלבות", שדורשת מאמהות עובדות להוכיח כי שהוצאות הטיפול בילדיהם הוא חלק מהפקת ההכנסה החודשית. סעיף זה מנוגד להחלטת בית המשפט המחייב את המדינה להעניק את הטבת המס באופן גורף.
 
הצעת החוק אושרה בממשלה ברוב של 19 תומכים, לעומת שלושה שרים שהתנגדו: יצחק הרצוג, גדעון סער וגלעד ארדן. השר לימור לבנת נמנעה.