יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

יש לי מושג

סידור מלא

מחירו של הסידור היקר ביותר בעולם עמד על קרוב ל-16 מליון דולר!

נ. ליברמן ה' באב תשס"ט - 26/07/2009 06:01

הסידור היקר ביותר בעולם הינו סידור של משפחת רוטשילד, אשר נמכר במכירה פומבית באנגליה בסכום של כמעט 16 מיליון דולרים.

הסידור, מתוך 'מכלול רוטשילד' הינו בן כחמש מאות שנה, מן המאה ה-16, ונמכר בלונדון בסכום של 15,885,195 דולר!

מכלול רוטשילד, (Rothschild miscellany) המכונה גם 'כתב יד רוטשילד' הינו אוסף עתיק  אשר נמכר במאה ה-19 למשפחת רוטשילד בצרפת, וכולל כ-400 כתבי יד יהודיים עתיקים מן המאה ה-15, אשר נכתבו ואויירו על ידי אמנים באיטליה.

בין כתבי היד, הכוללים חלקים מן התנ"ך בתוספת איורים ופירוש רש"י, מאות פיוטים לאירועים משפחתיים, ספר היוסיפון וספרים נוספים, בהם ספרי מוסר ואף חול, מצוי תשבץ עתיק, בן כשמונה מאות שנה (מן המאה ה-13) של לוח מנהגים לאורך השנה היהודית, הגדה מיוחדת של פסח עם פירוש הרמב"ם עליה וספרות תורנית.

ה'מכלול' נגנב בעת הכיבוש הנאצי של צרפת בזמן מלחמת העולם השניה, וחמש שנים לאחר סיומה הועמד למכירה פומבית בסכום זעום ביותר של 5,000 דולר בלבד.

האוצר העתיק הושב לבעליו בזכות פרופסור אלכסנדר מרכס מארצות הברית אשר זיהה את האוסף, והשיבו לבני השושלת, אשר תרמו אותו לאחר שבע שנים (1957, ה'תשי"ז) למוזיאון ישראל, וכיום שוכן האוסף בהיכל הספר שבמוזיאון הלאומי.

להענקת ממד פרופורציוני למחירו של הסידור הייחודי: מחירו היה יותר מאשר מחירו של השעון היקר ביותר בעולם, אשר הינו שעון מכני ועשוי כולו זהב טהור, ואף בעל פונקציה נוספת, של הצגת תנועת גרמי השמים. שעון זה נמכר במכירה פומבית בסותביס'  'רק' ב- 11 מליון דולר.