שבת ג' באייר תשפ"ד 11/05/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

ח"כ הרב גפני סייר במוסדות התורה בצפון

יו"ר ועדת הכספים ביקר במוסדות התורה והחינוך, נפגש עם רבני וראשי הערים והתרשם מההתפתחות התורנית

שלמה דביר ו' באלול תשס"ט - 26/08/2009 18:31
עם פתיחת שנת הלימודים בהיכלי התורה ובמוסדות החינוך, ערך יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ הרב משה גפני, סיור מיוחד במוסדות החינוך, בבתיהם של הרבנים המקומיים ובלשכותיהם של ראשי הערים בצפון הארץ, וזאת על-מנת לעמוד על הצרכים של הקהילות החרדיות ועל הדרכים לסייע למוסדות.
 
את הסיור ליוה הרב מנחם שפירא מנהל המחלקה המוניציפאלית של "דגל התורה", אשר מלווה מקרוב את מוסדות החינוך המקומיים ברחבי הארץ.
 
בראשית ביקורו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב גפני בחדרה, ביקר בביתו של רב העיר הגאון רבי שמעון ביטון שליט"א, ששיבח את פועלו של ח"כ הרב גפני למען עולם התורה והישיבות. "שליחותו כיו"ר ועדת הכספים חשובה מאין כמותה לכלל הציבור, ובעיקר לציבור שומרי תורה ומצוות", אמר הרב ביטון שליט"א.
 
לאחר מכן הגיע הרב גפני לביקור בלשכתו של ראש עיריית חדרה, חיים אביטן, בהשתתפות חבר העירייה הרב בן ציון נורדמן, הרב אליהו ברונר מנהל בית הספר "החינוך העצמאי" בעיר והרב דוד בירנבוים מנהל ישיבת "כנסת יצחק". בפגישה נידון נושא החינוך החרדי הפועל בעיר ותקצובם.  ראש העיר ביקש מח"כ הרב גפני לסייע בתקציבים ייחודיים לחדרה, מאחר ולדבריו לא יוכל לפעול במסגרת התקציבית הנוכחית, על-מנת לשפץ מוסדות קיימים הזקוקים לשיפוץ. אביטן סיפר, כי למרות המצב הכלכלי הורה לשפץ את ישיבת 'כנסת יצחק' בחדרה בעלות של מאות אלפי שקלים, מאחר ובביקור שערך במקום גילה כי התלמידים לומדים בסכנת נפשות ובתנאים מחפירים. ח"כ הרב גפני שיבח אותו על כך ואמר כי יפעל לסייע ככל האפשר.
 
בסיורו של הרב גפני בבניין ישיבת 'כנסת יצחק' בחדרה, התלווה ראש הישיבה הגאון רבי יהושע ארנברג שליט"א, רב העיר הגאון רבי דוד ורנר שליט"א ונציגי 'דגל התורה' בחדרה.  בישיבה הציגו בפניו ראשי הישיבה את היכל התורה המלא בתלמידי הישיבה העמלים על תורתם, את חדרי השיעורים בבניין הישיבה והשיפוץ שנעשה לאחרונה בסיועו של ראש העיר חיים אביטן ונציגי היהדות החרדית בחדרה.
 
בהמשך הביקור, סייר ח"כ הרב גפני בנהרייה, ביקר במוסדות החינוך העצמאי בעיר, בתלמוד התורה ובבית הספר לבנות, כאשר חבר העירייה ר' עופר אלקיים, והרב יהודה טרגר מנהל בית הספר 'נתיבות משה' מסרו בפניו סקירה אודות הצרכים המקומיים הדחופים להרחבת תלמוד התורה המקומי לאור ההתפתחות המבורכת של הקהילה התורנית בעיר ב"ה. את ביקורו בעיר סיים הרב גפני במעונו של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא שליט"א. השניים שוחחו ביחידות אודות המצב הכללי של עולם התורה והישיבות ועל מצב מוסדות החינוך התורני בנהרייה.
 
בסיור בישוב קדיתא ביקר ח"כ הרב גפני בליווי מזכיר היישוב מר חנוך משלר. ח"כ הרב גפני אמר כי יפעל להכניס את הישוב לתכנית המתאר המקומית כפי שהממשלה החליטה ולמנוע את הכוונה לפנות את היישוב. "אין שום סיבה לפנות את הישוב ואת הקהילה המקומית, אפעל ליישום החלטת הממשלה שהישוב יישאר על כנו ותתאפשר התפתחותו", אמר ח"כ הרב גפני לתושבי הישוב עימם נפגש. עם צאתו, פנה ח"כ הרב גפני למנכ"ל משרד הפנים גבי מימון, שהבטיח לו כי משרדו יפעל על-פי החלטת הממשלה ויכניס את 'קדיתא' לתכנית המתאר.
 
את הסיור בצפון הארץ סיים ח"כ הרב גפני בעיר כרמיאל. ראש העירייה עדי אלדר שאירח את ח"כ הרב גפני, סיפר על היכרותו רבת השנים עם יו"ר ועדת הכספים ועל עשייתם המשותפת במהלך תפקידו כיו"ר המרכז לשלטון המקומי. אלדר ביקש מח"כ הרב גפני כי יסייע לעיר כרמיאל ולתושביה בקידום הפעלת הרכבת אל העיר, בהפחתת המיסים לרוכשי דירות בכרמיאל ובמגוון רחב של תחומים אותם העלה בפניו.  בפגישה בה נכחו גם חבר העירייה הרב פנחס סורוקה, הרב ישראל ליכטשטיין והרב משה ברלנד. בפגישה עלו הנושאים המקומיים של הקהילה החרדית בכרמיאל, מצב מוסדות החינוך והתרבות התורנית, וראש העיר הבטיח לבקשת ח"כ הרב גפני, לסייע לתושבים ככל שביכולתו ולהמשיך להעניק את הסיוע למוסדות.  
 
את הסיור סיים ח"כ הרב גפני בביקור אצל רב העיר כרמיאל הגאון רבי אברהם מרגלית שליט"א, אשר ביקש לנצל את ההזדמנות להודות ליו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב גפני על ההעברות התקציביות לעולם התורה והישיבות שנעשו במהירות, ביעילות ובצורה שסייעה רבות לראשי המוסדות להמשיך את קול התורה בכוללים, בישיבות ובמוסדות.   
 
בתום הסיור אמר יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני כי "מוסדות החינוך ועולם התורה בכל רחבי הארץ נמצאים ב"ה בהתפתחות שיא. אפעל על-מנת לסייע בפיתוחם והרחבתם".
בחצר בית הספר בחדרה
 
עם ראש ישיבת "כנסת יצחק" בחדרה
הרב גפני בשיחה עם האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא שליט"א
עם ראש עיריית כרמיאל, עדי אלדר והעסקנים המקומיים
 
בפגישה אצל רב העיר חדרה
 
  1. 3. אתה גדול
    חבר של נורדמן 01/10/2009 17:47
    בנצי נורדמן אתה גדול !!! אוהבים אותך
  2. 2. הרב בנצי נורדמן
    חדרתי 20/09/2009 23:21
    לדעתי האיש הזה יגיע רחוק...
    אולי יחליף את גפני כיו"ר ועדת הכספים
  3. 1. אין על הרב בנצי נורדמן
    חדרתי 15/09/2009 15:27
    הרב בנצי נורדמן- מוביל מהלכים חינוכים שלדעתי עוד ישנו את ההסטוריה במדינת ישראל , לא פחות !!! ישר כוח אנחנו איתך בנצי