יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

אלפים בחתונת בן כ"ק האדמו"ר מפשעווארסק שליט"א

רשמים וגלריית תמונות מדהימה משמחת החתונה הגדולה של בן האדמו"ר מפשעווארסק, שהסתיימה לפני שעות אחדות, ותיאור חי מאת כתב 'אתרוג' במקום

יוסף פפר, ניו יורק י"א בחשון תש"ע - 29/10/2009 15:05
"מי שלא ראה שמחה זו לא ראה שמחה מימיו", מאמר חז"ל זה מתאים גם הוא לשמחת בית פשעווארסק, כאשר אלפי חסידים הגיעו להשתתף בשמחת הצדיקים, שמחת רבם ומאורם שחיתן את בנו החתן נ"י עם בת הרה"ג ר' פנחס אליעזר מייזליש שליט"א, בן הגה"צ גאב"ד שפרן שליט"א וחתן הגה"צ גאב"ד פאלטישן שליט"א.

את השמחה הגדולה קשה מאד לתאר במילים: חצר הקודש פשעווארסק ראתה כבר הרבה שמחות, אבל השמחה הנוכחי הינה יחידה במינה, הפעם הראשונה, בה מרן האדמו"ר מחתן בן על אדמת אמריקה, מאות החסידים השתוקקו זה זמן רב להזדמנות כזאת שיאפשר להם להתחמם מאורו של רבם ומאורם של ישראל האדמו"ר מפשעווארסק שליט"א.

השמחה התחילה עם כניסת החתן המחותנים לאולם 'ויואל משה', שם נערך מעמד קבלת הפנים, בעת שהקהל שר שירי התעוררות, וגם נשמעו דברי כבושין מפיו של ה'גראמער'. האדמו"ר סידר את הענייני כתובה והקניין, ולאחר מכן הלכו כולם ל'בודקן' ולמעמד החופה.

לצורך החופה הוקמה במה גבוהה ביותר, על-מנת לאפשר לכל הקהל לחזות במראה הקודש, שעת הרחמים והרצון, כאשר אימה ויראה שוררת בקרב הקהל הקודש, אשר קיבל את שושלת הסבים שירדו להשתתף בשמחת צאצאיהם, בסידור קידושין כובד גאב"ד שפרן שליט"א, ובברכה האחרונה כובד גאב"ד פאלטישן שליט"א, כששאר הכיבודים חולקו לבני המשפחה.

בתום מעמד החופה בירך האדמו"ר את הקהל בכל מילי דמיטב, בזכות האבות הקדושים, ולאחמ"כ נכנס הקהל לאולם 'עטרת אברהם', כאשר כבר בכניסה ניכר הסידור השונה של האולם, שהוכן לקליטת קהל האלפים, החל מבימת שולחן הכבוד, טורבינות הענק, וכו', לאחר הגשת הסעודה נכנס החתן לשמחה.

שיאה של השמחה צויין, ללא ספק, בעת שהרבי ,המחותן, נכנס לאולם כאשר כל הקהל פוצח בשירה אדירה, האולם נמלא במהירות באלפי חסידים מקיר לקיר, והחסידים רקדו  במשך זמן רב, כאשר האדמו"ר רוקד על שולחן הכבוד עם עשרות הרבנים.

במשך הערב זרמו רבנים רבים מכל החוגים והחצרות, גם רבנים חשובים מארה"ק השוהים בימים אלו בארה"ב ניצלו את ההזדמנות להשתתף בשמחת הנישואין של בן האדמו"ר, ביניהם: האדמו"ר מתולדות אהרון שליט"א, והרה"צ ר' ישראל הגר שליט"א מויז'ניץ, שהתקבלו בכבוד על-ידי האדמו"ר.

רגע מיוחד הייתה בשמחה, בעת שהופיע כ"ק מרן אדמו"ר מסאטמאר שליט"א, שהחתן הוא מתלמידיו, ולמד בישיבת סאטמאר וויליאמסבורג, הרבי התקבל בכבוד גדול ורקד עם החתן והמחותנים. כתב 'אתרוג', שנכח בשמחה מציין, כי הערב נערכת שמחת שבע ברכות מיוחדת ע"י האדמו"ר מסאטמאר שליט"א בישיבת סאטאמר וויליאמסבורג הממוקמת בעיר קווינס.

