יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אובמה לסרקוזי: "אמשיך ללחוץ על ישראל גם במחיר נזק פוליטי"

נשיא ארה"ב אובמה, אמר לעמיתו הצרפתי סרקוזי, כי בכונתו להמשיך וללחוץ על ישראל גם במחיר נזק פוליט שייגרם לו בארה"ב. אובמה הביע אכזבה מקואליציית הימין בישראל

אהרן שיין, א' באייר תש"ע - 15/04/2010 08:50
נשיא אמריקני שלוחץ ומנסה לשנות את הרכב הממשלה – ישראל, תמונת ערב יום העצמאות 2010. נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר בפגישתו עם נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, כי הוא נחוש להמשיך וללחוץ על ישראל והפלסטינים לחדש המו"מ המדיני ביניהן, זאת על אף הנזק הפוליטי שעלול להיגרם לאובמה לקראת הבחירות שיערכו לקונגרס בחודש אוקטובר הקרוב, כך מדווח הבוקר 'הארץ'. אובמה וסרקוזי נועדו לפני כשבועיים.

השבוע התכנס פורום השביעייה לדיון בדרישות הממשל האמריקני מישראל, שהוצגו לראש הממשלה נתניהו בשיחתו עם אובמה ועם שרת החוץ קלינטון. בשלב זה טרם התגבשה בירושלים תשובה סופית לדרישות הממשל ולפיכך טרם נקבע מועד לבואו של השליח המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל. בהקשר לכך, אמר גורם מדיני בכיר כי "אנחנו עדיין עובדים על ניסוחים שיהיו מקובלים על כל הצדדים".

גורם דיפלומטי מערבי סיפר ל'הארץ' על תוכן השיחה של הנשיא האמריקני עם עמיתו הצרפתי. לפי הדיווח, השיחה של שני האישים עסקה רבות בסוגיית המו"מ המדיני במזרח התיכון. אובמה הסיבר לאורחו כי המהלכים שנקט לאחרונה הממשל בזירה לא היו מכוונים כנגד ישראל, אלא נועדו אך ורק כדי ליצור אווירה שתאפשר התקדמות בשיחות.

הגורם הדיפלומטי סיפר עוד, כי אובמה הביע בפני סרקוזי את אכזבתו מכך שראש הממשלה נתניהו אינו מתנתק מהקואליציה הימנית שלו. אובמה הביע ספק באשר ליכולתו של נתניהו להתקדם בתהליך השלום.

אובמה הדגיש בפני סרקוזי כי הוא מודע להשלכות הפוליטיות כלפיו שיש ללחץ שהוא מפעיל על ישראל, אולם הוא הצהיר כי על אף הנזק הפוליטי שעלול להיגרם לו בעיקר מול הקהילה היהודית, בכוונתו להמשיך את הלחץ ישראל.

בחודש אוקטובר הקרוב, אמורות להתקיים בארה"ב "בחירות האמצע" לקונגרס - הלחץ שאובמה מפעיל על ישראל עלול לסכן את הצבעתם של היהודים שנוטים באופן מסורתי לתמוך במפלגה הדמוקרטית.

כבר עתה צוברת תאוצה המתקפה הרפובליקנית כנגד הלחץ שמפעיל אובמה על ישראל ועל "ההשפלה" של ראש הממשלה נתניהו. אמש, הוגשה לשרת החוץ קלינטון עצומה עליה חתומים 76 מתוך 100 חברי הסנאט הקוראת לממשל "לעמוד לצדה של ישראל". זמן קצר קודם לכן הוגשה עצומה דומה על ידי רוב מוחץ של חברי הקונגרס.