יום חמישי א' באייר תשפ"ד 09/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ארה"ב: "מאוכזבים מהתנהלות טורקיה"

תת מזכירת המדינה האמרקינית, ויליאם ברנס, אמר אמש כי ארה"ב מאוכזבת מהתנהלות של טורקיה שהתנגדה במועצת הביטחון על ההצעה להטלת סנקציות נוספות על איראן. "אני לא יכול להסתיר את העובדה שאנחנו מאוכזבים מההצבעה, אבל אנחנו מאמינים שטורקיה שותפה לדאגה שלנו", אמר

יוסי בלוך, כ"ט בסיון תש"ע - 11/06/2010 11:08
מאוכזבים מטורקיה. אחרי שתיקה רועמת ממושכת העז סוף סוף בכיר בממשל האמריקני להביע ביקורת על התנהלותה המדינית של טורקיה, אולם כתמיד מאז כניסתו של אובמה לתפקידו, הביקורת נאמרת בצורה ובטון כזה שלא יגרום להעלבת הטורקים הרגישים. "אני לא יכול להסתיר את העובדה שאנחנו מאוכזבים מההצבעה, אבל אנחנו מאמינים שטורקיה שותפה לדאגה שלנו מהגרעין האיראני", אמר אמש (ה') תת מזכירת המדינה, וויליאם ברנס, בשיחה עם כתבים בוושינגטון.

האמריקנים מאוכזבים קשות מהתנגדותה של טורקיה להחלטה שעברה השבוע במועצת הביטחון להטלת סנקציות על איראן. "טורקיה קיבלה את ההחלטה שלה כיצד להצביע", אמר ברנס וניכר היה מדבריו שהוא סבור כי החלטה של טורקיה הייתה שגויה.

ברנס ניסה להיאחז בהצהרותיה של טורקיה כי בכוונתה לכבד את החלטת מועצת הביטחון: "רשמנו לעצמנו את ההצהרה של טורקיה, שכחברה באו"ם היא תיישם את ההחלטה החדשה שעברה. ההנהגה הטורקית הבהירה גם שהיא מתנגדת לאיראן גרעינית, ושחובה על איראן להפגין לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) את האופי למטרות שלום של תוכניתה הגרעינית", אמר הדיפלומט האמריקני.

אמש התייחס ראש ממשלת טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, לסנקציות שהוטלו על איראן. ארדואן אמר כי הסנקציות הן "טעות" והודיע כי ימשיך במאמציו להגיע לפיתרון דיפלומטי למשבר הגרעין.
על רקע הדברים, אמש פורסמה התבטאות מעניינת של שר ההגנה האמריקני, רוברט גייטס, שהפנה אצבע מאשימה כלפי אירופה בכך שטורקיה פונה מזרחה לעבר איראן והעולם האיסלאמי. גייטס אמר: "אני חושב שאם יש אמת בטענה שטורקיה פונה מזרחה, הסיבה לכך, לדעתי, נעוצה גם בכך שהיא נדחפה ונדחפה על ידי כמה גורמים באירופה המסרבים להעניק לטורקיה את הקשר האורגני למערב שבו חפצה טורקיה".
במקביל, הודיע הבית הלבן, כי הנשיא מינה יועץ מיוחד, רוברט איינהורן, שיעקוב אחר יישום הסנקציות אותן הוחלט להטיל על איראן ועל צפון קוריאה.