יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ישראל לאו"ם: "לבנון אחראית על כל ירי היוצא משטחה אל ישראל"

שגרירת ישראל באו"ם הגישה אמש תלונה למזכ"ל באן קי-מון בעקבות ירי הקטיושה אל עבר אצבע הגליל והטילה את מלא האחריות לירי על ממשלת לבנון. שלו: "ישראל מצפה שהאירועים החמורים האחרונים יבואו לידי ביטוי בדו"ח הקרוב של החלטת מועצת הביטחון 1701"

דוד שמואלי י' בחשון תש"ע - 28/10/2009 09:31
מדינת ישראל נגד לבנון: בליל אמש (ג') הגישה ישראל תלונה באו"ם בגין ירי הקטיושה אל עבר אצבע הגליל והטילה את מלא האחריות לירי על ממשלת לבנון. שגרירת ישראל באו"ם, פרופ' גבריאלה שלו, הגישה את התלונה למזכ"ל באן קי-מון ואף לנשיא מועצת הביטחון.
 
בתלונתה כתבה השגרירה כי "בחודשים האחרונים חלה עלייה משמעותית ומדאיגה בפעילות העוינת משטח לבנון. בשלוש השנים האחרונות ישראל הזהירה מפני בניית התשתית הצבאית המחודשת של חיזבאללה, שהתבררה לעיני כל בפיצוצים של מחסני הנשק האמורים".
 
בנוסף כתבה כי "חיזבאללה מתמקם בקרב אוכלוסיה אזרחית, כאשר אנשיו מטרידים את כוח יוניפי"ל, מאיימים על חייליו ומסכלים כל אפשרות ליישום החלטת 1701".
 
בהמשך הדגישה כי ישראל רואה בממשלת לבנון כאחראית על כל ירי היוצא משטחה. "ממשלת לבנון היא אחראית בלעדית לכל פעילות עוינת בשטח, וישראל מצפה שהאירועים החמורים האחרונים יבואו לידי ביטוי באופן ברור ומדויק בדו"ח הקרוב של החלטת מועצת הביטחון 1701, ובדיון הצפוי להתקיים בחודש נובמבר במועצת הביטחון בעקבותיו".