יום שלישי כ"א בחשון תש"פ 19/11/2019
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בזק שלום. השירות עולה כסף

הידעתם? חיוג באמצעות כוכבית בקבלת מידע מ-144, עולה כסף. המועצה לצרכנות דורשת ליידע את הציבור

אבי משה ט"ו בחשון תש"ע - 02/11/2009 13:29
המועצה הישראלית לצרכנות דורשת מחברת בזק ליידע את צרכניה בעלות מחירי השיחות בעת חיוג כוכבית בקבלת מידע ממודיעין 144. מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אומר, כי "גילוי נאות הוא חובה בסיסית של עסק כלפי צרכן.
 
המועצה לצרכנות פנתה כבר לפני שנתיים לחברת "בזק" בבקשה ליידע את הציבור בדבר מחיר השירות של חיוג אוטומטי למספר המבוקש בהודעה המוקלטת המציעה את השירות, כפי שנדרש על-פי חוק הגנת הצרכן, המחייב עוסק המציע רכישת נכס שירות בשיווק מרחוק לגלות לצרכן בין היתר את עלותו. "עד היום החברה טרם עשתה זאת, והיא ממשיכה בהתנהלותה", אומרים במועצה לצרכנות.
 
מסקר שערכה המועצה הישראלית לצרכנות, בקרב מדגם מייצג של 500 איש, עלה כי 80% מהצרכנים המשתמשים בשירות 144 לאיתור מספר טלפון, משתמשים גם בשירות הכוכבית המקשר ישירות למספר הטלפון המבוקש, ולא יודעים כי השירות כרוך בעלות נוספת, על עלות השיחה. 
 
מדובר בסכום של 60.32 אגורות, הנוספות ל-1.72 ש"ח שנגבים עבור שימוש בשירות 144, וזאת גם בנוסף לפעימות המונה הנגבות עבור משך השיחה. עוד עלה מהסקר, כי 70% מהצרכנים שעשו שימוש בשירות שיחת המשך היה מוותר על שירות זה אם היו יודעים מה עלותו.
 
המועצה לצרכנות מעריכה, כי צרכנים שאינם מודעים לעלות שיחת ההמשך במוקד 144 כוכבית, גורמים להכנסות לחברת בזק בסכום שבין 8.2 ל- 9.7 מיליון ש"ח בשנה, סכום שהיה נחסך מהצרכנים לו בזק הייתה מיידעת אותם בדבר עלות השירות באמצעות ההודעה המוקלטת המציעה שירות זה.
 
בעקבות כך, יצאה המועצה לצרכנות בקריאה לצרכנים, לפנות למנכ"ל בזק, אבי גבאי, בדרישה להפסיק את המחדל המתמשך וליידע את הציבור כי השימוש בשירות הכוכבית כרוך בתשלום בתקליט המציע את השירות. מיד עם פרסום הקריאה הגיעו מאות פניות של אזרחים למנכ"ל בזק, והשבוע, העביר שליח של המועצה לצרכנות את מאות הפניות, ללשכתו של מנכ"ל בזק.
 
מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אומר כי ההיענות ההמונית והמיידית של הציבור לקריאת המועצה לצרכנות, מעידה כי התופעה המתוארת מרגיזה ופוגעת בציבור גדול של צרכנים, המוכן להתגייס לשינוי התנהלות בלתי הוגנת ופוגענית של גופים עסקיים גדולים. "גילוי נאות הוא חובה בסיסית של עסק כלפי צרכן. ללא כיבוד חובה זו על-ידי העסקים, לא יהיו בידי הצרכן הנתונים הדרושים לביצוע החלטת קנייה נבונה, ובכך ייפגע חופש הבחירה שלו, אומר פלג.
  1. 2. מעניין מי זה בתמונה. הוא דונה ליעקב טייטל [לל"ת]
    יהודי 6וב 02/11/2009 17:41
  2. 1. תודה על העדכון
    יוסי 02/11/2009 14:24
    באמת דבר חשוב, הסתפקתי בכך לא פעם אבל הייתי בטוח שהשירות לא עולה בגלל שלא אומרים.