יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מניית 'אפריקה ישראל' צנחה ב-26%

מניית 'אפריקה ישראל' צונחת ב-26%, לאחר שהכריזה החברה על הפסד רבעוני בסך 1.2 מליארד שקל

דוד שמואלי י' באלול תשס"ט - 30/08/2009 22:09
מניית 'אפריקה ישראל' צונחת ב-26%, זאת, לאחר שהבוקר (א') הכריזה החברה על הפסד רבעוני בסך כמיליארד ו-200 מיליון שקלים.

עם פרסום הידיעה, אישר בעל השליטה, לב לבייב, כי יחתור לפריסת החובות עם כלל מחזיקי אגרות החוב של הקבוצה. "כוונתנו לדון עם כלל מחזיקי איגרות החוב שלנו על ארגון מחדש של ההתחייבויות שלנו. דריקטוריון החברה אישר את הדברים הלילה. כפי שנהגנו מאז ומתמיד ולא חרגנו מכך גם כשנכפה עלינו המשבר הכלכלי הגלובלי אנחנו מנהלים את העסקים שלנו בכל העולם באחריות, בשקיפות ובהגינות", אמר לבייב. .
 
ולמרות הטלטלה הגדולה, מבהיר היום בנק ישראל שלא נשקפת סכנה לקריסת מוסד פיננסי. על פי ההודעה שפרסם לפני שעה קלה המפקח על הבנקים, רוני חזקיה, יוכל המשק להתמודד בהצלחה עם הקשיים אליהם נקלע הנגיד החרדי ומבלי שתתערער יציבותו.
 
כאמור, דריקטוריון החברה אישר הבוקר את המהלך, בעיקר בגין המשבר הכלכלי העולמי שפגע קשות בחברה, אילץ אותה לממש נכסים כששוויים נשחק. מועד פירעון איגרות החוב בקרוב יחול בעוד מספר חודשים.
 
לצד לבייב, גם מנכ"ל החברה, איזי כהן, אמר כי הצעד שננקט הינו זהיר, וכי הם לא רואים שום קושי לעמוד בהתחייבויותיהם במהלך 2009. השניים הסבירו כי מאחר שמבחינתם המשבר עדיין לא תם הם נוקטים בצעד האמור. "המשא-ומתן עם בעלי המניות יחל כבר בימים הקרובים", אמרו.
 
בעקבות הודעתו של המיליארדר החרדי, נפתח שבוע המסחר בבורסה לניירות-ערך בירידות שערים. מדד תל-אביב 25 נחלש ב-2.5%; מניות הנדל"ן צונחות ב-5.3%.
 
  1. 2. רק המרויח יכול להפסיד
    שמשון 31/08/2009 16:15
    מדובר בסכומים שאין לנו בהם תפיסה. גם אחרי הנפילה עדיין מצבו טוב מהרבה מאיתנו. רבים היו שמחים להתחלף איתו, גם היום, כן.
  2. 1. לזכור לו חסד נעורים
    ציפי 31/08/2009 09:11
    צריך לזכור לו את החסד שעשה עד היום ולהתפלל שיצליח לצאת מכל הבלגן בשלום, ועם הרבה כסף.