יום שישי ב' באייר תשפ"ד 10/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

לראשונה: פקחי האו"ם במתקן הגרעיני ליד קום

חודשיים לאחר חשיפת המתקן, נחתה אמש משלחת של פקחי האו"ם באיראן, ובצהריים ביקרה במתקן להעשרת אורניום שליד קום. נציג איראן בסבא"א: "זאת בדיקה שגרתית של מתקני הגרעין של איראן"

איתן פריד ז' בחשון תש"ע - 25/10/2009 16:32

חודשיים עברו מאז חשיפת דבר קיומו של מתקן איראני נוסף להעשרת ורניום, על זה שהיה ידוע מאז מומתמיד, הממוקם בנתנאז, והיום (א') בשעות הצהריים ביקרה בו משלחת של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, לראות את הנעשה בו.


המשלחת הבינלאומית, בה כלולים ארבעה שליחי האו"ם נחתה אמש (מוצ"ש) באיראן והיום ערכה את הסיור במקום, מתקן 'פורדו' שליד קום, אותו מגדירים באיראן, כ"בדיקה שגרתית של מתקני הגרעין של איראן", כך לפי דברי עלי אשכר סולטנאי, נציג איראן בסוכנות הבינלאומית.


סולטנאי אמר לפני הביקור, כי "הפקחים יגיעו ויבחנו את המתקן במטרה לבחון היבטים בהסכם המתגבש בין הסוכנות לארצנו".


הסכם בין מדינות המערב לבין איראן נרקם בימים אלו בסבב השיחות השני שנפתח בהכוונתו של סבא"א בז'נבה, במהלכו הושגה טיוטת הסכם בין הסוכנות לאיראן בנוגע להמשך תכניותיה הגרעיניות, באופן שלא יעמיד בסכנה את המזרח התיכון והעולם כולו.


אמש (מוצ"ש) שוחח נשיא ארצות הברית, ברק אובמה עם עמיתיו, נשיא רוסיה, דימיטרי מדבדב ונשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, והשלושה סכמו כי חתימה על ההסכם תהווה צעד יעיל, אך כזה שחייב להיעשות בהקדם.


יש לצייין, כי מיד עם חשיפת המתקן, בעת התכנסות האו"ם, אמר נשיא איראן, מחמוד אחמדינאג'ד, כי ארצו תקבל בברכה את פקחי סבא"א. היום, חודשיים לאחר מכן, קיים את דברו, ככל הנראה על רקע השיחות בז'נבה.


טרם נמסרו פרטים על תוכן הביקור, אך באיראן ציינו שנציגי האו"ם מתכוונים לערוך סיורים נוספים במתחם עד ליום שלישי הקרוב. "הפקחים שהגיעו לאיראן כבר ביקרו במתקן שבמרכז איראן. הם צפויים לשוב לביקור נוסף באתר", כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית, מאהר.
סיורם של הפקחים יוגבל רק למתקן החדש, בו אמרו האיראנים כי מתכוונים לבנות כ-300 צנטריפוגות נוספות, להעשרת האורניום.