יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

סופי: הבנק לפיתוח תעשיה נמכר ביותר מחצי מיליארד שקל

עוד הפרטה מוצלחת: המדינה מכרה את הבנק לפתוח התעשייה לבי.ג'י.איי. השקעות של צביקה בארנבוים.

אבי משה ו' בכסלו תש"ע - 23/11/2009 10:54
חברת בי ג'י איי השקעות בע"מ, שבשליטת איש העסקים צביקה בארינבוים, תרכוש את הבנק לפיתוח תעשיה בסכום של 572 מיליון שקל. ההצעה נבחרה כזוכה לאחר משא ומתן אינטנסיבי שנמשך אתמול בלילה והבוקר, וזאת לאחר שבהליך הדינמי המקוון שהתנהל אתמול הגישה בי ג'י איי את ההצעה הגבוהה ביותר בסך של 555,500 מיליון שקל, מול הצעתם של בנק ירושלים שעמדה על 555 מיליון שקל ובנק מזרחי שעמדה על 505 מיליון שקל. מכירת הבנק מהווה השלמה לסכום של 313.5 מיליון שקל, כספי פיקדון שכבר הושבו למדינה.
 
במשרד האוצר מדגישים, כי הליך מכירת מניות הבנק לפתוח הינו ייחודי לאור העובדה כי הרשות ניהלה את הליך המכירה בשמם של כלל בעלי המניות של הבנק (הבנק לפיתוח תעשייה מוחזק ע"י המדינה, הבנקים והציבור בארץ ובחו"ל) וזאת במסגרת הסדר שהושג בין הבנק המדינה ושאר בעלי המניות, הסדר אשר אושר גם על ידי בית המשפט המחוזי בתל-אביב.
 
באוצר מציינים, כי במסגרת ההסדר התחייבה המדינה שלא למכור את הבנק מתחת לממוצע שתי הערכות שווי בפירוק שנערכו עבורה על ידי שני מעריכי שווי עצמאיים.
 
במסגרת ההסדר שגובש על-ידי רשות החברות והבנק, הסכימו למעשה בעלי המניות מראש על אופן חלוקת תמורת המכירה בין בעלי המניות השונים ועל הסדרת מכלול הבעיות והתביעות אשר היו מנת חלקו של הבנק בשנים האחרונות.
 
על-מנת לגבש הסדר, היה על המדינה לנהל משא ומתן ארוך עם בעלי המניות האחרים בבנק, עליהם נמנים שלושת הבנקים הגדולים במשק, עשרות גופים מוסדיים ובעלי מניות פרטיים וזאת בכדי להגיע להסכמות שתאפשרנה גיבוש הסדר כאמור.
 
שר האוצר, יובל שטייניץ, ברך על מכירת הבנק לפיתוח תעשייה ואמר שהיא "בבחינת סנונית ראשונה לקראת מכירת מניות המדינה בבנק לאומי ובנק דיסקונט שתכניס לקופת המדינה מיליארדי שקלים ובכך תביא להקטנת חובות המדינה".