יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הצע"ח: בג"ץ לא יוכל לשפוט בתחומים שאינו בקיא בהם

על רקע פתיחת כביש 443 החל ממחר לתנועת פלסטינים, הצעת חוק: "להגביל את בג"ץ מלדון בנושאים שאינו מבין בהם". בג"ץ קבע את פסק הדין המשונה לאחר שאף לא טרח לבקר בכביש, וללא מחשבה מסכן את בטחון כולנו

איתן פריד, י"ד בסיון תש"ע - 27/05/2010 11:53
"להגביל את  הבג"ץ בנושאים שאיננו מבין בהם ושאינו נושא באחריות כשלונם": הצעת חוק אותה יזם חה"כ יעקב כץ (כצהל'ה) שתעלה לדיון ביום ראשון הקרוב, מבקשת להגביל את מדיניות ה'הכל שפיט בפני הבג"ץ", ולאסור על בית המשפט העליון להתערב בסוגיות בטחוניות שמעורבות בסיכון חיי אדם.

הצעת החוק עולה על רקע "החלטה שערורייתית של הבג"ץ אשר כפה על כוחות הבטחון לנקוט בצעד אבסורדי ומסוכן זה" - פתיחת כביש 443 לתנועת ערביי יו"ש, כפי שמוגדרת על ידי כץ.

ביום שני האחרון התקיים דיון בנושא בוועדת הכלכלה של הכנסת, שם הביעו חברי הכנסת ביקורת נוקבת וקשה על הבג"ץ. חה"כ ר' מנחם אליעזר מוזס טען כי בג"ץ מנותק מן המציאות, וחברי הכנסת השתוממו על כך ששופטי בג"ץ אפילו לא סיירו בכביש לפני שפסקו את פסקם המשונה. (!)
 
על רקע זה, תעלה ביום א' לועדת השרים לענייני חקיקה הצעת החוק שיזם כצל''ה, שכזכור, קרא לשופטת בייניש להתפטר מיד לאחר הפיגוע הראשון שיתרחש בכביש.
 
בהצעת החוק אותה הגישו גם יו"ר ועדת הכנסת ח"כ עו"ד יריב לוין וח"כ אברהם מיכאלי, ועליה חתומים גם הח"כים: אורי אריאל, אורי מקלב, נסים זאב, הרב חיים אמסלם, יצחק וקנין, דוד אזולאי, אורי אורבך, פניה קירשנבאום ודני דנון.

"מוצע בזה שבית המשפט הגבוה לצדק לא יוכל לתת צווים בעניינים ביטחוניים הנוגעים באופן מובהק לחיי אדם, אך יוכל לחוות את דעתו בנידון", נכתב בהצעת החוק, אשר מצטטת את דברי הנוסח המשולב של חוקבתי המשפט התשמ"ד–1984 בנושא: צווים בעניינים בטחוניים "בעניינים ביטחוניים הקשורים באופן ישיר לחיי אדם, לא יתן בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק צווים לרשויות המדינה, לרשויות מקומיות, לפקידיהן ולגופים או לאנשים אחרים הממלאים תפקידים ציבוריים על פי דין, לעשות מעשה או להימנע מעשות מעשה במילוי תפקידיהם כדין, ואולם, רשאי הוא להצהיר שהמעשה או ההימנעות מעשות מעשה אינם כדין."