שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אולמרט נגד אובמה: יש להמשיך את הבנייה בשטחים

במאמר שפרסם ב"וושינגטון פוסט", תוקף ראה"מ לשעבר את העמדה האמריקנית נגד הבנייה בהתנחלויות

איתן פריד כ"ז בתמוז תשס"ט - 19/07/2009 09:15
ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, מגן על העמדה הישראלית הרשמית בדבר המשך הבנייה בישובים היהודים ביהודה ושומרון, כחלק מהגידול הטבעי.
 
במאמר שפרסם בסוף השבוע בעיתון "וושינגטון פוסט", מציין אולמרט כי מכתבו של הנשיא בוש, המעניק לישראל את מלוא הגיבוי להגן על עצמה ולהמשיך ולהחזיק בגושי ההתיישבות בשטחים גם לאחר הסכם הקבע, אושר בקונגרס האמריקני בשנת 2004. מכתב זה, מדגיש אולמרט, הציב את היסודות למו"מ בין ישראל לפלשתינים.
 
אולמרט מותח במאמרו ביקורת על מדיניותו של הנשיא בוש שהפך את נושא ההתנחלויות למחלוקת בין ישראל לארצות-הברית. "במקום ההליך הפוליטי, נושא הבניה בהתנחלויות שולט בסדר היום שבין ישראל לארצות הברית. זו טעות שאינה מועילה, לא להליך עם הפלשתינים, ולא ליחסי ישראל והעולם הערבי. מעבר לזאת, זו טעות שעלולה לזעזע את יחסי ארה"ב עם ישראל".
 
ראש הממשלה לשעבר מדגיש, כי ישראל עמדה בכל התחייבויותיה שלא להשתלט על קרקעות חדשות ולא להרחיב את ההתנחלויות מעבר לקווי המתאר הקיימים, אך לא הצליחה לעמוד בהתחייבות של פינוי כל המאחזים שהוקמו בעשור האחרון.
 
עם זאת, בהתייחסו להבנות על המשך הבנייה בישובים היהודים, כותב אולמרט, כי בלי הבנות אלה, "התהליך באנאפוליס לא היה מתקדם לשום מקום. לכן, ההתמקדות על הבניה בהתנחלויות אינה מועילה. התעקשות כעת על הקפאה מוחלטת של הבניה בהתנחלויות, דרישה שלא ניתן לאכוף, לא תקדם את מאמצי הפלשתינים לשפר את הביטחון בתחומיהם, לא את הכלכלה בגדה המערבית, ולא את היחלשות החמאס בעזה. היא לא תגדיל את ביטחון ישראל, לא תשפר את יחסיה עם העולם הערבי, לא תחזק את קואליציית המדינות הערביות המתונות, ולא תביא יציבות אסטרטגית למזרח התיכון".
 
אולמרט מתייחס גם לסירוב הפלשתינית לקבל את הצעתו, כשהיה ראש ממשלה, לפתרון הסכסוך, וקובע כי יש לבחון מדוע הפלשתינים אינם מעוניינים לקבל הצעות פשרה שיביאו לסיום הסכסוך בין הצדדים.
  1. 1. עבר עליו הקלח
    יהודי ציוני 19/07/2009 09:21
    את מי הוא מעניין? גם ביושבו על הכסא המסכן של ראש ממשלת ישראל הוא לא עניין את אף אחד, תודה מר אולמרט! תודה שאתה אומר משהו - כך לפחות אנחנו שומעים שאתה חי ונושם והמחלה שמקננת בך עוד לא לקחה אותך לאןשהוא.