יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

המשמיץ בשידור ישלם ביוקר רב

בית המשפט פסק השבוע כי איש שמאל שהשמיץ חרדי בתכנית רדיו, יפצה אותו באמצעות 40,000 שקלים ומכתב התנצלות. אמש, שדרן רדיו חילוני השמיץ את המגזר החרדי, תוך קריאות גנאי והשמצות רבות. חפשו את ההבדלים. רמז: לא תמצאו

ראובן שטיין, ח' באייר תש"ע - 22/04/2010 14:00
הלו, זה רדיו? שדר רדיו חילוני מובהק השמיץ אמש את המגזר החרדי כולו, תוך כדי קריאות גנאי והמלצות לארוז "את החרדים כולם" ולשולחם לחו"ל. במקביל, בית המשפט פסק השבוע לטובת חרדי מבני ברק, שתבע איש שמאל לאחר שזה האחרון השמיץ אותו בתוכנית רדיו.

לפני כשנתיים, עלה נסים כהן לשידור בתכנית הרדיו "פלאטו בלי חשבון" המשודרת בתחנת רדיו חילונית.  נסים כהן הוא חבר ליכוד מבני ברק, ולאחר שדיבר בתוכנית, עלה על הקו איש השמאל אלי ברק, כדי להתייחס לדבריו.

ברק החל להשמיץ את כהן, ולהפתעת המנחה, פלאטו שרון, אמר: "ניסים כהן מבני ברק, הדתי הבטלן הזה שלא עבד יום אחד בחיים שלו ולא שירת בצבא". למרות מחאותיו ואזהרותיו של המנחה, חזר אלי ברק על ההשמצות שוב ושוב, עד שהורד מהשידור.

נסים כהן לא ויתר, ובעזרת עו"ד יעקב מנקין וארגון זכויות האדם ביש"ע, הגיש תביעת לשון הרע נגד ברק. בכתב התביעה גילה עו"ד מנקין כי כהן שירת בצבא ובשירות מילואים פעיל ביחידת חי"ר קרבית עד ששוחרר בשל גילו, ואף התעקש לשרת ביחידה קרבית למרות שהייתה לו האפשרות לשרת ברבנות הצבאית.

כהן המשיך את שירות המילואים שלו גם לאחר שהוצע לו להשתחרר בעקבות פציעתו בתאונה במהלך שירותו, עובד לפרנסתו ומכלכל משפחתו ואין שחר לטענה שהוא "בטלן שלא עבד כלל".

עוד כתב עו"ד מנקין כי "הביטויים הקשים של הנתבע, מהווים פרסום שהשפיל את התובע בעיני הבריות ועשויים לעשותו מטרה לשנאה, בוז או לעג מצידם, בשל שיוכם להתנהגות או תכונות וביטויים המופיעים בכתבה, תוך פגיעה אישית בו ובמוניטין שצבר במשך שנים רבות, והכל בחוסר תום לב, מתוך כוונה לפגוע בו, להשפילו, להשמיצו או לעשותו למטרה לשנאה לבוז וללעג".

לפני כארבעה חודשים קבע השופט ארז יקואל מבית משפט השלום בנתניה כי על אלי ברק לפצות את נסים כהן ואף להתנצל בפניו.

השופט קבע אז כי "אין חולק כי הדברים שייחס הנתבע לתובע אינם אמת", ועל כן, "על הנתבע לשלם לתובע סכום של 40,000 שקלים". השופט הוסיף כי "בנוסף ישלח הנתבע לב"כ התובע מכתב התנצלות הממוען לתובע בחתימתו, לפיו הוא מתנצל בפני התובע על הדברים שהשמיע כלפיו בתכנית הרדיו כאמור. ככל שלא ישלח המכתב בתוך 30 ימים, יוסיף וישלם הנתבע לתובע סכום של 10,000 שקלים תחתיו".

ברק אכן שלח מכתב התנצלות קצר ומאולץ אך בחר לערער על פסק הדין לבית המשפט המחוזי, והשבוע, כאמור, נדחה ערעורו. השופט אילן שילה קבע כבר ביום הדיון כי פסק הדין יישאר על כנו, והוא גם חייב את המערער בתשלום שכר טרחת עורך דין בסכום של 3,000 שקלים נוספים.

נסים כהן בתגובה: "אני ממליץ לכל אנשי המחנה הלאומי והחרדי המושמצים השכם והערב, לא לוותר ולתבוע את עלבונם".