שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

לוחמים חדשים במיידי האבנים: כלבים

במשטרה ובמג"ב החליטו לאחרונה להשתמש בלוחם חדש בזירת מיידי האבנים: כלב. הכלבים מאומנים להתנפל על מיידי אבנים ולעכבם עד למעצרם בידי שוטרים

אהרן שיין, ג' בניסן תש"ע - 18/03/2010 10:56
ידידו הטוב של האדם, אויבו הגדול של מיידה האבן – בתוך המון השוטרים ואנשי מג"ב שהקיפו את ירושלים העתיקה ובמבואותיה, נצפו לראשונה גם סוג חדש של לוחמים – כלבים.
 
במסגרת ההיערכות להפגנות האלימות של "יום הזעם" הפלסטיני, הוחלט במערכת הביטחון לעשות שימוש מיוחד בכלבים לוחמים. לנוכחותם של הכלבים בזירה שני יתרונות מרכזיים: הראשון – הרתעת המפגינים שנבהלים מאימת הכלב שמזנק לעברם; השני -  מהירות הכלבים ויכולתם לזנק תוך שניות ספורות על אדם לפני שהוא מספיק להימלט.

הכלבים שפיהם מכוסה בזמם (רסן), מתורגלים להתביית על מיידי אבנים ובקבוקי תבערה ולמנוע מהם כל תזוזה עד שבאים מנהיגיהם – שוטרי מג"ב למקום ועוצרים את החשוד במעשים.

במהלך המהומות שהתרחשו השבוע בוואדי ג'וז ובאבו-טור עשו המשטרה ומג"ב שימוש בכלבים כאלו ועצרה כמה מיידי אבנים.
 
גורמים במג"ב ספרו לכתב 'הארץ' שמספר על התופעה, כי באופן כללי הכלבים אינם אמצעי לפיזור ההפגנות ומרטתם היא ביצוע מעצרים של מיידי אבנים. "לא מדובר בכלי לפיזור הפגנות והכלב אך מסייע בטיפול במפר סדר ספציפי במהלך אירוע שיוצא משליטה. עושים בהם שימוש רק באירועים קיצוניים ונגד מיידי אבנים", הסבירו במג"ב ל'הארץ'.