יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02/05/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

אלפי ילדים בעצרת תפילה לקראת ראש השנה בהיכל ביהמ"ד הגדול בקרית בעלזא

במעמד מרטיט נאספו אלפי תשב"ר לתפילה לקראת יום הדין בבביהמ"ד בעלזא ולקבלת עול מלכות שמים

יוחנן וייסברג כ"ז באלול תשס"ט - 16/09/2009 18:17

רגש של התעוררות חלף בקהל שעמד מן הצד והשתתף בדמע בתפילות הבל פיהם של תינוקות של בית רבן‬, ‫עת עמדו בהיכל הגדול בקרית בעלזא, וזעקו מקירות ליבם לאבינו שבשמים.

זו השנה השניה בה מתכנסים תחת קורת גג אחת אלפי ילדים, חניכי תלמודי התורה; בעלזא, גור, רשת הכלל חסידי, צאנז, ערלוי, באבוב, סקווירא, לעלוב, מאור חיים, חיי עולם, טשכנוב לזעוק לה' ולהתפלל לישועת כלל עם-ישראל לרגל השנה הבאה. בתפילה זכה שייכתבו כולם בספרם של צדיקים, לחיים טובים ולשלום.

מה נהדר היה המראה.

לקראת השעה 12:00 בצהריים החלו להגיע בזה אחר זה אלפי הילדים להיכל הגדול והמפואר, היכל בית המדרש הגדול במרכז העולמי של חסידי בעלזא בקרית בעלזא בירושלים. האורחים הרבים שהגיעו לשהות בצל הקודש בחצר בימים הנוראים התרגשו במיוחד לראות את ההיכל מלא בילדי החמד.  מאות אברכים ואורחים הצטופפו בגלריות, שם צפו במעמד המרגש והמדהים, באחת מהן נצפה הרה"צ אהרן מרדכי רוקח שליט"א, בן כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א.

פתח את המעמד הרה"ג ר' יוסף צבי ברייער שליט"א, ראש ישיבת בעלזא בית חלקיה, שעורר את הילדים על כוחם הרב להתפלל לישועת הכלל. אז  פצחו כל אלפי הילדים בניגון השיר מרטיט הלבבות "מכניסי רחמים", מלחניו של המלחין החסידי, ר' חיים בנט שיחי', השיר הסתיים בשיר הבא:  "אבינו מלכנו, חננו ועננו, כי אין בנו מעשים".

בסיום כמה דקות של שירה עילאית, כשאווירה רוחנית מרוממת, בלתי ניתנת לתיאור, אופפת את הילדים עם מלמדיהם, ניגש המשפיע, הגה"צ רבי יצחק משה ארלנגר שליט"א, לפני התיבה, לומר את מזמורי "שיר המעלות", כשאת פרק התהילים: "שיר למעלות, אשא עיני אל ההרים" "ושיר המעלות ממעקים קראתיך", אמרו הקהל פסוק בפסוק, כשהגה"צ רבי יצחק משה ארלנגר זועק מבכי וכל אלפי הילדים אומרים אחריו את המזמורים ברגש ובדמע.

לאחר אמירת התהילים אמרו כל הקהל; אלפי הילדים עם מאות האברכים בקול גדול את תפילת "אחינו כל בית ישראל", ומיד אחר כך החלו לשיר את השיר המתאים כל כך למעמד "אבינו מלכנו, פתח שערי שמים לתפילתנו".

אבינו מלכנו פתח שערי שמים לתפילתנו, קרע רוע גזר דיננו" וכן הלאה, ולאחר מכן אמרו "שמע קולנו" פסוק בפסוק.

 כל הזכויות שמורות ל- א.מ.ש.

בסיום השירה שוב נשמע קולו של הגה"צ יצחק משה ארנלגר שליט"א באמירת "אבינו מלכנו" כבעשרת ימי תשובה.  עין לא יבשה כשאלפי תינוקות של בית רבן אמרו אחריו.

שיאו של המעמד היה מעמד קבלת עול מלכות שמים, כשאלפי הילדים זועקים מקירות לבם את הקריאה היהודית הנצחית: "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד, ה' הוא האלוקים".

לאחר קבלת
עול מלכות שמים ואמירת 'קדיש', תקעו בשופר תשר"ת תש"ת תר"ת.

לסיום בקשו כל הקהל כי התפילות שנשאו מעומק הלבבות הטהורים יתקבלו לרצון לפני שוכן מרומים, וחתמו את המעמד בשירה אדירה של:  "תהא השעה הזאת שעת רחמים ועת רצון".

לוי ברנשטיין
 [צלם]
לוי ברנשטיין
 [צלם]
לוי ברנשטיין
 [צלם]
לוי ברנשטיין
 [צלם]
לוי ברנשטיין
 [צלם]
לוי ברנשטיין
 [צלם]
לוי ברנשטיין
 [צלם]
לוי ברנשטיין
 [צלם]
לוי ברנשטיין
 [צלם]
לוי ברנשטיין
[צלם]
לוי ברנשטיין
[צלם]
לוי ברנשטיין
 [צלם]
לוי ברנשטיין
 [צלם]
לוי ברנשטיין
 [צלם]
לוי ברנשטיין
[צלם]
לוי ברנשטיין
 [צלם]

 

  1. 1. מעמד בירושלים
    tzvi r 17/09/2009 03:40
    הייתי שם, מחזה מרגש