יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

האדמו"ר ממודז'יץ בכנס חיזוק והתעוררות

לראשונה: גם בציבור הדתי-לאומי מבינים, כי יש להביא רב חרדי לכנס של קירוב רחוקים

יוחנן וייסברג י"א בתשרי תש"ע - 29/09/2009 12:25
אחרי עשרות שנים של הצלחה לארגונים החרדים העוסקים בקירוב רחוקים, מנסים גם גורמים דת"לים להחזיר חילונים בתשובה. לא ברור מהי מידת הצלחתם, אך תעיד עובדה אחת שאירעה בערב יום הכיפורים, שגם בציבור הדת"לי מבינים, שכדי להצליח בקירוב רחוקים יש לעשות זאת בשיתוף גורמים חרדים המייצגים את היהדות השורשית והאותנטית.
 
בערב יום הכיפורים, ערך הארגון הדת"לי "ראש יהודי", כנס שנועד לעודד את צעירי הציונות הדתית לעסוק בקירוב רחוקים, הפצת יהדות והחזרה בתשובה.
 
"ראש יהודי", היא תנועה שהקימה לפני כעשור את "הבית היהודי" בתל אביב. כיום פועלים בהשראתה כעשרה סניפים נוספים, והיא מוציאה עלון שבועי וחומר הסברה, מפעילה מדרשה לבנות ואתר אינטרנט, מקיימת סמינרים, סיורים וקורסים שונים לצעירים תל-אביבים בנושאי יהדות. 
 
האדמו"ר ממודזיץ שליט"א בכינוס [צלם]

מטרת הכנס, בו השתתפו עשרות, הייתה לעודד את תלמידי מוסדות החינוך הדת"ליים, לעסוק בהפצת יהדות בערים הגדולות. בפעילות דומה עוסק "ראש יהודי" בתל אביב. רק בפורים האחרון חילקו פעילי המרכז 25,000 מגילות אסתר בבתי העיר, ובערב יום הכיפורים אף התקיים מבצע הפצת חומר הסברה נוסף, רחב בהיקפו. במסגרת המבצע חילקו מאות בני נוער חומר הסברה על יום הכיפורים, סוכות ושמחת תורה, בבתי קפה, רחובות ראשיים ומשרדים מרכזים בתל אביב.

לקראת סוכות מתוכן 'ראש יהודי' סוכות הסברה וארבעת המינים במרכז ת"א.
 
לראשונה בכנס שכזה, השתתף גם דמות מרכזית בציבור החרדי: כ"ק האדמו"ר ממודז'יץ שליט"א, שנשא דברים בכנס. הוא התמקד בדבריו, על הנגיעה בנשמתו של כל אדם שמתקיימת ע"י מוסיקה, ודווקא ע"י ניגון חדש. האדמו"ר, שהגיע לכנס במיוחד מבני ברק, סיפר על רבים מבני תל אביב, כולל משוררים ואנשי בוהמה, שהתקרבו ליהדות בזכות מיקומו ברחוב דיזינגוף של בית המדרש המרכזי של מודזיץ', וביניהם אף כאלו שהחלו לשמור שבת ולקיים מצוות.