יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הישג היסטורי לאובמה אושרה הרפורמה בבריאות. אובמה: כך נראה שינוי

בתום חודשים ארוכים של מאבק פוליטי קשה ומתיש אישר אמש בית הנבחרים האמריקני ברוב של 219 תומכים מול 212 מתנגדים, את רפורמת הבריאות שהוביל הנשיא אובמה. אובמה מברך: "לא נכנענו לפחד - כך נראה שינוי"

אהרן שיין, ז' בניסן תש"ע - 22/03/2010 08:13
הישג היסטורי לאובמה – מעט יותר משנה מאז שנכנס לתפקידו ואחרי מאמץ מתיש ומפרך, הצליח אמש נשיא ארה"ב, ברק אובמה, להעביר את הרפורמה השאפתנית במערכת הבריאות האמריקנית.

ההצבעה אמש, התקיימה לאחר חודשים ארוכים של ויכוח פוליטי חריף במיוחד, שלעיתים אף הגיע לכדי נימות גזעניות, ותוך קיום מאמצי שיכנוע אדירים של חברי בתי הנבחרים כדי שיאשרו את הרפורמה המדוברת. אמש, כאמור, לאחר עשר שעות דיון הצליח אובמה להעביר את הרפורמה ברוב דחוק של 219 חברי קונגרס שתמכו ברפורמה מול 212 מתנגדים, שמתוכם 34 חברי קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית שסירבו להצביע עם מפלגתם, ברובם, עקב החשש שכספי הממשל יממנו הפלות. כעת, עם קבלת הרפורמה בבית בנבחרים, אמורה הנשיא לחתום על החוק החדש ואז למעשה תצא הרפורמה אל הדרך.

גורמים פוליטיים בוושינגטון ניסו בתחילה לשכנע את אובמה להעביר נוסח מרוכך יותר של הרפורמה, אולם, אובמה התעקש על ההצעה המקורית. לבסוף, כשאושרה ההצעה בקונגרס, פרצו במקום קריאות שמחה ומחיאות כפיים סוערות.

פרשנים פוליטיים בארה"ב הצביעו על חשיבותה של הרפורמה עבור אובמה, בעוד שעבור המלחמה באפגניסטן נאם אובמה מעט מאד פעמים, עבור הרפורמה בבריאות, נאם אובמה 54 פעמים בחודשים האחרונים.

בתחילה הייתה אמורה ההצעה לחזור אל הסנאט כדי לאשר נוסח מתוקן של החוק, אולם בעקבות המכה שספגו הדמוקרטים כשאיבדו את הרוב בסנאט לפני מספר חודשים, ביצעו עתה הדמוקרטים תרגיל פוליטי במסגרתו הצביעו על נוסח שהוסכם כבר בעבר בסנאט, כך שלא היה צורך לשוב לסנאט להצבעה נוספת על נוסח החוק – דבר שהיה מוביל כלל הנראה לכישלון העברת התכנית.

לפני אישור החוק, נערכו אמש בגבעת הקפיטול הפגנות סוערות תחת הסיסמה "הרגו את החוק"(Kill the bill).

עם אישור הרפורמה צפויים 32 מיליון אזרחים שעד עתה היו ללא ביטוח, להיות מבוטחים בביטוח בריאות ממשלתי.

אובמה: לא נכנענו לפחד – כך נראה שינוי

לפנות בוקר ברך אובמה על אישורה ההיסטורי של תכנית הבריאות שהוביל. אובמה אמר: "לא נכנענו לציניות, לחוסר האמון ולפחד, והוכחנו שאנחנו עדיין מסוגלים לעשות דברים גדולים, אתגרים גדולים, למען העם האמריקאי", אמר אובמה והוסיף, "הממשל הוכיח שהוא עובד למען העם".

"זהו אינו מאבק בין ימין לשמאל או בין רפובליקנים לדמוקרטים - זהו מאבק למען האיש הקטן, למען הורים לילדים, למען האזרח האמריקאי", אמר הנשיא האמריקני וציין, "ההצבעה הערב היא לא ניצחון למפלגה מסוימת, היא ניצחון לאנשים הקטנים, לעם האמריקאי ולהיגיון הישר".

עיקרי הרפורמה

הרפורמה תחייב כל אזרח להיות מבוטח בביטוח בריאות, למעט עניים.

הרפורמה תעניק הנחה לקשישים ומעוטי יכולת בקניית תרופות, ומנגד, יוטל מיסוי גבוה יותר על בעלי הכנסה גבוהה.

תימנע האפשרות מחברות הביטוח לסרב לבטח אדם שיש לו רקע של מחלה.