יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אירופה שוב משותקת

ענן האפר הוולקני לא מרפה משמי אירופה. אמש נסגרו לתנועה נמלי התעופה המרכזיים בלונדון - הית'רו וגטוויק, זאת בנוסף לנמלי התעופה שנסגרו מוקדם יותר בצפון המדינה. גם בהולנד, אירלנד וסקוטלנד נסגרו נמלי התעופה המרכזיים. מומחה: שיפור, כנראה בשעות הערב"

אהרן שיין, ד' בסיון תש"ע - 17/05/2010 09:09
חלקים מהיבשת משותקים שוב. ענן האפר הוולקני ממשיך לשבש את שגרת התעופה באירופה ולהסב סבל ונזקים כבדים למיליוני נוסעים ולחברות התעופה. בעקבות התפרצות מחודשת של הענן נסגרו הלילה (ב') שדות התעופה המרכזיים בלונדון הית'רו וגטוויק. גם בהולנד נסגרו שני נמלי התעופה החשובים במדינה.

סגירתם של הית'רו וגטוויק מצטרפת לסגירתם של שדות נוספים בליוורפול ובמנצ'סטר שנפתחו מאוחר יותר בלילה. בנוסף סגרו הרשויות בבריטניה את נמלי התעופה סטנסטד ולונדון סיטי, כל נמלי התעופה בצפון אירלנד ושדות תעופה בחלקים של סקוטלנד. הרשויות דיווחו כי בשדות תעופה אלו לא צפויה להתחדש התנועה האווירית לפחות עד לשעה 08:00 בבוקר (שעון בריטניה). נמל התעופה בדבלין צפוי להישאר סגור לפחות עד לשעה 13:00.

במהלך הלילה חודשה התנועה בנמלי התעופה בצפון אנגליה, ביניהם: טיסייד, בלקפול, דונקסטר, קרליסל, הומברסייד, שפילד, איסט מידלנדס ולידס-ברדפורד, שגם בו חודשה הלילה הפעילות.

האיסור על תנועת מטוסים לפחות עד שעות הבוקר בהית'רו, שהוא שדה התעופה עמוס והגדול ביותר באירופה - גורם לשיבוש משמעותי בתנועה האווירית בבריטניה, כאמור, רשויות התעופה בבריטניה מקווה שבשעות הבוקר תתאפשר פתיחתו מחדש של הנמל לתנועת מטוסים.

במקביל הענן עשה את דרכו גם לשמי הולנד ובעקבות כך הוחלט במדינה לסגור את נמלי התעופה המרכזיים סכיפהול –אמסטרדם, ורוטרדם. הרשויות בהולנד מסרו כי פתיחתם של נמלי התעופה הסגורים לא תתאפשר לפני השעה 18:00 (שעון מקומי). בעקבות המצב בהולנד, הודיעה חברת "אל על" כי היא מבטלת את טיסת הבוקר לאמסטרדם.

בכיר ברשות התעופה של אירלנד אמר לסוכנויות הידיעות: "התחזית למחר טובה יותר. לא אהיה אופטימי מדי בכל הנוגע לבוקר יום שני אבל כבר משעות הערב המצב יהיה טוב יותר".

רשויות התעופה של בריטניה דיווחו אמש, כי "צפיפות חלקיקי האפר הוולקני נצפו נעים לכיוון דרום".

חברת "יורוסטאר" – מפעילת הרכבת בין לונדון לפריז, הודיעה כי תוסיף היום ארבע רכבות נוספות בקו הרכבת בין פריז ללונדון, כדי לאפשר ל- 3,500 נוסעים נוספים לעבור בין המדינות.