שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ביום א' הקרוב: תעריפי פוליסת הביטוח החדשים לאופנועים ייכנסו לתוקפם

על פי התעריף שייכנס לתוקף כבר ביום א' ההשתתפות העצמית תגדל ובתמורה יקבלו הנחות ברכישת פוליסה

דוד שמואלי כ"ה בחשון תש"ע - 12/11/2009 18:35
בעקבות הדיונים בין שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, סגן שר האוצר ר' יצחק כהן, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ אופיר אקוניס, יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ ר' משה גפני, והמפקח על הביטוח, ידין ענתבי בנושא עדכון התעריפים שעתיד להיכנס לתוקף ביום א' הקרוב, ה- 15 בנובמבר 2009 – הוחלט באוצר על הגדלת ההשתתפות העצמית בפוליסת הביטוח שהאופנוענים יוכלו לרכוש ובמקביל על הגדלת ההנחה שיקבל מי שירכוש פוליסה עם השתתפות עצמית. כתוצאה, יוצעו לבעלי האופנוענים פוליסות ביטוח רכב חובה זולות יותר.
 
החל מיום ה-15 בנובמבר ייכנסו לתוקף התעריפים החדשים כפי שתוכנן, במקביל ההשתתפות העצמית בגין מרכיב הפיצוי עבור "כאב וסבל" תוגדל ל- 25,000 שקלים, ובהתאם מי שירכוש פוליסה זו, יזכה להנחה בפרמיות הביטוח של 20% (מהתעריפים החדשים).
 
רוכבי האופנועים שיבחרו בהגדלת השתתפות עצמית ישלמו פחות על ביטוח החובה שלהם. לדוגמא סטודנט בן 25 ללא עבירות תנועה חמורות, עם תאונה אחת ושלוש שנות וותק הרוכב על אופנוע עד 50 סמ"ק שיבחר באופציה של השתתפות עצמית ישלם כ- 9% פחות ממה שהוא משלם כיום (מהתעריף הנכון עד ל-15.11.2009).
 
בביטוח רכב חובה קיימים שלושה מרכיבי פיצויים עיקריים: פיצוי בגין אבדן השתכרות, פיצוי בגין ההוצאות הרפואיות ופיצוי בגין "כאב וסבל". פיצוי בגין אבדן השתכרות מהווה את חלקו הארי של הכיסוי והוא כולל פיצוי בשל אבדן ימי עבודה בפועל ואבדן כושר השתכרות עתידי. פיצוי בגין ההוצאות הרפואיות, כולל את כלל ההוצאות הרפואיות להן זכאי נפגע תאונות דרכים, כולל הוצאות בגין טיפול ושיקום - בשני מרכיבים אלה לא יחול כל שינוי מהותי ולא תופחת מהם השתתפות עצמית משמעותית.
 
ההשתתפות העצמית תופחת בעיקר מרכיב פיצוי בגין "כאב וסבל", פיצוי זה הינו בגין עגמת הנפש שנגרה לרוכב, אולם אין בו כל פיצוי בגין הוצאות כלשהן או הפסד כלכלי. נזכיר כי החל מסוף שנת 2008 רשאים האופנוענים לרכוש פוליסות ביטוח רכב חובה עם השתתפות עצמית הכוללת ניכוי של עד 7 ימי עבודה ועד 10,000 שקלים בגין כאב וסבל ובמקביל ניתנה הנחה בשיעור 11%.
 
בנוסף, נציין כי בימים האחרונים הוגשו למפקח על הביטוח פניות של חברות ביטוח לאישור תעריפי ביטוח חובה לאופנועים. בקשה של חברה אחת כבר אושרה.