יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

סוף סוף: המדינה תגן על התינוקות

החל מעוד חודשיים, כל יצרן מחזיק למוצץ, או מפעיל מתקני ג'מבורי ומתנפחים לילדים, ייצטרך להיבדק על פי התקן הישראלי. למרבה האבסורד: עד עכשיו לא היה תקן כזה. למה חיכו?

איתן פריד, ט' באלול תש"ע - 19/08/2010 10:02
שר התעשייה המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר, הכריז על רשמיות לשני תקנים שיסייעו לשמירה על בטיחות ילדנו: ת"י 5378- מתקני משחקים מתנפחים ות"י 12586-אביזרים לטיפול בילדים-מחזיק מוצץ.

התקנים הישראלים נכתבים במכון התקנים הישראלי ומוגדרים במעמד לא רשמי. השר הממונה, במקרה זה שר התמ"ת מחליט אם לתת לתקן מעמד של רשמיות. רשמיות התקן קובעת כי חובה על פי חוק לייבא, לייצר ולשווק רק מוצרים העומדים בדרישות התקן.

"ההחלטה להכיר בתקנים, של מתקני משחקים מתנפחים ומחזיקי מוצצים, כתקנים רשמיים הינה החלטה חשובה ומתבקשת מאחר ומדובר בשמירה על חיי ילדנו ומניעת כל סיכון אפשרי העלול לפגוע בהם". אמר דני גולדשטין, מנכ"ל מכון התקנים הישראלי. "לאחר שנודע לנו על הילד שהגיע לחדר מיון עקב הפגיעה ממחזיק מוצץ שהתפרק לו בפה, יזמנו הכנת תקן ישראלי למחזיקי מוצצים ופעלנו להכריז את הרשמיות על התקן". הוסיפו במכון.

הממונה על התקינה מציין כי רשמיות התקן למחזיק מוצץ תיכנס לתוקף בתחילת אוקטובר 2010. רשמיות התקן למתקני משחקים מתנפחים תיכנס לתוקף תחילת פברואר 2011

הנה הקריטריונים לשמירת חיי ילדינו:

מחזיק מוצץ:
תקן ישראלי ת"י 12586- "אבזרים לטיפול בילדים – מחזיק מוצץ: דרישות בטיחות ושיטות בדיקה". מבוסס כמעט במלואו על התקן האירופי EN12586  והוא כולל בתוכו שינויים ותוספות לאומיים. התקן מפרט דרישות מכניות וכימיות עבור מחזיקי המוצצים (מחזיק מוצץ מיועד לחיבור המוצץ לבגד או לאובייקט כלשהו במטרה למנוע את נפילתו או אובדנו). תקן זה נועד למנוע בין היתר: סכנת חנק של הילד, על ידי הגבלת אורך מחזיק המוצץ, בליעה של רכיבים קטנים המרכיבים את מחזיק המוצץ וסכנות בריאותיות שונות כגון: נזק לעור כתוצאה מנוכחותם של חומרים רעילים שונים במחזיק.

מתקני משחקים מתנפחים:
תקן ישראלי ת"י 5378 "מתקני משחקים מתנפחים – דרישות בטיחות ושיטות בדיקה", הוא תרגום לעברית של תקן אירופאי 14960 EN בשינויים ותוספות. התקן חל על מתקני משחקים מתנפחים המיועדים לשימושם של ילדים עד גיל 14. התקן מפרט את דרישות הבטיחות למתקני משחקים מתנפחים שהפעילויות העיקריות בהם הן קפיצה וגלישה. התקן החדש, מבקש למזער את רמת הסיכון ואת האפשרות לפגיעות חמורות הנגרמות כתוצאה מהשימוש במתקנים הללו, ויחד עם זאת לאפשר לילדים ליהנות כאשר הם משחקים בתוך המתקן המתנפח או עליו.