יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

יוצא לדרך: חוק בנק ישראל

אחרי 12 שנה של ויכוחים, אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת חוק בנק ישראל

אבי משה כ"ח בחשון תש"ע - 15/11/2009 19:12
לאחר 12 שנים של דיונים ציבוריים סביב השינויים הנדרשים בחוק בנק ישראל, אישרה היום (א') ועדת שרים לענייני חקיקה את הצעת חוק בנק ישראל, שהוכנה בשיתוף פעולה בין משרד האוצר לבנק ישראל.
 
חוק בנק ישראל החדש יחליף את חוק בנק ישראל הקיים אשר נחקק בשנת 1954, וזאת במטרה להתאימו למציאות הכלכלית הנוכחית ולנורמות הבינלאומיות.
 
שר האוצר ציין, כי "התאמת החוק לתפיסה הכלכלית הרווחת היום ולעקרונות הנהוגים בעולם, תסייע לניהול מדיניות כלכלית נכונה, בהתאם לצרכי המשק". הוא הוסיף כי "מדובר בצעד חשוב שיהדק את שיתוף הפעולה ויחסי העבודה שבין משרדי הממשלה לבנק ישראל".
 
שטייניץ בירך את נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, על תרומתו הרבה לסיום התהליך ואישור החוק.