יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

דוד כץ

מדינה אוכלת יושביה

כבר לא יעזור לבקש סליחה מהרב יצחק פרץ. המדינה ממש לא יהודית. גם לא דמוקרטית

דוד כץ כ"ב בחשון תש"ע - 09/11/2009 08:12
מזה שני עשורים מתפארת מדינת ישראל במאות אלפי העולים שהגיעו לארץ ישראל מכל מדינות העולם, בדגש על העלייה הרוסית, שהביאה לארץ המוני מהנדסים ואנשי תעשייה, אנשים משכילים ובעלי מעמד, רובם הגדול יהודים, ומיעוטם גם כאלה ששבו לכור מחצבתם היהודי. הגיעו גם עולים יהודים מארה"ב, דרום אמריקה, אירופה ועוד.
 
העקב-אכילס של מדינת ישראל, ללא ספק, הם העולים ממדינות רוסיה לשעבר, שהקשר בינם לבין יהדות קלוש ביותר, או שאינם קיים כלל. "חוק השבות" המאפשר לכל אדם שסבא או סבתא שלו היו יהודיים, או שאביו יהודי, עושה בנו שמות.
 
כששר הפנים לשעבר, וכיום רבה של רעננה, הגאון רבי יצחק פרץ שליט"א, זעק על המוני העולים הגויים שמיובאים ארצה בכמויות, זעקו הכותרות בתקשורת, והחרו אחריהם אנשי השמאל, נגד האמירות ה"גזעניות". הוא דיבר מנהמת לבו, הוא ראה בעיניו החכמות את האסונות שיבואו לעם ישראל בארץ ישראל (רציחות, ונדליזם בבתי כנסת, ניאו נאציזם ברחובות, אלימות, חנויות חזיר ועוד רשימה ארוכה של מרעין-בישין), הותקף על-כך קשות – ואין ספק שישנם יותר מדי אנשים שהיו באותם ימים בעמדות בכירות בהנהגת המדינה, שראויים לבוא ולבקש ממנו סליחה.
 
הוא צדק.
 
גם היום, יורשו בתפקיד, שר הפנים הרב אלי ישי, זועק מנהמת לבו על אסון העובדים הזרים וילדיהם. הם, כמו העולים הגויים שהגיעו לארץ בשנות התשעים, זרעו הרס וחורבן בכל הנוגע לנישואי תערובת במדינת ישראל. מדחיקים כאן את התופעה, אבל ילדי העובדים הזרים, בחלקם, נולדו להורים מעורבים.
 
כשהוא עומד בפרץ וזועק: תשלחו את העובדים הזרים יחד עם ילדיהם לארץ מוצאם, קמים אנשי השמאל, יפי הנפש מצפון תל-אביב וכפר שמריהו, וזועקים נגד הגזענות.
 
יתכן והרב יוסף ברוק צודק בטענתו שאין לגרש אותם, אבל חובה לשנות את חוקי ההגירה למדינת ישראל, וחובה להתחיל להקפיד קצת יותר על אותם גויים שמבקשים להתגייר במסגרות מפוקפקות ורשמיות במדינת ישראל, שגרמו לאסון בכל הקשור לענייני היוחסין של עם ישראל בארץ ישראל.
 
בעוד עשור או שניים אנו צפויים לעמוד בפני תופעות חמורות יותר מאלה של הרוסים הגויים, וגם אז נדרוש מכמה יפי-נפש מהשמאל לבקש סליחה משר הפנים הנוכחי. אך כמו שהיום זה כבר מאוחר לבקש סליחה מהרב פרץ (שיחיה עד 120), כי התופעה כבר לא תופעה, אלא מכת-מדינה של ממש, והסליחה לא ממש תעזור, כך גם עלול להיות עם העובדים הזרים.
 
הגיע הזמן שמנהיגי המדינה (ובמיוחד ראש הממשלה) יפסיקו להתרגש מקמפיין או ספין תקשורתי של קבוצות קטנות ושוליות מאנשי השמאל, שהפכו בעצמם לקבוצה שולית, סהרורית וקטנה בחברה הישראלית, ויתחילו לעשות סדר בכל נושא ההגירה. גם לא צריך להתרגש מהקמפיין של אביגדור ליברמן ושות' למען גיורי-בזק.
 
מזה שני עשורים שרבנים ודיינים, אישי ציבור ועיתונים חרדים זועקים על תופעת גיורי הסרק. גויים מקבלים "תעודת יהודי" במחי החלטה של גורמים שונים שקיבלו סמכות לידיהם. מניעיהם ברורים: להרבות את מספר היהודים במדינת ישראל, גם במחיר של הכרה בגויים רמאים שלא מתכוונים כלל להתגייר לשם גיור. גם מניעיהם של אנשי השמאל ברורים: להרבות את מספר האנשים שאינם שומרי תורה ומצוות בישראל. הם רואים את השינוי הדמוגרפי שעובר על אזרחי המדינה. יותר ויותר אנשים מתקרבים לדת והציבור החרדי הולך ומתרבה, ב"ה וכן-ירבו.
 
המסקנה?
 
אנחנו כבר מזמן לא מדינה יהודית. אולי מדינה שכמה יהודים שולטים בהנהגתה המדינית והפוליטית. דמוקרטית? כל עוד השמאל קיים ובועט, כל עוד מנהיגי המדינה מתחשבים בשמאל ובדעותיהם הרדיקליות של אנשי השמאל, לא תיתכן דמוקרטיה. בינתיים הפכנו זה מכבר ל"מדינת כל אזרחיה".
 
מדינה אוכלת יושביה כבר אמרנו?
  1. 3. זייפנים
    מגיב סדרתי 10/11/2009 22:01
    איך כץ מנסה לעקוץ את הרבנים המיזרוחניקים.
    תכתוב עליהם את האמת. הם החריבו את העם היהודי עם הגיורים המזויפים שלהם.
  2. 2. מה אתם מפרסמים רק תגובות הנוחות לכם?! [לל"ת]
    יענקל'ה 09/11/2009 14:12
  3. 1. הזיכרון שלנו קצר
    יהודי 09/11/2009 09:04
    צעיר אנוכי, אבל מקריאה של פרקי היסטוריה ב-62 שנות מדינה, היו עוד כמה זעקות של מנהיגי הציבור החרדי אודות עוולות השלטון המפאיניקי, כמו ילדי טהרן, עולי תימן, עולי מרוקו ומדינות ערב.
    גם מאותם מנהיגים דאז, בעיקר ראשי אגודת ישראל, מנהיגי הציונות החילונית צריכים לבקש סליחה ומחילה.