שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

'השומרים' מתריע: נתפוס את המשת"פ

שערורייה: מקרי גניבה רבים בוויליאמסבורג לבתי אנ"ש בעת שמחתם מצביעים על משת"פ המעביר מידע לפורצים

יוסף פפר, ניו יורק י"ט בחשון תש"ע - 06/11/2009 11:56
  
מי מעביר מידע לפורצים על מועדי השמחות של אנ"ש? זוהי השאלה שמעסיקה בימים אלה את האברכים העוסקים באבטחת שכונת וויליאמסבורג ומתנדבי הארגון 'השומרים'.
 
מזה שבועות ארוכים שמקרי הגניבה בקרב אנ"ש הולכים ומתרבים בשכונה, אך העובדה שמקרי הגניבה אירעו לא אחת ביום שמחתם של אנ"ש, מעלה את החשש כי קיים מודיע כלשהו המעביר בשאט נפש את מועדי השמחות לפורצים. מעקב אחר אירועי הפריצה אכן איששו את הממצא האמור.
 
ההערכה שהלכה והתגבשה בקרב העסקנים, היא שהפורצים שואבים את המידע מתוך העלונים היומיים והמודעות הנתלות בבתי הכנסת בעיר. יחד עם זאת, המסקנה הכואבת הינה בלתי נמנעת: ישנו משת"פ המעדכן את הפורצים שאינם דוברי עברית כלל ועיקר.

לקראת השבת הקרובה פרסם ארגון 'השומרים' מודעות אזהרה בכל רחובות וויליאמסבורג, שכוונו אל משתפי הפעולה עם הפורצים. במודעות התבקשו בעלי השמחה אשר פרסמו את מועד עריכת השמחה, להסתיר את החפצים יקרי הערך במקום שמור. בהמשך הזהירה המודעה את משתפי הפעולה, כי מתקיימים בימים אלה מספר כיווני חקירה והפושע שייתפס ייתן את מלא חומר הדין. וכמו כן הותקנו מצלמות אבטחה במספר בניינים בהם אירעו מקרי פריצה.
 
במודעה שנכתבה בשפת האידיש כותבים חברי הארגון, כי היות ולאחרונה אירעו לא מעט מקרי גניבות בלילי שבתות באזור, בעקבות מודעות על מועדי שמחות שפורסמו בעלונים היומיים "אשר אינו יהודי לא יכול לקרוא", על בעלי הבתים לשמור על חפציהם היקרים וכמו כן על המשת"פים לחדול ממעשיהם הנפשעים.
אתרוג
המודעה שפורסמה בעיר [צלם]