שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

המפעלים יקבלו סיוע ממשלתי

באיחור של חצי שנה אישרה ועדת הכספים את הצו לעידוד השקעות הון בסכום של כ-900 מיליון שקל

משה שוורץ י"ג בכסלו תש"ע - 30/11/2009 18:14
ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (ב') את הארכת תוקף הצו לעידוד השקעות הון עד סוף 2010. הצו מאפשר למרכז ההשקעות במשרד התמ"ת להעניק הטבות ומענקים למפעלים באזורים שונים בארץ.
 
במהלך הדיון, מחו חברי הוועדה על העובדה כי הצו מגיע לאישור רק כעת, חודשים רבים לאחר שפג תוקפו, צעד שפוגע במפעלים ובאי יכולתם לקבל את המענקים הרלוונטיים.
 
גבי גולן, יועץ ראש הממשלה לנושא תכנון ופיתוח אמר, כי הצו יסייע להזרמת מיליארדי שקלים למשק הישראלי על-ידי תפעולם היעיל של המפעלים אשר יקבלו את ההטבות, ועל כן הוא מבקש לאשר את הצו למרות שמובא לאישור באיחור רב.
 
נציג התאחדות התעשיינים, חזקי ישראל, אמר כי ללא הצו המפעלים אינם יכולים להמשיך לפעול בצורה יעילה מאחר וכל התמיכות תלויות באישור הצו בוועדת הכספים.
 
יו"ר הועדה, ח"כ ר' משה גפני אמר, כי את הבקשה הדחופה והצורך של המפעלים לאשר את הצו היה צריך להפנות לשר האוצר ושר התמ"ת כבר לפני חצי שנה. "זה ממתין חודשים ארוכים לחתימתם של השרים. אלינו זה הגיע רק לפני מספר ימים וזה כבר על שולחננו. בפני החברים בוועדה ישנן שני אפשרויות, לאשר את הצו כפי שמובא בפניהם למרות שמוגש באיחור כה רב וזאת כדי לסייע למפעלים הזקוקים לסיוע המיידי, או לחילופין לא לאשרו כחותמת גומי של הממשלה, וזאת כדי לעורר את הממשלה לפעול ביתר מרץ לסיים את מפת אזורי העדיפות לאומית הנחוצה כל כך הנמשכת זמן כה רב".
 
מנכ"ל מרכז ההשקעות אמר כי מדובר בסכום של כ-900 מיליון שקל עד סוף 2010, ולשאלת יו"ר הועדה ח"כ גפני, אמר כי עד תום 2010 כל הסכום יחולק למפעלים.
 
בתום הדיון סוכם בוועדה כי מאחר והמפעלים זקוקים לאישור הצו כדי להמשיך את פעילותם בשוטפת והדבר נחוץ להנעת גלגלי המשק, יאושר הצו, למרות מורת הרוח מאי הבאתו במשך חודשים ארוכים ואי התקדמות בנושא מפת אזורי עדיפות לאומית.