יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17/05/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

זעזוע: אלמונים פרצו וחללו בשבת את קבר האמורא הקדוש רבי אבדימי דמן חיפה וגרמו נזקים כבדים למקום

אמש, עם צאת השבת נגלה לנציג הקדש בית העלמין מראה נורא של מאות ספרי קודש זרוקים, נזק רב נגרם לרכוש המקום, המשטרה שהוזעקה פתחה בחקירה על מנת למצות את הדין עם הפורעים.

יוחנן וייסברג ג' באלול תשס"ט - 23/08/2009 20:10
אמש, עם צאת השבת, התקבל דיווח טלפוני אצל נציגי ההקדש מטעם בית הדין הרבני עמותת "והחי יתן אל לבו" על כך שהרס רב נראה בציונו של האמורא הקדוש רבי אבדימי דמן חיפה.

נציג ההקדש שמונה, כאמור, זה מכבר ע"י בית הדין הרבני בחיפה, נזעק להגיע למקום ונזעק לנוכח המראה החמור שנגלה לעיניו, של מאות ספרי קודש פזורים לכל עבר ונזק רב שנגרם לרכוש הציון: החל מפריצת הדלתות והשחתת המחיצה המפרידה בין עזרת הגברים לעזרת הנשים, נזק שנגרם לחלון ולשמשה המיוחדים והיקרים שהוצבו בו אך לפני שנה, וכן, פריצת קופת הצדקה של בית העלמין כאשר כספי הצדקה שהיו בתוכה נגנבו אף הם. הנציג הזעיק את כוחות משטרה לבית העלמין.
 
משטרת ישראל שנענתה לקריאה הבהולה, מיהרה להגיע למקום בפיקודו של קצין התורן פקד יוני תודז'מן, זאת למרות שבאותה שעה היה בחיפה אירוע אחר שהצריך ריבוי כוחות מיוחדים, ולנוכח מציאת כלי הפריצה ועוד אי אלו סימנים,ניתנה ההוראה לצוות זיהוי פלילי להגיע באופן מיידי וליטול טביעות אצבע הן מעל הציוד שנפרץ והן אלו הטבועות על כלי הפריצה שנלקחו מהמקום להשלמת החקירה.
 

הרב משה טירר, יו"ר עמותת 'והחי יתן אל לבו' וגבאי הקדש בית העלמין, הביע אמש שאט נפש מהמעשה וקרא למשטרת ישראל לעשות הכל על מנת לשים ידם על מחללי הבית העלמין וציונו הקדוש של האמורא רבי אבדימי דמן חיפה. כן, הביע דרישה לתגבר הסיורים בשעות הלילה והיום במקום, ובפרט בשבתות ובמועדי ישראל ולהרחיק מבית העלמין גורמים המנסים לעשות בבית העלמין כבשלהם.
לנוכח המראות, אמרו  נציגי ההקדש, כי לא יירתעו, וימשיכו לפעול לטובת בית העלמין למרות ניסיונות חוזרים ונשנים לפגוע במקום ובקדושתו.

   
   
   
   
   
   
   
   
   

  1. 1. מזעזע
    חיפאי 24/08/2009 08:46
    עד מתי יתנו לחוליגאנים להסתובב חופשי ברחובות ובבתי העלמין?
    ומתי יתחילו לשמור בצורה ראויה על בית העלמין העתיק?