יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02/05/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

משלחת רבנים יצאה לוילנה להעתיר בתפילה עבור תורמי "קופת העיר" בני-ברק

רשמים ממסע הקודש של ראשי הישיבות שליט"א לתפילה מיוחדת למען תורמי "קופת העיר" בוילנא ובראדין

יוחנן וייסברג כ"ז באלול תשס"ט - 16/09/2009 16:00
מעמד מרטיט ומרגש במסעם של גדולי התורה שליט"א, במשלחת המיוחדת שיצאה מטעם "קופת העיר" בני-ברק, לקברי רבותינו זי"ע במדינת ליטא, שם פקדו את קבריהם של מרנן הגאון מוילנא זי"ע, החפץ חיים זי"ע, רבי חיים עוזר גרודז'נסקי זי"ע, ועוד.

מסע הקודש החל ביום שני בבוקר, בהתכנסות מיוחדת של שלוחי עם ישראל, שבמסגרת ההכנה למסע המרומם שהו בתענית דיבור עד אחר ההשטחתות על הציון הק' בוילנא.
קהל רב הצטרף למסע הקודש. בשעה 9:00 בבוקר של יום שני המריאו גדולי ישראל בדרכם לנמל התעופה בוילנא. בטיסה שמעו הקהל שיחות חיזוק מהגאון רבי אריה פינקל שליט"א, ראש ישיבת מיר בברכפלד והגאון רבי משה יהודה שלזינגר שליט"א, ראש ישיבת קול תורה.
עם נחיתת המטוס בוילנא, המתינו שלושה אוטובוסים לחברי המשלחת. המשלחת יצאה לעבר בית העלמין בוילנא, שם התכנסו בחדר הסמוך לאוהל הגר"א זי"ע. לאחר תפילת מנחה בהתלהות ובקבלת עול מלכות שמים, פנו המשתתפים למעמד המרטיט בציון הגר"א זי"ע.

לפני התיבה עבר הגאון רבי שמואל יעקב בורנשטיין שליט"א, ראש ישיבת "קרית מלך", שאמר תהילים פסוק בפסוק כשכל הקהל נסחף אחריו לתפילה מרטיטת לב בבכיות נוראות למען ישועתן של ישראל.

עם סיום אמירת התהילים ואמירת היה"ר, הזכירו גדולי ישראל, ראשי המשלחת, את אלפי שמות התורמים ל"קופת העיר", כל שם ושם בנפרד עם ציון הבקשה. במשך שעה ארוכה קראו והזכירו את השמות לטובה ולברכה. חלק גדול מהקהל פנה מיד לאחר מכן לעבר ציונו של מרן הגאון רבי חיים עוזר גרודז'ינסקי זי"ע, הטמון אף הוא בבית החיים בוילנא.
משם יצאה המשלחת לעבר העיירה ראדין, לציון הק' של מרן בעל ה'חפץ החיים' זי"ע. אחרי התעכבות קטנה בגבול, הגיעה המשלחת לראדין, שם התקבלו בהפתעה ובהתרגשות על-ידי 80 ילדי חמד, צאן קדשים, המתחנכים בתלמוד תורה 'יד ישראל' שע"י חסידי קרלין, העומדים לשם ולתהילה בעיר פינסק.

סמוך לציון הק' בראדין נאמרו מזמורי התהילים פסוק בפסוק, בבכיות נוראות, כששליח ציבור ניגש רבה של מערב בני ברק הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א, גאב"ד שערי הוראה.
עם סיום המעמד המרטיט והמרגש, התפללו חברי המשלחת תפילת מעריב ולאחר מכן יצאו בריקוד נלהב. לאחר סיום התפילה התארגנו הקהל במהירות ויצאו לעבר נמל התעופה כדי לשוב לארץ הקודש, כשהם תחת הרושם של המסע המרגש והמיוחד..

אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
[צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
 אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
  1. 1. מרגש
    יצחק 16/09/2009 16:40
    מרגש מאד המעמד הזה. תקוותי שהתפילתה בקעה רקיעים למען כל תורמי קופת העיר וכלל הציבור.