שבת ג' באייר תשפ"ד 11/05/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

הגאון רבי חיים ביתאן רבה של תוניסיה בביקור בזק בארץ הקודש

השתתף בכינוס מיוחד במטרה לאחד את כל בתי הכנסת לעולי תוניסה בארץ הקודש

יוחנן וייסברג ה' באלול תשס"ט - 25/08/2009 10:12
השבוע הגיע לביקור בזק של כמה ימים בארץ הקודש, רבה של תוניס הגאון ר' חיים ביתאן, למנוחה קצרה ולביקור אצל בני משפחתו וכן אצל רבנים חשובים. במהלך ביקורו השתתף במס' אירועים, כשבאירוע המרכזי השתתף כאורח כבוד בבית הכנסת הוותיק לעולי תוניסיה באשדוד, ''תורה וחיים'' ברובע א', ע"ש הגאון הצדיק רבי חיים חורי זצ"ל מגדולי רבני תוניסיה.
 
הכינוס התקיים במטרה לאחד את בתי הכנסת לעולי תוניסיה כדי לשמור על מורשת העדה מנהגיה ורבניה. בקבלת פנים מיוחדת קיבל הרב עובדיה דהן יו''ר המועצה הדתית באשדוד את רבה של תוניס בדברי ברכה חמים ונרגשים על פועלו הרב למען יהדות תוניסיה בחו"ל ובארץ. ''אין ספק שהרב ביתאן יצליח לאחד ולחזק את מנהגי העדה בקרב הציבור הרחב בני עדה חשובה זו וידוע גם על קשריו ויחסיו הטובים עם נשיא תוניס זין אלעבדין בן עלי אשר מידי פעם נפגש עימו והוא שומר על היהודים במדינה מוסלמית זו'', אמר הרב דהן.
 
הרב דהן בירך את הרב ביתאן בטרם חזרתו לקהילתו בג'רבה שיצליח בכל עניניו ובחיזוק מורשת המפוארה של יהדות תוניס. עוד אמר, שישתדל לעמוד לימינם של בתי הכנסת לעולי תוניסיה ע"י המועצה הדתית וכן להעמיד רב מוסמך היודע היטב את מנהגי העדה כפי שנהוג אצל שאר הקהילות.
 
בכינוס החשוב השתתפו עוד, הרב הראשי לאשדוד הגאון רבי יוסף שיינין רב העיר וכן רבני העדה הרה''ג ר' חיים בוכריץ ראש מוסדות ''יוסף לקח'', הרה''ג ר' בנימין הכהן רבה של מושב 'ברכיה' הרה''ג ר' שאול חדאד רב ומו"ץ במושב ברכיה ורב בית כנסת המסור הרב אליאור חדאד הפועל במסירות רבה במסירת שיעורי תורה והלכה בבית הכנסת.
 
את המשא המרכזי נאם אורח הכבוד הגאון רבי חיים ביתאן רבה של תוניסיה ציבור ברחב והמשתתפים היו נרגשים לשמוע את דבריו. הרב ביתאן שלח בתחילת דבריו דרישת שלום מהקהילה היהודית בג'רבה המתעניינת באופן קבוע בנעשה בארץ הקודש. בדבריו אמר, שצריך לדאוג שלעדה שלנו יהא עתיד ובפרט לדור הצעיר שידאגו לפתוח בכל מקום ומקום סניפים של ישיבת "כסא רחמים" בכל בית כנסת ויקיימו שיעורי תורה והלכה שהציבור ישתתף בו תמידין כסדרן שזה העיקר ורק כך נוכל לשמר את המסורת של העדה שתמשיך בדרך המפוארה שהנחילו לנו גדולי התורה מהדורות הקודמים.
 
שעות ספורות קודם חזרתו לג'רבה נכנס בקודש אצל מרן הגר''ע יוסף שליט"א לקבל את ברכתו. הגר''ע יוסף קיבלו בכבוד ובחביבות רבה והתעניין על היהודים בג'רבה. במהלך הביקור העניק הרב ביתאן את שני ספריו שהוציא לאור באחרונה, "המאיר לחיים" חידושי תורה עה"ת ועוד. הגר''ע יוסף בירכו שוב שיצליח בכל מעשי ידיו לחזק את היהדות שם וימשיך להגדיל תורה ולהאדירה.
 
רבי חיים ביתאן מוכר וידוע כרב נכבד וחשוב, המנהל את הקהילה היהודית הקטנה שנותרה בתוניס ביד רמה, ומנתב את ארחותיה של הקהילה על טהרת הקודש. הרב ביתאן זוכה בזכות אישיותו המיוחדת לגיבוי ולסמכויות בלתי מוגבלות מצד השלטונות לניהול כל עניני הדת ומעניקים חופש מוחלט לקיום חיי הדת ברחבי המדינה ובשנתיים האחרונות אף הצליח להקים 'בית יעקב' לבנות על טהרת הקודש.
כל העולם כולו
הרב עובדיה דהן שליט"א עם הרב חיים ביתאן שליט"א צלם
כל העולם כולו
הרב עובדיה דהן שליט"א בדברי ברכה במעמד צלם
כל העולם כולו
הרב חיים ביתאן שליט"א  נושא דברים צלם
כל העולם כולו
הרבנים במעמד עם הרב ביתאן שליט"א צלם
כל העולם כולו
בברכה לילד צלם