יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

המאבק החדש: די לאפליית חרדים בעבודה

ארגון "בצדק" החל במאבק להפסקת האפליה בקבלת עובדים חרדים. הפלו אתכם? אתם מוזמנים להתלונן

אבי משה כ"ה בחשון תש"ע - 12/11/2009 19:09
ארגון בצדק דורש מנציב שירות המדינה, מנהל רשות החברות הממשלתיות, מבקר המדינה ומראשי הועדות בכנסת, לפעול להפסקה מיידית של אפלייתם לרעה של אנשים חרדים בקבלתם לעבודה ובקידומם המקצועי.
 
האמינות, המסירות והמקצועיות של אנשים מהציבור החרדי אשר עובדים במקצועות השונים, ידועים לכל. ארגון "בצדק" קיבל בשנים האחרונות תלונות רבות אודות קיפוח ואפליה לרעה של עובדים טובים, שהיו ראויים לקידום ולתגמול בעבור הצלחותיהם, ובמקום זאת השאירו אותם בתפקידם או אף פגעו במעמדם, הכל על בסיס היותם חרדים. המקרים הללו זכו לטיפול נקודתי, והעוול אף תוקן בחלק המקרים.
 
השבוע התפרסם סקר מקצועי אובייקטיבי, אשר מצביע אף הוא על אפליה חמורה כלפי הציבור החרדי במקצועות המוגדרים כיוקרתיים. לפי המחקר, קיימת רתיעה בציבור הכללי לקבל לעבודה איכותית אנשים חרדים, וקיים פחד גדול יותר לקדם את העובדים אשר כן הצליחו להתקבל לעבודה. המחקר עוסק גם בציבור הערבי והאתיופי, אך הוא מדגיש כי הבעיה לא זהה בכל המגזרים הללו.
 
לדברי ארגון "בצדק", האפליה איננה פוסחת אף על המוסדות הציבוריים, על כל גווניהם. כך, למשל, בדיקת זהות הדירקטורים בחברות הממשלתיות, מציגה תמונה של כמעט אפס דירקטורים ומנהלי חברות חרדים, למעט בגופים הקשורים ישירות לציבור זה, כמו הרשות למקומות הקדושים והקרן למורשת הכותל. כמו כן, עיון ברשימת מקבלי השכר הגבוה במשק מדגים מצב דומה.
 
בעקבות כך, פנה השבוע ארגון בצדק אל נציב שירות המדינה, מנהל רשות החברות הממשלתיות, מבקר המדינה וראשי ועדות בכנסת, בקריאה לתקן את המצב, תוך הסתמכות על החוקים הקיימים היום ואם באמצעות תיקון החקיקה שיש לעשות במהרה.
 
"בצדק" עומד עתה בקשר עם ארגונים שונים המטפלים בתלונות הציבור, והוא גם מבקש מאנשים פרטיים שיעלו על הכתב תיאור של אירועים שקרו להם או לקרוביהם, אשר יכולים להצביע על מוקדים בהם מפלים לרעה את הציבור החרדי, בשל היותו חרדי.
 
לאור היקף הבעיה, דורש בצדק כי תקודם יוזמה תחיקתית ומנהלתית לאפליה מתקנת לטובת החרדים, כפי שהדבר נעשה כלפי ציבורים אחרים. בנוסף, "בצדק" דורש משרד התעשייה והמסחר להגביר את האכיפה כלפי מעבידים פרטיים וציבוריים אשר מפלים את הציבור לרעה בגלל היותו חרדי.

אתמול (ה') תקף יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ר' משה גפני, את הממשלות השונות ואת דבריו של שר האוצר, יובל שטייניץ, כי החרדים אשמים למצבם הכלכלי, ואמר כי הממשלות לדורותיהם אינם מעודדים את החרדים לצאת למעגל העבודה ולהפך, פוגעים בזכויותיהם. "אני לא מדבר על העדפה מתקנת. תיקחו לדוגמא חוק שהעברתי, המכיר במבחנים ובלימודים הנלמדים בסמינרים כמקבילים ללימודי הבגרות. החוק עבר בזמנו בתמיכת כולם, גם חכי"ם של שינוי תמכו בו. אך למרות החוק, אגף שוק ההון במשרד האוצר דורש מאותן בנות חרדיות לעבור שוב מבחנים קשים, כך שלא יוכלו להיות יועצי מס. זאת שערורייה. קל מאד לומר לכותרות העיתונים שהציבור החרדי לא רוצה לצאת לעבודה, רק שזהו שקר, לא מספיק לומר שהממשלה תסייע, אני רוצה לראות במציאות מגמה אמיתית ליצירת שינוי", אמר.
  1. 1. איך מתלוננים?
    ירושלמי 12/11/2009 22:58
    איך שייך להתלונן? יש למישהו טלפון של הארגון הלזה?