במשך הריקודים נעמד תור לאורך כל האולם לאמירת 'לחיים' לאדמו"ר, אמירת ה'לחיים' ארכה יותר משלוש שעות, בעת שברקע רוקד הקהל בהתלהבות, ומשמח בשמחת חתן.

לאחר ברכת המזון ואמירת ה'שבע ברכות', סמוך לשעה אחת אחר חצות, החל המצווה טאנץ, כאשר על ה'גראמען' מנצח בטוב טעם, ה'גראמער' הנודע הרב יצחק צוויבל. ראשון הרוקדים היה הסבא, כ"ק גאב"ד פלטישן שליט"א, שלפני הריקוד שר כמנהגו את השיר הויז'נצאי 'אודה לאל' בהתרגשות, אחריו רקד גאב"ד שפרן שליט"א.

חרדת קדוש עברה בציבור, עת החלו לקרוא לריקוד ה'מצווה טאנץ', זמן המסוגל להמשיך ישועות והשפעות סגולה. אבי החתן, כ"ק מרן אדמו"ר מפשעווארסק שליט"א, נקרא בעת שמוזכרים אצל  הרבי כל הזקוקים לישועה, שהרבי ימשיך להם מן השמים ברכות ישועה ורווחה לרוב, האדמו"ר רק אז נפנה לריקוד ה'מצווה טאנץ', ובמשך דקות ארוכות רקד בעת שהציבור כולו מפזז בעוז ובתעצומות על הטורבינות הגבוהות, המלאות מפה לפה.

השמחה נגמרה בעת ריקוד 'אין כאלוקינו', כמנהג בית פשעווארסק, וכעת מתכוננים בחסידות לקראת שמחת ה'שבת שבע ברכות', שבה, שוב צפויים להשתתף עשרות אלפים מכל רחבי ניו יורק, שיבואו לשהות את השבת הראשונה במחיצת האדמו"ר בניו יורק.

מן הראוי לציין, כי הסדר המיוחד ששרר במשך השמחה,  הינו פרי עבודתם המאומצת של העסקנים, אשר יצרו תקדים של שדר מופתי ומענג בשמחה, לאחר שבכל השמחות בחצר הקודש, נדחק הקהל אל מול שולחן הכבוד.
 



 


אתרוג
במעמד הקבלת פנים - נראה כ"ק גאב"ד קאשוי שליט"א[צלם]
אתרוג
[צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
שולחן המזרח בקבלת פנים [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
במעמד החופה [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
הקהל [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
שולחן המזרח בשמחת החתונה [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
בריקוד הצדקים - שולחן המזח בריקוד [צלם]
באתרוג
האדמו"ר מסאטמאר שליט"א בחתונה[צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
האדמו"ר מסאטאמר בריקוד [צלם]
אתרוג
סב הכלה גאב"ד פולטישאן בריקוד במצוה טאנץ [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
כ"ק מרן אדמו"ר מפשעווארסק מרקד לפני הכלה [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
  1. 6. הכרת הטוב
    עבד לעבדי ד' 29/10/2009 23:49
    יישר כוחכם שניתן לנו זכות לראות צדיק דורינו אספקלרי' המאירה שליט"א בשמחת בנו
  2. 5. איזה קהל, וואו!!!
    שמ"ח 29/10/2009 22:48
    לא ידעתי שלפשעווארסק יש קהל גדול כזו.
    בלי עין הרע, כן ירבו.
  3. 4. טעות
    יוסף פפר 29/10/2009 19:21
    בתמונה הראשונה, זה לא האדמו"ר מקאשוי, אלא האדמו"ר מקיוויאשד.
  4. 3. האם כתב אתרוג הוא קרוב משפחה?
    וואלף 29/10/2009 19:09
    אני חושב שהוא היה בחתונה עם שטריימל

    או שהוא חסיד פשוורסק?
  5. 2. רק באמריקה?
    דוד 29/10/2009 18:20
    תודה מיוחד, תביאו גם מהארץ גלריות בלעדיות, זה ענק!
    תודה
  6. 1. אין מילים!! אתם גדולים!!
    אברהם 29/10/2009 16:52
    כל הכבוד יישר כחכם.