יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

יצא לדרך: מלחמה בחשבוניות הפיקטיביות

רשות המסים מתחילה ליישם תיקון לחוק, המחייב בעלי עסקים לדווח ישירות על עסקאות שביצעו

אבי משה י"ז בחשון תש"ע - 04/11/2009 12:04
המהלך להגשת דוח מקוון ומפורט למע"מ, הידוע כמאבק ב"חשבוניות הפיקטיביות" יוצא לדרך. רשות המסים שלחה השבוע מכתבי היערכות ל-27,000 עסקים, שמחזור עסקאותיהם עולה על 4 מיליון שקל, המצטרפים לשיטת הדיווח החדשה בשלב הראשון ליישומה.
 
מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, מעריך כי השימוש והסחר בחשבוניות פיקטיביות גורם, מידי שנה, לנזק בהיקף של מיליארדי שקלים לקופה הציבורית. הקושי בזיהוין של החשבוניות הפיקטיביות והאיחור באיתור וטיפול במפיציהן, העלה, לדבריו, את הצורך במציאת חלופות טכנולוגיות להתמודדות עם התופעה.
 
תיקון 37 לחוק מע"מ, שנחקק לפני מספר חודשים, שינה את אופן הדיווח התקופתי ואת תוכן הדיווח. בהתאם לתיקון, יידרש ציבור העוסקים להגיש דיווח מפורט על עסקאותיהם ותשומותיהם, בתדירות חודשית, באופן מקוון וחתום בחתימה אלקטרונית מאושרת. עם יישום המהלך יוקם מאגר שיכלול את העסקאות והתשומות ויאפשר הצלבת דיווחי ספק עם דיווחי הלקוח.
 
חובת הדיווח תחול בהדרגה מ- 2010 ועד 2012 על אוכלוסיות שונות של החייבים בדיווח, על-פי היקף וסוג פעילותם. החל מדיווח ינואר 2010 יחויבו בהגשת הדיווח עוסקים שמחזור עסקאותיהם בשנת 2009 עלה על 4 מיליון שקל והם חייבים בניהול חשבונות לפי השיטה הכפולה - כ- 27,000 עוסקים. הדיווח המפורט יוגש בנוסף לדוח התקופתי הרגיל למע"מ. עם זאת, לנוחיות העוסקים, יתאפשר תשלום הדוח מיד לאחר שידור הקובץ, כך שהדיווח המפורט ייחשב גם כדוח התקופתי.
 
בחודש יולי 2010, תחול חובת הדיווח על כ-1,000 מדווחים נוספים, בהם עוסקים החייבים כיום בדיווח על בסיס שנתי (עוסקים באילת ויהלומנים) שמחזורם מעל 4 מיליון שקל, מוסדות כספיים ומוסדות ללא כוונת רווח המעסיקים 600 עובדים או יותר.
 
החל מינואר 2011, חובת הדיווח המפורט תחול גם על עוסקים בעלי מחזור עסקאות מעל 1 מיליון ש"ח ועל כל העוסקים שחייבים לנהל ספרי חשבונות בשיטה הכפולה, וכן מלכ"רים המעסיקים 300 עובדים ויותר - סך כולל של כ-150,000 מדווחים. בינואר 2012 יצטרפו לאוכלוסיית המדווחים כל העוסקים המורשים (שמחזורם מעל 100,000 ש"ח) וכל המלכ"רים. ביישום מלא של הרפורמה, ינואר 2012, יחליף הדיווח המפורט למע"מ את הדוח התקופתי המוגש כיום.
 
יצויין, כי לכל החייבים בדיווח המפורט ייפתח באתר רשות המסים "אזור אישי" שדרכו ניתן יהיה לשדר דיווחים ולצפות בדיווחים ששודרו בעבר. בעלי עסקים שאין ברשותם אינטרנט, יוכלו לבצע את הפעולות באמצעות עמדות מחשב ציבוריות, בהן ניתן יהיה לשדר את הדוח שהופק ממערכת החשבונות של המדווח.