יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ברק: גלנט יהיה הרמטכ"ל הבא

שר הבטחון הודיע כי החליט למנות את האלוף יואב גלנט לרמטכ"ל הבא של צה"ל. "חשוב להשיב את היציבות לצה"ל". לדבריו, החיפזון במינוי זמן רב לפני תום תפקידו של אשכנזי ועוד טרם סיום חקירת 'מסמך גלנט' היא מפני הצורך הדחוף בבהירות בצמרת הבטחונית

איתן פריד, י"ב באלול תש"ע - 22/08/2010 12:28

הוא אלוף בזה: שר הבטחון אהוד ברק לא המתין עד לסיומה של פרשת 'מסמך גלנט', והבוקר (א'), זמן רב לפני שאשכנזי צריך באופן רשמי לסיים את שירותו הצבאי כראש המטה הכללי, הודיע ברק לשרים, כי הרמטכ"ל הבא יהיה אלוף פיקוד הדרום, יואב גלנט.

בבוקר הודיע ברק על החלטתו לראש  הממשלה בנימין נתניהו שהגיב על המהלך ואמר, כי "זהו צעד נכון. מכיוון שאי-הוודאות גובה מחירים יקרים. המצב שנוצר מחייב החלטה מהירה שתוכל להניע את סבב המינויים בצה"ל. זה יחזיר את היציבות לצמרת הצבא", אמר. מיד לאחר מכן קיבל גם הרמטכ"ל הנוכחי, גבי אשכנזי את הידיעה וכן גורמים נוספים, ביניהם נשיא המדינה, שמעון פרס.

לאחר מכן הודיע ברק על החלטתו לשרים בישיבת הממשלה השבועית הבוקר, וטען שהבהילות נועדה על מנת להשיב את הבהירות והיציבות לצמרת הבטחונית של צה"ל. ברק התייחס גם לשאר המועמדים לתפקיד, ואמר כי "כל המועמדים היו מאוד רציניים, אך בסופו של דבר צריך היה לבחור, ולאלוף יואב גלנט יש את הניסיון המבצעי העשיר ביותר. הכרעתי כי הוא יהיה מועמדי לרמטכ"ל הבא של מדינת ישראל, ואביא זאת לאישור הממשלה בישיבתה הבאה".

גלנט יהיה הרמטכ"ל ה-20 בצבא ההגנה לישראל, והוא הראשון שצמח מתוך חיל הים לתפקידו זה.  

מלשכתו של ברק נמסר, כי שר הבטחון ערך סבב שיחות עם חמשת המועמדים האחרים:  האלופים בני גנץ, סגן הרמטכ"ל; אבי מזרחי, אלוף פיקוד המרכז; גדי אייזנקוט, אלוף פיקוד הצפון, וגדי שמני, נספח צה"ל בוושינגטון. בהודעה בנושא שנמסרה נאמר, כי "השר הביע את הערכתו לכל אחד מהמועמדים, וביקש מהם להישאר בצה"ל ולהמשיך לתרום לו. הוא הוסיף כי הבחירה בין המועמדים לא הייתה פשוטה, משום שכל המועמדים ראויים ביותר".

למרות התרגיל הקשה שעולל ברק לאשכנזי, שיבח שר הבטחון את הרמטכ"ל הנוכחי, ואמר כי הוא זה שהוביל את צה"ל למקומות חדשים של למידה ושיפור לאחר מלחמת לבנון השניה ב-2007.