יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בן ארי: אופנוענים מועדפים על פני המגורשים?

ח"כ בן ארי: מדוע יוקפאו המהלכים נגד האופנוענים שחסמו כבישים בניגוד למוחי תוכנית ההתנתקות?

איתן פריד א' בכסלו תש"ע - 18/11/2009 17:13

זה מול זה: חבר הכנסת מיכאל בן-ארי קבל היום (ד') מעל בימת הכנסת על החלטת המשטרה להקפיא הליכים שנפתחו נגד רוכבי אופנועים שהשתתפו במחאת חסימת הכבישים הגדולה ביום ראשון האחרון, אותה ערכו במחאה על העלאת דמי ביטוח החובה לרוכבי אופנועים, אשר נכנסה אז לתוקפה, כאשר מנגד, לפני חמש שנים נהגה המשטרה יד קשה ביותר עם מפגינים ימניים שמחו מתוך מניעים אידיאולוגיים נגד ביצוע תוכנית ההתנתקות, או כפי שבג"ץ מגדיר זאת: תוכנית הגירוש.


בן-ארי הצביע על החלטת המשטרה כאפלייה של ממש בין המפגינים: "אני מברך את המשטרה על ההתנהגות הסלחנית כלפי מחאת האופנוענים. אני הייתי רוצה לדעת, אדוני השר, בעקבות ההפגנות שהיו לפני 5 שנים באותם מקומות בכביש איילון על-ידי מפגינים שמחו נגד עקירת יהודים מבתיהם, לא עבור הכיס הפרטי שלהם. אנשים חטפו מכות באלות, קטינים נעצרו עד תום ההליכים, חלקם עדין מתנהלים נגדם משפטים וההתנהגות של המשטרה היתה הרבה יותר תוקפנית ואלימה, תוך הגשת כתבי אישום קשים ביותר".
 

השר אהרונוביץ' השיב בתגובה, כי הצהלה ששררה בקרב האופנוענים שדו"חות נרשמו לחובתם, ועתידים לעמוד בפני פתיחת הליכים משפטיים נגדם, היתה מופרכת ברובה, וכי לא יהיה ביטול כללי: ""חבר הכנסת בן ארי, אני מכריז ואומר שלעולם לא נעשה הפרדה בין אדם לאדם, בין מפגין למפגין, בין חוסם לחוסם. אם זאת היתה הכוונה, לעולם לא נעשה זאת. אם צריך לבחון אותם... חוק הוא חוק וסדר הוא סדר. גם פה, כשאמרו שייבחנו את ביטול הדו"חות - אני רוצה לדעת למה יבטלו. הדברים האלה חדים וברורים".  אמר אהרונוביץ', שמעט לפני כן הבהיר יותר את משמעות ההחלטה ויחסו אליה: "אתמול התקיימו דיונים בין ראש אגף התנועה לבין נציגי הרוכבים, כתוצאה מכך, תיערך בחינה מול המחלקה המשפטית, לגבי האפשרות לביטול הדו"חות - והאם יהיה ניתן להמירם לאזהרה בלבד, כאשר כל מקרה יבחן לגופו. לא הייתה הבטחה של ביטול הדו"חות", לדברי השר, הובטח רק כי הנושא ייבחן "אם אפשר לבטל את כולם או את חלקם".


השר הדגיש בדבריו כי לחסימת כבישים הינה עבירה על החוק, ועל-כן, על פורע החוק לשאת בתוצאות מעשיו ללא הנחות.
 

חבר הכנסת בן-ארי לא הניח ודרש לדעת האם החלטת המשטרה מהווה שינוי במדיניות, שינוי אותו רצה לדעת האם יוחל גם במקרה של הפגנות על רקע אידיאולוגי ולא רק פיננסי, כעתה: "האם גם בעתיד יתנהגו באופן סלחני כלפי מפגינים שלא ידאגו לכיס שלהם, אלא ידאגו לארץ ישראל ולעם ישראל, אם יש סלחנות כלפי מפגינים אידיאולוגים גם כמו הסלחנות אליהם?"


לעתיד – הפתרונים... וגם למשטרה, שהוכח לא פעם עד כמה שוררת האפליה בקרב שורותיה.

  1. 2. דמגוג בשקל [לל"ת]
    חיים 19/11/2009 14:55
  2. 1. שנאת חינם.. [לל"ת]
    דויייס 18/11/2009 18:07