יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

משרד השיכון משווק 5,859 יחידות דיור

משרד השיכון מגדיל את ההיצע בדיור כמאבק בעליית מחירי הדירות, מתוכם ישווקו 1,117 דירות בירושלים

ראובן שטיין ל' בחשון תש"ע - 17/11/2009 15:01

משרד הבינוי והשיכון בשיתוף עם מינהל מקרקעי ישראל, מוציאים היום לשיווק במכרזים פומביים כ-6000 יחידות דיור בכ-20 ערים ברחבי הארץ. המדיניות של הוצאת דירות למכרזים פומביים, ניכרת במיוחד מאחר וזה המקבץ השני שיוצא למכרז אחרי הכרזתו של שר הבינוי והשיכון ר' אריאל אטיאס, כי יגדיל את ההיצע ויילחם בעליית מחירי הדירות.

בגל הנוכחי, ישווקו דירות בירושלים, באר שבע, רחובות, ראשון לציון, חולון ותל אביב, בין היתר. השיטה מוכתרת כ"גלים גדולים, מתחמים קטנים", ואטיאס מסביר כי משרד הבינוי והשיכון יוציא לשוק אלפי יחידות דיור בבת אחת, כדי לייצר אווירה חדשה ואמיתית של מאבק בחוסר הקרקעות, כך שיאפשר גם ליזמים קטנים להתמודד על המתחמים, במטרה למתן את מחירי הדיור בישראל.

במשרד הבינוי והשיכון אכן משוכנעים כי ככל שימשכו הגלים הגדולים לשיווק, כך יושפע שוק הדיור באופן ישיר, ויביא להורדת מחירים. "אנו מתייחסים לפריפריה כיעד לאומי חשוב. פועל יוצא של התוכנית יהיה שיווק של דירות חדשות במחיר סביר למשפחות שגרות גם באזורים אלו", אמר השר אריאל אטיאס.

מנהל מינהל מקרקעי ישראל ירון ביבי אמר כי תוכנית שיווק הקרקעות המסיבית, מהווה חלק מהרפורמה במינהל ונועדה לייעל ולהגביר את הפעילות בשוק המקרקעין. "התוכנית מהווה מנוע חשוב ליצירת צמיחה במשק ומהווה רכיב מרכזי במסגרת מדיניותה הכלכלית של הממשלה. יישום הרפורמה עתיד להביא לירידה במחירי הקרקעות ובמחירי הדיור תוך מתן מענה לביקושים קיימים לדיור ברחבי הארץ".

זהו הגל השני של מנת שיווק ליחידות דיור חדשות בחודשים האחרונים. לפני חודשיים פרסם משרד השיכון מכרזים לבניית כ-6,000 דירות, מתוכן 2,185 דירות ברמת בית-שמש ג', בקריית גת 567 דירות, באשדוד 216 דירות, באילת 120 דירות, בקריית מלאכי 96 דירות, בדימונה 34 דירות, בירוחם 55 דירות ובאופקים 26 דירות. באזור המרכז ישווקו 555 דירות ביבנה, 199 דירות ברמלה, 130 דירות בנתניה ורק 21 דירות בתל-אביב.

נציין, כי השמאי הממשלתי הראשי במשרד המשפטים, פרסם היום (ג') דו"ח על פיו גם ברבעון השלישי של שנת 2009 נמשכה המגמה של עליה במחירי הדירות. הגורמים, על פי מה שהוצג בדו"ח, רבים. בין השאר, ריבית נמוכה מאוד, מלאי דירות לא מכורות נמוך ביותר וציפיות לצמיחה בשנת 2010. השינוי באחוזים בין הרבעונים הוא עליה בשיעור נומינלי שקלי של כ-3.6%. העיר עם השינוי הגבוה ביותר היא תל אביב, והעיירות עם השינוי הנמוך ביותר הן חולון, חדרה, וירושלים.