יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אבו מאזן מתנה: שיחות ישירות? רק אם תוארך ההקפאה

למרות שקלינטון הכריזה על שיחות ישירות ללא תנאים מקדימים, שיגר אתמול אבו מאזן איגרת לאובמה ולעמיתו הרוסי, ובה היתרה, כי אם לא תימשך הקפאת הבנייה גם במועד פקיעתה, לא יהיה טעם למו"מ כלל. ארה"ב עדיין לא הגיבה לפשרה הישראלית

איתן פריד, י"ג באלול תש"ע - 23/08/2010 10:01

שרטון ראשון: למרות ההכרזה האמריקנית על ההישג המרשים בהבאת ישראל והרשות לשולחן המשא ומתן כששני הצדדים מגיעים ללא כל תנאים מוקדמים, הבהיר אמש (א') יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) לנשיא האמריקני, כי אם הקפאת הבנייה בהתנחולויות לא תמשיך גם לאחר המועד שעליו התחייבה ישראל, לא יהיה כל טעם בחידוש השיחות.

באיגרת ששיגר אתמול אבו מאזן לאובמה, לעמיתו הרוסי דמיטרי מדבדבד ולשרת החוץ של האיחוד האירופי כותב אבו מאזן, כי אם ההקפאה בהתנחלויות תיפקע בסוף החודש הבא (ספטמבר), כפי שמתכננת ישראל, לא יהיה כל טעם להתכנס סביב שולחן הדיונים.

בישראל, שאותות לבעיה שוגרו כבר מהצד האמריקני עוד לפני כן, העלו את תכנית מרידור. על פי הצעתו של חבר הכנסת דן מרידור, ניתן יהיה להקפיא אץת הבנייה רק ביישובים הקטנים, ואילו בגושי ההתנחלות הגדולים - תופשר ההקפאה.

עד כה, לא נמסרה התגובה האמריקנית לתוכנית, אולם על פי ההערכות, היא לא תיתקל בהתנגדות מצד וושינגטון. הקפאת הבנייה תהיה הסוגיה הכבדה הראשונה אליה יידרש נתניהו בכוכבד ראש מיד עם תיחת השיחות בפסגה בת היומיים שתיערך בשבוע הבא בוושינגטון.

אתמול אמר נתניהו, כי לא יסכים לדון בגבולות כלל, עד שלא יתקבלו החלטות משמעותיות שיבטיחו את בטחונה של הארץ מטילים משטחי הגדה.