יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שערורייה: לימודי ערבית חובה החל מכיתה ה'

כבר בשנת הלימודים הבאה יחוייבו כל תלמידי מערכת החינוך הרשמית בישראל ללמוד את השפה הערבית החל מכיתה ה'. כאילו לא די במקרי ההתבוללות הרבים, מערכת החינוך תוצף במורים לערבית והתלמידים יידרשו לדבר את השפה כשפה שניה

איתן פריד, י"ד באלול תש"ע - 24/08/2010 11:58
שו איסמאק? אני המורה: חשש גדול בקרב מורי מערכת החינוך בעקבות החלטה שערורייתית של משרד החינוך, לפיה החל משנת הלימודים שבפתח, תחול חובת לימוד השפה הערבית כשפה שניה על לכ תלמיד משכבת כיתה ה' ומעלה. הכנסת הערבית, ולא אידיש למשל, מראה כי ישנה כוונה ברורה להכין את האזרחים לדו-קיום מסוכן, שעל פי הנסיון המר, מוביל למקרי התבוללות קשים בעם ישראל.

על פי החלטת משרד החינוך, בשלב הראשון יונהג פיילוט בכ-170 בתי ספר במחוז הצפון, שבהם יובאו מורים מיוחדים ללמד את השפה הערבית.

במשרד החינוך מתעלמים מהבעיה הגדולה הנעוצה באילוץ התלמידים ללמוד את שפת אויביהם שמתחרים על אדמתם, וטוענים כי מפני שיעור גבוה של תלמידים הניגשים למבחן הבגרות בערבית, תחת הרוסית או הצרפתית, יחוייבו התלמידים כולם ללמוד את השפה הזרה.
  1. 5. מה עם אנגלית?
    לא הבנתי 22/01/2011 13:17
    אנגלית היא השפה השנייה הרשמית בישראל. אם ערבית נוספת אליה - היא תהיה שפה שלישית, לא שנייה..
  2. 4. דו קיום הוא מבורך - לא מסוכן
    חרד לדמוקרטיה 22/01/2011 10:26
    תמיד חינכו אותנו שאנחנו עם רודף שלום שתמיד מושיט יד ומוכן בכל מקום ובכל פינה לדבר על שלום.
    ודבר כזה קטן וכל כך מובן מאליו - לימוד השפה הערבית שאולי באמת יעזור לדו קיום, כל כך מפחיד את ה"תוכן היהודי". כי אם זהו תוכן יהודי אז בעיני זה יהדות ללא תוכן
  3. 3. כנראה למשרד החינוך יש עודף תקציב
    א. רימיני 25/08/2010 13:12
    מסתבר שיש למשרד החינוך עודף תקציב. לימודי ערבית חובה מכיתה ה'?! זה מה שחסר לנו?! עם כול הבעיות של מערכת החינוך. עם ההפחתה בלימודי תנ"ך, עם אי-לימוד ההיסטוריה של העם היהודי בדורות האחרונים, עם העומס הרב שמוטל גם כך על התלמידים עם לימודים בלתי נחוצים, במקום להתמקד בלימוד מתמטיקה ושיפור היכולת המילולית. עם הרמה הבלתי מספיקה של לימוד שפה זרה ראשונה (אנגלית), ועם המחסור במורים. זו הבשורה? לא הספיקה לנו יולי תמיר? זו העדיפות התקציבית? במקום להשקיע כסף בהעלאת שכר המורים, עכשיו ישכרו עוד מורים לערבית? ואז שוב יתבכיינו שתקציב החינוך לא מספיק? כך תוקעים עוד מסמר בארון הקבורה של מערכת החינוך הציבורית.
  4. 2. כמובן - תגובה
    יגאל 24/08/2010 15:40
    בס"ד.

    אין פסול בלימוד של שפות זרות בפרט שהן יכולות לעזור בדו-שיח או לפחות למתן אלימות וכמו כן ידיעת השפה תוכל לעזור ללמוד את האויב טוב יותר. כמו שנאמר חיים והמוות ביד הלשון.
    וזהו העניין שיש ללמד מקצועות שהאנשים לעתיד יוכלו לפרנס את משפחתם בכבוד. כמו כן יש צורך לאזן עם לימודי תורה וכל מקצועות התורה.
    שילוב כזה ייראה עוצמה ולא התעלמות מהסובב אותנו.

    שנה טובה וחתימה טובה!
  5. 1. להבדיל!
    אברהם 24/08/2010 15:05
    בע"ה
    לימוד ערבית חשוב ביותר מתוך 'דע את אויבך' זאת ועוד, חצי מעמנו שפת אימו אינה אידיש אלא ערבית!